Šiaip Lietuva Rusijos geležinkelio sistemai yra tarsi rakštis
vienoje vietoje. Regis, Volodia Putinas yra pabaltijo valstybes
išvadinęs „parazitinėmis“, nes jos neva pelnosi iš Rusijos
tranzito. Kiek žinau, yra rusų planai traukinius iš Peterburgo į
Karaliaučių vežioti jūrų keltais. Tuomet Siemens lokomotyvai gali
tapti „nepavykusia investicija“. O šiaip jau - Lietuva nepakankamai
racionaliai panaudoja tokią puikią ir pigią transporto priemonę,
kokia yra traukinys.
O „Lietuvos geležinkeliai“ - išvis kažkoks kultūrologinis
nesusipratimas. Atsiradę Caro Rusijoje, jie ir yra rusiškos
sistemos dalis - visi sudūrimai, apsisukimai, mazgai yra arba
Karaliaučiuje, arba Gudijoje, arba Latvijoje. Negana to, jau nemaža
dalis ir nebeveikia, arba išvis nuardyta. Druskininkai, Utena,
Alytus, Anykščiai, Panevėžys jau nebėra geležinkelio miestai.
Sovietmečiu planuota šaka nuo Varėnos iki Alytaus taip ir nebuvo
realizuota, Nuo Varėnos į Marcinkonis irgi ketinama nebevažinėti
(suprask - kelivinis dyzelis „Lietuvos Geležinkeliams“
nuostoligas). Tai apie kokią plėtrą, atsiprašant, mes čia
kalbame?
Europinės vėžės linija nuo Lenkijos link Suomijos galėtų mus
įjungti į Vakarų Europos geležinkelių sistemą, bet apie tai kol kas
- irgi tylu.
Beje, prisiminiau anegdotą apie tai, kodėl rusiška vėžė 16 cm.
platesnė už eurpietišką
Bet nepasakosiu - nes mane veikiausiai
užbanins!
Kuo jautis senyn, tuo ragas kietyn!