OMXV bendrovių interneto svetainių apžvalga
spekuliantai.lt
|
2007-05-16
|
Rinkos aktualijos | perskaitė: 5560
OMXV bendrovių interneto svetainių apžvalga
Nedidelė filosofinė OMXV bendrovių interneto svetainių analizė, juk interneto svetainė – akcinės bendrovės veidrodis.
OMXV biržoje kotiruojama 41 bendrovė (12 Oficialiajame ir 29 Einamajame prekybos sąraše), todėl tik pradedamas investuoti dažnas pasiklysta „tickerių“ bei rodiklių gausybėje. Greičiausiai sutiksite, kad kiekviena besikotiruojanti bendrovė siekia pritraukti kapitalo, o investuotojai tikisi skaidraus jos darbo bei kiek įmanoma didesnės grąžos. Visos OMX biržos bendrovės turi reguliariai teikti informaciją ir pranešimus apie esminius įvykius, tačiau investuotojai atviresnes bendroves mėgsta labiau. Taigi nusprendžiau padaryti nedidelę bendrovių interneto svetainių analizę, juk interneto svetainė – akcinės bendrovės veidrodis.
Vertinimo kriterijai
Analizėje daugiausiai dėmesio skyriau šiems interneto svetainės aspektams:
1. Bendrovės veiklos ir produkcijos pristatymui, kuris leidžia suprasti bendrovės veiklos kryptį ir pagrindinius pajamų šaltinius, bei bendrovės valdymo pristatymui;
2. Naujienų ir esminių įvykių pateikimas bei dažnis;
3. Istorinių veiklos ataskaitų (metinių, ketvirčio) pateikimas;
4. Investuotojo kalendoriaus buvimas/nebuvimas.
1-3 punktą vertinau 4 balų skalėje (4 – geriausia, 1 – blogiausia, 0 – informacija nepateikiama), jei bendrovė pateikia investuotojo kalendorių, +1 balas. Taigi daugiausia galima surinkti 13 balų. Iš karto perspėju, kad toliau pateikiami interneto svetainių vertinimai yra subjektyvi autoriaus nuomonė su kuria neprivalu sutikti. Viliuosi, kad artimiausiu metu pavyks internete sukurti apklausą šia tema ir rezultatai bus objektyvesni.
Skaičiukai...

Mano subjektyvia nuomone, informatyviausi iš išsamiausi yra TEO LT, APB „Apranga“ ir AB „Rytų skirstomieji tinklai“ tinklapiai, o bent pirmų dešimties lentelės viršuje esančių bendrovių tinklapiuose informacija yra gausi, nuolat atnaujinama, su investuotojais palaikomas aktyvus ryšys. Deja, to negalima pasakyti apie sąrašo pabaigoje atsidūrusias bendroves. Bemaž pusė bendrovių savo skurdžiuose internetiniuose puslapiuose pateikia tik nedidelį bendrovės aprašymą ir esminius įvykius (kuriuos dažniausiai jau žinome iš OMX puslapio ar spaudos pranešimų) visai pamiršdamos pateikti metines veiklos ataskaitas ir kitus investuotojui svarbius rodiklius.
Paradoksalu, bet OMXV biržoje kotiruojasi bendrovės net neturinčios savo interneto svetainės (XXI amžius?). Kalbant apie investuotojo kalendorių situacija irgi įdomi – jį skelbia tik 22 % bendrovių (9 iš 41). Gal tai ir nėra pats iškalbingiausias rodiklis, bet jis parodo, kaip bendrovei rūpi „smulkiųjų“ interesai. Sakyčiau, kad tikrai ne daugiau nei 1/5 kotiruojamų bendrovių yra vertos vietos mano investiciniame portfelyje
Skeptikams
Žinoma, kad užsipulsite teigdami, jog bendrovės interneto puslapis visiškai nesvarbus – svarbiausia pelno, pajamų augimas bei kitų rodiklių pokyčiai (Šiame straipsniuke apie TA nekalbu), o informaciją galima rasti ir kituose tinklapiuose. Drįsčiau nesutikti! Nepamirškime, jog pirkdami bendrovės akcijas perkame ir dalį verslo. Argi norėtumėte, kad potencialus klientas, atsidaręs Jūsų įmonės svetainę ir ją pamatęs, taip greit ją ir uždarytų? Nemanau.
Išvados
Pagrindinis šio nediduko tyrimo tikslas buvo parodyti, kad didžioji dalis OXMV bendrovių visiškai nesirūpina savo internetinio puslapio kokybe bei potencialiais/esamais investuotojais. Ar geras ir reprezentuojantis bendrovę interneto puslapis yra svarbus, spręsti Jums.
P.S. Šis straipsniukas yra subjektyvi autoriaus nuomonė ir jokiu būdu nėra pasiūlymas pirkti/parduoti bendrovių akcijas ar priimti kitokius investicinius sprendimus.
Truputis sąmokslo teorijos
Jau parašius analizę kilo mintis pažiūrėti, kaip įvertinta bendrovės interneto svetainės kokybė koreliuoja su metine akcijos grąža (laikotarpis 2006.05.15 – 2007.05.15) ir štai kas gavosi:

Ryškios koreliacijos tikrai nėra, virš pilkos masės ryškiai spindi dvi žvaigždutės: APG1L ir UKB1L. Na, o komentuojant kitus išsišokėlius reikia pasakyti, kad realiai „Lietuvos elektrinė“ savo interneto svetainės neturi, o „Alitos“ puslapio navigacija ir informatyvumas yra tragiškas. Galbūt sutapimas, tačiau geriausias svetaines turinčios bendrovės per pastaruosius metus buvo pelningos, nors greičiausiai situacija bus atvirkštinė – šios bendrovės dirba pelningai ir turi resursų įvaizdžiui kurti bei palaikyti. Visa kita „pilka masė“ yra daugiau/mažiau koncentruota ir iš „minios“ neišsiskiria.
© wytiss
2007-05-16