2016 m. Rugsėjo 30 d. Biržos apžvalga
Spekuliantai.lt
|
2016-09-30
|
Spekuliantai.lt apžvalgos | perskaitė: 7459
2016 m. Rugsėjo 30 d. Biržos apžvalga
2016 m. Rugsėjo 30 d. Biržos apžvalga
Penktadienį Baltijos rinkose girdėjosi aidas iš Deutsche Bank stovyklos. Šis bankas sugebėjo vakar stipriai išgąsdinti pasaulio investuotojus.
Šiandien, panašu, kad bijojo tik Baltijos rinkų žaidėjai, šios dienos indeksus nudažę raudonai. Labiausiai krito Talino biržos akcijų kainos.
Per savaitę labiausiai kilo Vilniaus akcijų kainos. OMXV pakilo 0.32%. Rygos akcijų indeksas krito net 3.56%.


1 pav. Šiandien Olympic Entertainment Group AS gavo Lenkijos Finansų ministerijos pranešimą, kad licencijos specifinei veiklai Varšuvoje negaus.

2 pav. 2016 m. rugsėjo 29 d. Valstybinė kainų ir energetikos kontrolės komisija pritarė gamtinių dujų perdavimo sistemos operatoriaus AB „Amber Grid“ dešimties metų (2016-2025 m.) tinklo plėtros planui (toliau – Planas), pagal kurį planuojama investicijų suma – 195 mln. Eur.
Planas yra paskelbtas AB „Amber Grid“ tinklalapyje: www.ambergrid.lt/lt/perdavimo-sistema/perdavimo-sistemos-pletra/perdavimo-sistemos-pletros-planas.

3 pav. APB „Apranga“ gavo pranešimą apie su valdybos pirmininku Darium Mockum glaudžiai susijusio juridinio asmens UAB „Minvista“ sandorius dėl emitento vertybinių popierių. UAB „Minvista“ pardavė 300,000 akcijų. Jas pirko UAB „MG Baltic Investment“.

4 pav. 2016 m. spalio 24 d. šaukiamo AB „Agrowill Group“ (įmonės kodas 126264360, buveinės adresas: Smolensko g. 10, Vilnius) neeilinio visuotinio akcininkų susirinkimo sprendimų projektai susirinkimo darbotvarkės klausimais:
1. Bendrovės pavadinimo keitimas.
- Pakeisti Bendrovės pavadinimą iš AB „Agrowill Group“ į AB „AUGA group“.
2. Bendrovės buveinės adreso keitimas.
- Pakeisti Bendrovės buveinės adresą į Konstitucijos pr. 21c, Vilnius.
3. Bendrovės įstatų keitimas.
- Atsižvelgiant į aukščiau priimtus sprendimus, pakeisti Bendrovės įstatus ir patvirtinti naują Bendrovės įstatų redakciją.
4. Įgaliojimų suteikimas.
- Įgalioti (su teise perįgalioti) Bendrovės generalinį direktorių pasirašyti naują Bendrovės įstatų redakciją, taip pat atlikti visus veiksmus bei pasirašyti visus dokumentus dėl pakeistų Bendrovės įstatų įregistravimo Juridinių asmenų registre.
Rugsėjo 30 dieną pristatytas ekologiško maisto prekių ženklas AUGA, kuris jau spalio mėnesį bus prieinamas Lietuvos pirkėjams. „Agrowill Group“ planuoja keisti įmonių grupės pavadinimą į „Auga Group“.
AUGA istorija prasidėjo prieš 2 metus, kai „Agrowill Group“ pasiryžo pakeisti žemės ūkio kultūrą ir pradėjo ekologinį ūkininkavimą. Bendrovė išsikėlė viziją – ekologiškas maistas gali būti prieinamas visiems.
Keldama klausimus, ar įmanoma auginti ir gaminti taip, kad pasaulis aplink nenukentėtų; ar galima suderinti ekologiją ir šiuolaikines technologijas; ar įmanoma pagaminti švarų maistą už teisingą kainą ir padaryti jį prieinamą visiems, bendrovė siekė Lietuvos žemės ūkyje sukurti tai, kas Lietuvą garsintų pasaulyje ir pakeistų nusistovėjusią žemės ūkio situaciją. „Situacija Lietuvos ir pasaulio ūkiuose mūsų netenkina, nes daugeliu atvejų ūkininkaujant siekiama ne užauginti švarią produkciją, o kurti pelną chemijos pramonei. Lietuva yra viena švariausių pasaulio valstybių, todėl mes turime unikalią galimybę tuo pasinaudoti ir puoselėti ekologinį ūkininkavimą. Norėdami pasiekti rezultatų, mes turime keisti įprastus ūkininkavimo principus ir investuoti į technologijas. Pavieniai ekologiniai ūkiai tai daro, tačiau, kad ekologiškas maistas būtų prieinamas didesniam vartotojų ratui, trūksta ūkininkavimo masto. Be to, žmonėms, ypač mūsų regione, stinga žinių ir pasitikėjimo, kad ekologiškais vadinami produktai, iš tikrųjų tokie yra. Vienas iš mūsų tikslų – sukurti tą pasitikėjimą su prekių ženklu, kuris būtų atviras, skaidrus ir kalbėtų pats už save“, – ūkių problematiką spaudos konferencijos metu iškėlė AB „Agrowill Group“ valdybos pirmininkas Kęstutis Juščius.
Užsienio rinkose ekologiškų produktų paklausa auga jau gerą dešimtmetį. Pirkėjų lūkesčiai švariam maistui didėja ir Lietuvoje. „Spinter tyrimai“ atlikta reprezentatyvi apklausa parodė, kad 76 proc. gyventojų ekologiškos produkcijos vartojimą sieja su gyvenimo kokybe ir sveikata. Taip pat panašiai tiek, 74 proc., Lietuvos gyventojų palaikytų idėją uždrausti bet kokių cheminių trąšų naudojimą žemės ūkyje.
Siekis pateisinti pirkėjų lūkesčius ir spręsti žemės ūkio problemas paskatino „Agrowill Group“ imtis didžiausio per įmonės istoriją investicinio projekto. Jam suteiktas AUGA vardas.
AUGA – tai veiksmažodis, kuris simbolizuoja augimą, stiebimąsi aukštyn. Anot K. Juščiaus, AUGA nėra tik pavadinimas ar prekių ženklas – tai įmonių grupės filosofija ir vizija, kuria siekiama reprezentuoti Lietuvą pasaulyje.
„Pasitelkę didžiausias Lietuvos kūrybines agentūras, ilgai ieškojome žodžio, kuris geriausiai įvardintų mūsų idėją ir atspindėtų procesą, kaip atsiranda ekologiškas maistas. Siekėme, kad vardas būtų trumpas, lengvai ir vienodai ištariamas pagrindinėse pasaulio kalbose, nes mūsų rinka – globali. Tačiau svarbiausias kriterijus visgi buvo lietuviška žodžio kilmė ir reikšmė, nes norime, kad jis reprezentuotų Lietuvą“, – sakė K. Juščius.
AUGA ženklu bus pažymėtas platus ekologiško maisto asortimentas. Jau šį spalį prekybos centruose pasirodys AUGA švieži ir konservuoti pievagrybiai, morkos, burokėliai, bulvės. Kitais metais asortimentą papildys pieno, grūdų, paukštienos produkcija.
Visi AUGA produktai žymimi Lietuvos ir Europos Sąjungos ekologiško ūkininkavimo sertifikato ženklais. Tai reiškia, kad auginant ir gaminant AUGA produkciją buvo daromas minimalus poveikis aplinkai, nenaudojama sintetinių trąšų, rūpinamasi dirvožemiu, siekiama maksimaliai išnaudoti šalutinius auginimo ir gamybos produktus, gamyboje nebuvo naudojama GMO ir pridėtinių sintetinių maisto priedų.
Įmonių grupė priėmusi esminį ir nekeičiamą sprendimą užsiimti ekologišku ir aplinką tausojančiu ūkininkavimu bei maisto produktų gamybos verslu, ypatingą dėmesį skyrė ir produkcijos pakuotėms. AUGA konservuotos produkcijos pakuotės yra inovatyvios, pagamintos pagal specialią technologiją. Nuo jos pagaminimo iki panaudojimo į atmosferą išmetama gerokai mažiau CO2, nei gaminant tokio paties tūrio stiklainį. „Augindami ekologišką maistą, ieškome geriausių ir efektyviausių sprendimų, kuriame ir pritaikome novatoriškas technologijas, bendradarbiaujame su išradėjais ir inžinieriais. Siekiame sukurti naujas ekologinio ūkininkavimo technologijas, kad galėtume pristatyti jas kolegoms ūkininkams Lietuvoje ir pasaulyje“, – sakė K. Juščius.
Žiniasklaidos konferencijoje „Agrowill Group“ pristatė ir savo planus keisti įmonių grupės pavadinimą į „Auga Group“. Anot K. Juščiaus, pervadinti įmonių grupę yra natūralus žingsnis, atspindintis įmonių grupės pokyčius. Įmonės pavadinimo keitimo procesą planuojama baigti lapkričio mėnesį.
Savaitiniai pildymosi signalai @0.479 ir @0.536.

5 pav. AB „Vilniaus degtinė“ gavo pranešimus apie bendrovės akcijomis įvykdytą sandorį, kurio metu Daiva Žaromskienė perleido, o Marie Brizard Wine and Spirits įgijo 5,00% (1 220 422 vnt.) bendrovės akcijų.

6 pav. 2016 m. rugsėjo 30 d. įvykusiame AB „Snaigė“ neeiliniame visuotiniame akcininkų susirinkime priimti sprendimai:
DARBOTVARKĖS KLAUSIMAS: AB „Snaigė“ perkainojimo rezervo sudarymas.
SPRENDIMAS: Pakeisti AB „Snaigė“ apskaitos politiką dėl kilnojamojo ir nekilnojamojo turto verčių atspindėjimo ir 9 mėnesių AB „Snaigė“ finansinėse ataskaitose nurodyti kilnojamą bei nekilnojamą turtą rinkos verte, nustatyta remiantis nepriklausomo vertintojo atliktu turto vertinimu. Buhalterinės ir rinkos verčių skirtumams atspindėti suformuoti perkainojimo rezervą.
Pavesti bendrovės generaliniam direktoriui Gediminui Čeikai (su teise perįgalioti) tvarkyti visus reikalus, susijusius su neeiliniame visuotiniame akcininkų susirinkime priimtų sprendimų

7 pav. LITGRID AB. Rugsėjo 30 d. Valstybinė kainų ir energetikos kontrolės komisija patvirtino 0,672 euro ct/kWh elektros energijos perdavimo aukštos įtampos tinklais paslaugos kainos viršutinę ribą. Ji įsigalios nuo 2017 m. sausio 1 dienos.

8 pav. Panevėžio statybos tresto akcijų kainą skandina gandai apie Lietuvos NT burbulą? Savaitiniame grafike suveikė pardavimo signalas po dugnų pramušimo.

9 pav. Baltikos pozicijoje suveikė savaitinis pildymosi signalas.

10 pav. Grigeo Grigiškių pozicijoje suveikė dieninis pirkimo signalas.

11 pav. AB INVL Baltic Farmland pildymosi signalas @3.51.
Apžvalgą parengė: Nojus.