Komentarai 25 Siųsti draugui Spausdinti Vertinimas Neįvertintas

Marketingo karai

Denisas | 2007-03-17 | Investavimo ABC | perskaitė: 5594
Marketingo karai Neseniai perskaičiau knygą „Marketingo karai“, knyga paliko tikrai gilų įspūdį. Kaip teigia autoriai, tai viena iš geriausių knygų apie marketingą

Neseniai perskaičiau knygą „Marketingo karai“, knyga paliko tikrai gilų įspūdį. Kaip teigia autoriai, tai viena iš geriausių knygų apie marketingą ir iš tikrųjų galiu pasakyti: „jie tikrai nemeluoja“. Tikriausiai daugelis paklausite: „o prie ko čia marketingas akcijų rinkoje?“ – atsakymas būtų labai paprastas, jūs perkate akcijas tų įmonių, kurios naudoja marketingą tam, kad išgyventų, laimėtų ar būtų lyderiai. Ir tikriausiai visi suprantate, kad įmonės, kurios stengiasi tik išlikti rinkoje, akcijų kainos niekada nebus ant bangos ir nekils.

Marketingas nėra tas veiksnys, kuris leidžia nustatyti ar gera ta įmonė investavimo požiūriu, bet turint minimalias marketingo žinias jums bus lengviau sukurti savyje filtrą, kuris atrinks jums perspektyvias akcijas.

Knygoje marketingas, kaip nekeista orientuotas į įmones, bet ne į vartotoją. Esmė tame, kad tik 20% vartotojų turi subtilų skonį ir perka prekes tik pagal skonį ir savo norus, o likusioji dalis yra kaip avių banda ir perka tik tai ką pakiša po nosim, kas pigu, brangu ar gražiai (naujoviškai) pateikta, arba kur duoda „didžiausią“ nuolaidą. Knygoje ir iškeliama idėja, jog reikia kovoti ne dėl avių bandos (vartotojų), o kovoti prieš įmones, kurios tuos vartotojus turi. Dėmesys yra koncentruotas į kitos įmonės žlugdymą, o ne į vartotojų pritraukimą, nes juk kai kita įmonė žlunga rinka automatiškai su visais vartotojais atitenka jums.

Tam, kad viena įmonė galėtų kovoti prieš kitą įmonę pastarajai reikalinga strategija ir taktika. O geriausiai strategiją ir taktiką juk galima pasiimti iš kariškių, nes jie juk seniai tą naudoja ir yra išbandę. Todėl knygoje remiamasi žymaus prūsų karvedžio Clauzevico idėjomis. Visas įmonių karas yra suskirstytas į keturias kovos rūšis: gynybą, puolimą, apėjimą flangu ir partizaninį karą. Tam, kad labiau perprastumėte šias kovos rūšis, pakomentuosiu jas remdamasis mūsų biržos nariais. Taigi trumpai apie jas:

Gynyba

Tai tokia kovos rūšis, kurios metu stengiamasi apsaugoti tam tikrą teritoriją, šiuo atveju tai būtų: „apsaugoti turimą rinką“. Tam, kad įveikti gynybą jums reikia pulti su tris kartus didesnėmis pajėgomis, o jei gynyba dar ir gerai įtvirtinta, tai puolime jums gali reikėti ir dešimt kartų didesnių pajėgų.

Kas gi pas mus rinkoje vykdo gynybą? Kaip pavyzdį, mes galime šiuo atveju naudoti TEO. Tai didelė įmonė, turinti didžiausią rinkos dalį, ji gerai įsitvirtinus ir ją užpulti būtų labai sunku. Pati TEO nieko negali užpulti, nes iš tikrųjų Lietuvoje jai nėra ko pulti, taigi TEO belieka tik gintis, gauti pastoviai didėjantį pelną ir t.t. To pasėkoje įmonės akcijų kaina ir negali staigiai užkilti (nes nebus didelių laimėjimų su grobiu), bet lygiai taip pat akcijų kaina ir negali žymiai nukristi, nes TEO yra kalno karalius, jo tinkamai net nieks ir nepuola, nes iš tikrųjų nėra jokios prasmės pulti TEO. Aišku, galima panaudoti partizaninio karo taktiką ir užpulti mažus TEO plotus (segmentus), kur ji aktyviai nesireiškia. Bet užpulti pačia TEO būtų labai sunku.

Puolimas

Tai tokia kovos rūšis, kurios metu stengiamasi atimti turimą teritoriją, sunaikinti priešą ar perimti reikiamą informaciją ir t.t. Puolimas yra paremtas tuo, kad tai labai sunki mūšio rūšis, pulti reikia visą laiką su didesnėmis pajėgomis prieš mažesnes pajėgas, todėl puolimo frontas turi būti visą laiką susiaurintas ir nukreiptas į tam tikrą vietą.

Kas gi pas mus rinkoje vykdo puolimą? Kaip pavyzdys pas mus galėtų būti Ūkio bankas (toliau UKB). Tai puikus puolimo pavyzdys, su velniškai geru generolu. Atkreipkite dėmesį į vis didėjantį (daugiau nei kitų) UKB pelną ir pajamas, vadinasi UKB vis atima rinką iš SEB VB, Hanza, SRS ir kitų. UKB nekovoja plačiu frontu, ji turi tokias kryptis kaip UKB lizingas ir ten stoja į kovą su priešu. Apie gerą UKB kovos vedimo būdą galima spręsti ir iš vieno labai paprasto dalyko, kuris nutiko kovo mėnesio pradžioje: pažiūrėkite kaip spekuliantai.lt puslapyje reklamavosi UKB (baneriai) ir kaip, pavyzdžiui, reklamavosi SEB VB kai kovo 1d. paskelbė, jog VB makleris neims komisinių (viena eilutė spekuliantai.lt forume). Nors šią dieną SEB VB, Hanza valdo didelę rinkos dalį, bet esant tokiai kitų bankų gynybai po atskirų UKB puolimų, UKB1L akcijos tikrai kils.

Apėjimas flangu

Apėjimas flangu tai tas pats puolimas. Tik šiuo atveju puolame su mažesnėmis pajėgomis prieš didesnes priešo pajėgas. Kaip tai padaryti? Ogi reikia smogti, į ten kur priešas nesigina ir tikisi mažiausiai. Apėjimas flangu pavojingas puolimas, nes rizikuojame prarasti viską jei priešas kartais suuostų mūsų kėslus. Bet jeigu ataka pavyktų, priešas būtų gerai palaužtas, ko pasėkoje būtų galima pradėti vystyti tiesioginį puolimą į tam tikrą teritoriją.

Apėjimo pavyzdžio mūsų rinkoje kažkaip neradau, matyt per mažai domiuosi rinka. Bet pateiksiu pavyzdį, kuri įmonė galėtų gerai panaudoti apėjimą flangu. Ta įmonė būtų Dvarčionių keramika (toliau DKR). Tikriausiai visi sutiksite, jog DKR neturi didžiausios rinkos dalies, kurią galėtų ginti ir gauti pelną. Taip pat neturi ir itin didelio biudžeto, bei pajėgų, kad galėtų vykdyti didelį puolimą keramikos rinkoje.

Belieka viena, pulti flangu, bet kaip tai padaryti? Ogi paprastai, reikia produkto, tokio kurio rinkoje dar nėra, tokio kuris nustebintų. Juokaujant, tai turėtų būti plytelės, kuriomis išklijavus sienas, kambario kubatūra padidėja. O kalbant paprastai, tai turėtų būti plytelės, kurios akimirksniu taptų populiarios. Pvz. Jonas klausia Petro: „kokiomis plytelėmis išklota seimo rūmai“, - Petras atsako: „Ką nežinai?! Dvarčionių keramikos!“ – atkreipkite dėmesį į atsakymą, atsakymas nėra žalios, raudonos, mažos, didelės plyteles, bet Dvarčionių plytelės. Tai reiškia, kad tokiu būdų DKR užfiksuotų vartotojo galvoje savo brendą. Lygiai taip pat kai mes sakome: „parduokite man ypač lengvo alaus“, - turime omenyje Kalnapilio ice. Arba norėdami lengvo alaus, tiesiog sakome tiesiogiai: „Duokite man ice‘o“.

Lygiai taip pat savo brendą tam tikroje rinkos dalyje turėtų užfiksuoti ir DKR. O dabartinės DKR plytelių kolekcijos nėra ypatingos, tokiu būdu gaunasi, jog DKR puola didesnę rinką su mažesnėmis pajėgomis, ko pasėkoje tikriausiai patirs fiasko. Na nebent, vadovai suras, kitų apėjimo flangu būdų. Ką gali žinoti...

Partizaninis karas

Partizaninis karas, tai karas, kuris vykdomas neturint pajėgų ir resursų, prieš žymiai stipresnį priešą.
Praktiškai kariaujant partizaninį karą negalima lygiaverčiai stoti į bet kurį mūšį.

Geriausias pavyzdys manau tokiame kare būtų pati spekuliantų asociacija. Lyginti spekuliantus su FMĮ ar bankais yra tiesiog beprasmiška. Jie daug kartų didesni ir stipresni ir jų rinka visai kitokia. Spekuliantai daug kartų mažesni, su mažesniu biudžetu ir patirtimi. Bet tikriausiai visi pamenate JT puslapyje buvusį forumą, dabar šis forumas perimtas į spekuliantus, o JT forumo kaip ir nebeliko. JT forumo praradimas per daug ir nepakenkė, tuo tarpu spekuliantams jis tapo gyvybiškai svarbus.

Kariaujant partizaninį karą galima sakyti sukuriama nykštukinė (kažkuo išskirtina) rinka, kuri duoda pelną, naudą ir taip leidžia išgyventi mažoms, ypatingoms įmonėms (arba asociacijoms).

Taigi, kai perkate akcijas, prie viso savojo FA ir TA vertinimo, pabandykite įsivaizduoti kokį mūšį kovoja jūsų įmonė, kurios akcijas perkate. Kiek ji gali laimėti? O gal ji kariauja beprasmį karą? Galbūt jos mūšis jau pasmerktas iš anksto (kaip pvz.: Alytaus tekstilės).

Su pagarba,
Denisas
setassss@yahoo.com

Taip pat skaitykite

Kiek dažnai verta peržiūrėti investicinio portfelio sudėtį?

Pagrindiniai prekybos CFD principai

Rinkos psichologija: mitas apie racionalų investuotoją

Su akcijomis susietos CFD leidžia taikyti finansinį svertą ir uždirbti iš kainos skritumo

2014-05-14 | Investavimo ABC 2014-03-04 | Investavimo ABC 2014-01-13 | Investavimo ABC 2013-12-16 | Investavimo ABC

Komentarai



2007 03 17 09:04     #1036
Denisai, knyga gera, o Tavo aprašymas puikus. Daug vietos pamąstymams.
2007 03 17 09:22     #1037
Būtinai reik4s perskaityti.
2007 03 17 09:50     #1038
Na prie šiu 4 karo būdų norėtusi priskirti dar vieną, ypač išpopuliarėjusi pastarąjį dešimtmetį - terorizmas. Kaip o pvz. populiariaus prekinio ženklo ar produkto plagiatas. Kiek rusai nekovoja su Kalašnikovo automatą plagijuojančia Lenkija, Rumunija ir t.t. - situacija nesikeičia, o rusai per metus netenka 2 yardų pajamų.
2007 03 17 10:07     #1039
manau kad TEO nemiega ir tikrai puola konkurentus is visu pusiu, tai patvirtina GALA produktas, sekantis zingsnis pvz WiMax bevieliai tinklai, srautus teo jau moka valdyti belieka isisavinti http://www.wimax.com/education/wimax/what_is_wimax
2007 03 17 11:01     #1040
reiks paskaityti knyga prie progos, panasu kad idomi keletas pastabu del straipnsio: ukb ir puolimas - zinant visus vidinius niuansus gal taip ir neatrodytu deciau apg i sia vieta - t.y. jos kova su turgais. apejimas ir dkr - tiktu, bet.., suo metu ji yra dideles imones dalis , niekur jai apeidineti nereikes, spres virsus, o jis pakankamai galingas kad ir tiesioginiam puolimui
2007 03 17 11:05     #1041
denisai- tavo pavyzdziai mazu maziausiai kelia juoka...pvd. Ukio b. super strategas Romanovas- pamastykit zmones koks jis strategas....- jei net strateginio investuotojo "prisizadejas" nesugeba surast...-) Tuo tarpu kiti bankai pleciasi dvigubai sparciau-) O DKR. plyteles perka 7- is 10 zmoniu gyvenanciu LT. ir t.t..-) Matyt Denisai- ne i nauda tau tas skaitymas isejo..
2007 03 17 12:54     #1042
To mastytojas. Kurie cia bankai pleciasi dvigubai greiciau nei UKB? Jei rasysi atsakyma man, pateik prasau skaicius, nuorodas i konkrecius saltinius. (nors tu ju nepateiksi, manau, nes esi is tu, kurie garsiai kalba be konkreciu faktu/skaiciu) p.s. mastytojau, tavo vietoje padekociau Denisui uz tai, kad dalinasi savo mintimis (priimti jas ar ne, spresti paciam, bet tai nesuteikia tau teises ar jam skaitymas i nauda, ar ne)...
2007 03 17 12:56     #1043
Beja, Denisai, dekui. Uz rekomenduota knyga (ir savo pamastymus)
2007 03 17 13:10     #1044
Siūlau perskaityt "Žydrųjų vandenynų strategiją"- kaip konkurenciją padaryt nereikšmingą. Visiškai kitoks požiūris
2007 03 17 16:18     #1045
to gruodis- del straipsnio denisui valio....; galitu ir visa knyga i neta perpumpuot- nereiktu pirkt.. o su tokiais komentarais...- gali su savo uzstales draugais aptarinet..-) kas del banko pelnu- pats sakai kur raktas nuo seifo....
2007 03 17 16:40     #1046
to mastytojas Pakomentuok tu UKB TEO DKR. Turetu buti labai idomu...
2007 03 17 16:49     #1047
Mastytojas, demagogas esi, tamsta. Beja, taip ir neteikei nei vieno skaiciaus, fakto, linko, vaikeli.
2007 03 17 17:15     #1048
gruodi- su vaikais i diskusijas nesiveliu... sekmes.
2007 03 17 17:23     #1049
To mastytojas, o kam Romanovui ieškoti strateginio investuotojo, kad mums nuo to būtų geriau? Kiekvienas pagal savo mąstymą daro, gal šiuo metu Romanovui nėra aktualus strateginis isnvestuotojas, gal jis dar turi neužbaigtų projektų su bankų, ir pan. Čia tik mano asmeniniai pamastymai , o Denisai taip ir toliau
2007 03 17 17:25     #1050
Mastytojau, cai tik pacituosiu viena tavo posta, kuris apie tave daug ka pasako, isminciau... mastytojas Spekuliantas 206 posts 2007-02-09 11:50 GMT Cituoti Si menesi korekcijos nenusimato- galit drasiai pirkt akcijas.....
2007 03 17 17:31     #1051
na taip viskas teisindai- tai rasiau vasatio men.- o korekcija prasidejo kova... neiseina ikast...- ane...
2007 03 17 17:36     #1052
Ar tu manai, kad kazkas cia nori tave kandzioti? Cia tau uzuominos buvo, kad kol kas kalbi vejus. Vaikas tu dar esi...
2007 03 17 17:46     #1053
gruodi - pasitikrink....-) Raimondai- kad Ukis neturi strateginio...- tai "ziauriai" blogai..- kilus bent kokiai panikai.... zmonem pradejus atsiimineti indelius.. UKIO b. paprasciausiai bankrotuotu... ko nebutu su pvd. SEB.- kuris pritrauktu uzsienietiskus resursus-) Ir tai ne vienas minusas...- ju yra N.
2007 03 17 18:11     #1054
gruodi- o tau 15 jau yra...
2007 03 17 18:24     #1055
mastytojas, UKB labiau orentuojasi į paskolas, o į indėlius pradėjo, labiau tik 2005 ir 2006 metais, tai naturalu, nes bankas plečiasi. O kaip tu įsivaizduoji, kokia panika turėtų būti, kad visi bėgtų ir išiminėtų indėlius?
2007 03 17 20:22     #1056
Denisai, viskas gerai:yes taip ir toliau:yes
2007 03 17 21:42     #1057
to Raimondas: palauk, o kaip bankas gali buti neorientuotas i indelius? Is kur tada resursai paskolom? to Denisas: siaip straipsnis patiko tik toks ispudis susidare, kad ko jau ko, bet UKB pilnos kisenes
2007 03 17 22:04     #1058
el_dorado, gal ne taip pasakiau, bet turėjau omeny, kad UKB labiau su verslo klientais bendradarbiauja, o ne su privačiais.
2007 03 17 23:23     #1059
idomi knygos interpretacija su Lietuviskais pavyzdziais, saunuolis Denisai! Man paciam knyga ispudzio nepaliko, paimiau is drauges paskaityt, gerai kad ir nepirkau. Nepatiko naudojami pavyzdziai ir situaciju apibudinimai, viskas amerikietishka, vertimas irgi ispudzio nepaliko beje ir brangi rupuze!
2007 03 18 07:13     #1061
Taip knyga sunkiai skaitoma. Vertimas - pazodziui is anglu. Be to nors biski turi zinoti apie tokias kompaniajas Coca cola, Cisco, Budveiser, American motors, general motors ir t.t., tam kad galetum suprasti apie ka eina kalba. Bet vis del to knyga man patiko savo ideja ir kariniu palyginimu.

Ekonominis kalendorius

Prekybos statistika realiu laiku

Techninės analizės įrankis

Privatumo politika Reklama Kontaktai Paskolos RSS RSS
© 2006-2019 Tipro Group UAB