Komentarai 3 Siųsti draugui Spausdinti Vertinimas Neįvertintas

OMXV bendrovių interneto svetainių apžvalga

spekuliantai.lt | 2007-05-16 | Rinkos aktualijos | perskaitė: 5481
OMXV bendrovių interneto svetainių apžvalga Nedidelė filosofinė OMXV bendrovių interneto svetainių analizė, juk interneto svetainė – akcinės bendrovės veidrodis.

OMXV biržoje kotiruojama 41 bendrovė (12 Oficialiajame ir 29 Einamajame prekybos sąraše), todėl tik pradedamas investuoti dažnas pasiklysta „tickerių“ bei rodiklių gausybėje. Greičiausiai sutiksite, kad kiekviena besikotiruojanti bendrovė siekia pritraukti kapitalo, o investuotojai tikisi skaidraus jos darbo bei kiek įmanoma didesnės grąžos. Visos OMX biržos bendrovės turi reguliariai teikti informaciją ir pranešimus apie esminius įvykius, tačiau investuotojai atviresnes bendroves mėgsta labiau. Taigi nusprendžiau padaryti nedidelę bendrovių interneto svetainių analizę, juk interneto svetainė – akcinės bendrovės veidrodis.

Vertinimo kriterijai

Analizėje daugiausiai dėmesio skyriau šiems interneto svetainės aspektams:
1. Bendrovės veiklos ir produkcijos pristatymui, kuris leidžia suprasti bendrovės veiklos kryptį ir pagrindinius pajamų šaltinius, bei bendrovės valdymo pristatymui;
2. Naujienų ir esminių įvykių pateikimas bei dažnis;
3. Istorinių veiklos ataskaitų (metinių, ketvirčio) pateikimas;
4. Investuotojo kalendoriaus buvimas/nebuvimas.

1-3 punktą vertinau 4 balų skalėje (4 – geriausia, 1 – blogiausia, 0 – informacija nepateikiama), jei bendrovė pateikia investuotojo kalendorių, +1 balas. Taigi daugiausia galima surinkti 13 balų. Iš karto perspėju, kad toliau pateikiami interneto svetainių vertinimai yra subjektyvi autoriaus nuomonė su kuria neprivalu sutikti. Viliuosi, kad artimiausiu metu pavyks internete sukurti apklausą šia tema ir rezultatai bus objektyvesni.

Skaičiukai...



Mano subjektyvia nuomone, informatyviausi iš išsamiausi yra TEO LT, APB „Apranga“ ir AB „Rytų skirstomieji tinklai“ tinklapiai, o bent pirmų dešimties lentelės viršuje esančių bendrovių tinklapiuose informacija yra gausi, nuolat atnaujinama, su investuotojais palaikomas aktyvus ryšys. Deja, to negalima pasakyti apie sąrašo pabaigoje atsidūrusias bendroves. Bemaž pusė bendrovių savo skurdžiuose internetiniuose puslapiuose pateikia tik nedidelį bendrovės aprašymą ir esminius įvykius (kuriuos dažniausiai jau žinome iš OMX puslapio ar spaudos pranešimų) visai pamiršdamos pateikti metines veiklos ataskaitas ir kitus investuotojui svarbius rodiklius.
Paradoksalu, bet OMXV biržoje kotiruojasi bendrovės net neturinčios savo interneto svetainės (XXI amžius?). Kalbant apie investuotojo kalendorių situacija irgi įdomi – jį skelbia tik 22 % bendrovių (9 iš 41). Gal tai ir nėra pats iškalbingiausias rodiklis, bet jis parodo, kaip bendrovei rūpi „smulkiųjų“ interesai. Sakyčiau, kad tikrai ne daugiau nei 1/5 kotiruojamų bendrovių yra vertos vietos mano investiciniame portfelyje

Skeptikams

Žinoma, kad užsipulsite teigdami, jog bendrovės interneto puslapis visiškai nesvarbus – svarbiausia pelno, pajamų augimas bei kitų rodiklių pokyčiai (Šiame straipsniuke apie TA nekalbu), o informaciją galima rasti ir kituose tinklapiuose. Drįsčiau nesutikti! Nepamirškime, jog pirkdami bendrovės akcijas perkame ir dalį verslo. Argi norėtumėte, kad potencialus klientas, atsidaręs Jūsų įmonės svetainę ir ją pamatęs, taip greit ją ir uždarytų? Nemanau.

Išvados

Pagrindinis šio nediduko tyrimo tikslas buvo parodyti, kad didžioji dalis OXMV bendrovių visiškai nesirūpina savo internetinio puslapio kokybe bei potencialiais/esamais investuotojais. Ar geras ir reprezentuojantis bendrovę interneto puslapis yra svarbus, spręsti Jums.

P.S. Šis straipsniukas yra subjektyvi autoriaus nuomonė ir jokiu būdu nėra pasiūlymas pirkti/parduoti bendrovių akcijas ar priimti kitokius investicinius sprendimus.

Truputis sąmokslo teorijos

Jau parašius analizę kilo mintis pažiūrėti, kaip įvertinta bendrovės interneto svetainės kokybė koreliuoja su metine akcijos grąža (laikotarpis 2006.05.15 – 2007.05.15) ir štai kas gavosi:



Ryškios koreliacijos tikrai nėra, virš pilkos masės ryškiai spindi dvi žvaigždutės: APG1L ir UKB1L. Na, o komentuojant kitus išsišokėlius reikia pasakyti, kad realiai „Lietuvos elektrinė“ savo interneto svetainės neturi, o „Alitos“ puslapio navigacija ir informatyvumas yra tragiškas. Galbūt sutapimas, tačiau geriausias svetaines turinčios bendrovės per pastaruosius metus buvo pelningos, nors greičiausiai situacija bus atvirkštinė – šios bendrovės dirba pelningai ir turi resursų įvaizdžiui kurti bei palaikyti. Visa kita „pilka masė“ yra daugiau/mažiau koncentruota ir iš „minios“ neišsiskiria.

© wytiss
2007-05-16

Taip pat skaitykite

Paskolų tipai: ką derėtų žinoti?

Trūkstamą pinigų sumą gali finansuoti paskolų bankas

Paskola suteikia galimybę įsirengti svajonių namus

Paslaugos, padedančios efektyviau valdyti verslą

2019-02-06 | Rinkos aktualijos 2018-09-07 | Rinkos aktualijos 2018-06-06 | Rinkos aktualijos 2018-01-09 | Rinkos aktualijos

Komentarai



2007 05 30 09:27     #1451
Saunuolis,labai gera info,ypac man.Puikus darbas.
2015 10 20 14:11     #35904
Tory Burch handbags are advised by way of a acclaimed artist termed Tory.When we are talking about the trends, we consistently apperceive that it comes and goes with the time. However, archetypal artist Chanel replica handbags will be the admirable appurtenances that can abide the analysis of the time. Thus, a chichi beautiful bag will accumulate a continued abiding attraction. For instance, the beforehand appearance on "the bigger, the better" still is the appealing hot a part of women who buy aerial handbags. He uses their abundant aptitude of adroitness and way by creating and aswell designing such claws for women for the women of about every age and styles. These cover accessible in a amount of assorted styles, shapes, colors and materials. The accoutrements are amid in abstracts such as Hermes Replica Handbags leather, bolt and textile, blubbery wool, jeans and others, that could be in fashion.
2017 06 29 17:11     #36859

Ekonominis kalendorius

Prekybos statistika realiu laiku

Techninės analizės įrankis

Privatumo politika Reklama Kontaktai Paskolos RSS RSS
© 2006-2021 UAB All Media Digital