13 sėkmingo investavimo žingsnių. Septintas ir aštuntas

Spekuliantai.lt | 2009-10-12 | Investavimo ABC | perskaitė: 4095
13 sėkmingo investavimo žingsnių. Septintas ir aštuntas DOW dividendų strategija aprašyta straipsnyje, todėl čia nesikartosim. Tik priminsim, kad laiko ir dividendų sąnaudos labai mažos, o grąža gali kartais

Pradžia

 7 žingsnis. Investavimo strategija DOW.

 

DOW dividendų strategija aprašyta straipsnyje, todėl čia nesikartosim. Tik priminsim, kad laiko ir dividendų sąnaudos labai mažos, o grąža gali kartais viršyti investicinių fondų grąžą. Jau 4 žingsnyje rašyta, kad indeksinių fondų grąža yra didesnė, nei apie 80% investicinių fondų. Visos Dow strategijos 3% viršijo vidutinę rinkos grąžą. Patraukliausia yra The Foolish Four strategija. Ji reikalauja mažiausiai sąnaudų, efektyviausia iš visų trijų variantų, o rizika, palyginus, žema. Šių strategijų minusas vienas. Jos numato kasmetinį akcijų pardavimą. Todėl, jei akcijos neišlaikytos ilgiau ne 366 dienos, jums reikės ir deklaruoti pajamas už parduotas akcijas, ir sumokėti mokesčius, jei iš pardavimo gauta pelno. Tačiau ir sumokėti mokesčiai nemažino strategijų efektyvumo.

Naudodami šias strategijas, jūs investuojate į tas kompanijas, kurios pasiekė pasaulinio lyderiavimo, finansiškai stiprios, pačios „mėlyniausios“ iš visų „blue chip‘ų“. Jei iš visos grupės išsirenkate kelias, geriausiais finansiniais rodikliais pasižyminčias akcijas, tai jūs rizikuojate mažiau, o laimėti galite daugiau.
Šiuo metu Dow Jones Industrial Average (DJIA) sudaro 29 bendrovės (po to, kai General Motros iškrito). Būtent šios bendrovės atstovauja Amerikos pramonę. Kad patekti į indeksą, bendrovė turi būti lyderis savo sektoriuje, finansiškai stabili ir t.t., t.y. tokios kompanijos turėtų ištverti visas rinkoje kilusias problemas. Tuo, tiesą pasakius, ir remiasi visos Dow strategijos. Tačiau šiandieninė situacija rodo, kas ir pačių geriausių kompanijų akcijos stipriai krito. Todėl tie, kurie susižavėjo šiomis strategijomis, galėtų pasiskaičiuoti, kaip strategijomos pavyko išgyventi šią krizę. O tingintiems tai padaryti, svarbu nepamiršti, kad net pačios geriausios strategijos, net ir pačios nuostabiausios kompanijos gali labai stipriai nukentėti per ekonomines krizes; tiksliau kalbant, nėra nerizikingų strategijų. Yra tik nemokėjimas valdyti rizikos!

Taip pat nereikia pamiršti, kad Dow strategijų paslaptis yra dividendiniame pajamingume. Tai metodas, leidžiantis išrinkti nepakankamai rinkoje įvertintas, tačiau pakankamai stiprias akcijas. Dividendinis pajamingumas yra tarsi akcijos mokama palūkanų norma. Tačiau akcininkas gali tikėtis ne tik „palūkanų normos“, bet ir pačios akcijos vertė padidėjimo. Dividendai plius kapitalo padidėjimas yra bendrosios akcijos pajamos.
Krentant akcijos kainai, dividendinis pajamingumas auga (jei dividendų mokėjimo politika stabili). Todėl trumpalaikiu periodu, akcijos kaina gali ir labai kristi, bet padidėjęs dividendinis pajamingumas vėl privilioja pirkėjus. Tačiau ir čia reikia įvertinti finansų krizės padarinius. Dėl naujos situacijos rinkoje, bendrovės gali pakoreguoti dividendų mokėjimo politiką arba visai jų nemokėti, vien tik tam, kad išgyventų. Tokių kompanijų, apie kurias mes kalbam, korekcijos planuose gali būti trumpalaikės. Todėl į tai reikia atsižvelgti. Bet ir be krizių reikia prisiminti, kas viskas šiame gyvenime kinta. Kinta bendrovės vadovai, kinta bendrovių politika, kinta akcijų kainos. Todėl karts nuo karto stebėti, kas vyksta su jūsų portfelio akcijomis yra padorumo rėmuose.

Antra vertus, jums nebūtina būtinai rinktis Dow strategijas. Užtenka susirasti 4-5 bendroves su gerais, aukščiau nei vidutiniais finansiniais rezultatais ir pasidaryti iš jų portfelį. O paskui valdyti tuo pačiu principu, kaip ir Dow portfelį...
O gal norite savo unikalų portfelį susikurti? Tada jums reikia daugiau žinių, kaip atsirinkti akcijas.

 

8 žingsnis. Susirinkite informaciją apie geriausias įmones.

Kai pajusite, kad „išaugote“ iš indeksinių fondų ir standartinių strategijų marškinėlių, kitas jūsų žingsnis yra savo akcijų rinkinio sudarymas. Turėsite suvokti, kokio tipo kompanijų jums reikia, jas įvertinti, kad įsitikinti ar jos vertos dėmesio.
Mechaninis akcijų filtras
Ir čia mes susiduriam su didžiule problema. Rinkose jūs galite nusipirkti gerokai daugiau nei 9000 kompanijų akcijų. Rinktis yra iš ko. Bet kaip išsirinkti būtent tai ko reikia?
Filtras yra vienas patogiausių instrumentų. Veikimo principas yra labai paprastas: pasirenkamas vienas ar keli akcijos parametrai, pagal juos patikrinamos visos akcijos ir pateikiamas sąrašas akcijų, atitinkančių kriterijus. Pavyzdžiui, galima atrinkti akcijas, kurių dividendinis pajamingumas ne mažesnis nei 4%. Arba tas kompanijas, kurių metinės pajamos mažesnės nei 5 mlrd. USD, o grynasis pelningumas – ne mažiau 10%. Arba jūsų pasirinkti kiti kriterijai.
Filtras yra gera startinė pozicija, bet nereiškia, kad jūs jau turite pirkti tas akcijas, kurios praėjo pro filtrą. Dar ne. Dar reikia atlikti papildomus tyrimus. Kol kas jūs iš kelių tūkstančių atsirinkote kelias dešimtis akcijų.
Štai keli filtrų pavyzdžiai:
http://www.finviz.com/screener.ashx?v=111
http://markets.ft.com/screener/customScreen.asp
http://www.google.com/finance/stockscreener#c0=MarketCap&c1=PE&c2=DividendYield&c3=Price52WeekPercChange&region=us&sector=AllSectors&sort=&sortOrder=
http://moneycentral.msn.com/investor/finder/customstocksdl.asp
Įdomumo dėlei pasižiūrėkite, kaip skirtingi filtrai atrenka akcijas pagal tuos pačius kriterijus...

Kiti filtrai
Tačiau yra ir paprastesnių filtrų ir lygiai taip pat efektyvių. Sakysim, pagrindiniu filtru gali būti klausimas, kurį užduodate patys sau: „Kokis produktus ar kokias paslaugas perku, perka mano draugai ir tą daro pastoviai ir labai mėgsta? Kokios bendrovės tai gamina ir teikia?“ Ir jau čia jūs laisvai galite pasidaryti pagrindinį bendrovių sąrašą tolimesnei analizei. Jau vien šitas filtras gali rasti gerų kompanijų akcijų investavimui.
Kitas nesudėtingas filtravimas yra naujienų sekimas. Jei jūs matote, skaitote, girdite geras naujienas apie kokią nors kotiruojamą bendrovę, tai gera priežastis į tą kompaniją pažvelgti giliau. Tuo pačiu išgirdus blogas žinias apie kompaniją, pravartu pasižiūrėti, kaip į tai sureagavo rinka. Jei jis sureagavo labai audringai į blogą žinią, tai gal būt tai metas nusipirkti gerokai atpigusių tokios bendrovės akcijų, žinoma, jei prieš tai bendrovės fundamentika buvo pakankamai gera.
Būdų atsirinkti kompanijas yra dar ne vienas. Galite rasti sau priimtiniausią būdą. Svarbu atsirinkti bendroves, apie kurias mes norim sužinoti daugiau.

Informacijos rinkimas
Joks protingas ilgalaikis investuotojas nesirinks akcijų remdamasis pokalbiu prie kokteilio, brokerių patarimais ar forumų postais. Kai pasidarėte pirmo filtravimo sąrašą, jokiu būdu neskubėkite jų pirkti. Visų pirma, paimkite į rankas bendrovių finansines ataskaitas ir jas išanalizuokite.
Lietuviškų bendrovių finansinės ataskaitos pateikiamos biržos tinklalapyje:
http://www.nasdaqomxbaltic.com/market/?lang=lt
Kitų biržų bendrovių finansinių ataskaitų galima paieškoti tų bendrovių interneto svetainėse. Amerikoje yra toks dalykas vadinamas „investor information packet“, jį bendrovės turėtų pateikti kiekvienam interesantui. Taip pat finansinės ataskaitos pateiktos ir pagrindiniuose finansų rinkų tinklalapiuose, pvz.:
http://finance.yahoo.com/
http://www.google.com/finance?q=
Taigi, jums reikia metinės ataskaitos, Formų 10-K ir 10-Q, naujausių esminių pranešimų, analitikų ataskaitų.

Rodiklių tyrimas
Pirmiausia susipažįstam su bendrove, jos misija, produktais, planais ir perspektyvomis. Paskui jūs atsiversite finansines ataskaitas. Pradžioje tai pasirodys pačia nuobodžiausia dalimi, tačiau, kai įgausite daugiau analizės įgūdžių, būtent šios finansinės ataskaitos bus pačios įdomiausios.
Finansinę ataskaitą sudaro trys skyriai:
• Pelno-nuostolių ataskaita
• Balansas
• Pinigų srautų ataskaita
Paprasčiausia suprasti Pelno-nuostolių ataskaitą. Joje matom kiek kompanija uždirba per metus, kokia pelningumo norma. Balansas parodo kiek kompanija turi grynųjų pinigų, prekių-medžiagų atsargų, įsipareigojimų. Pinigų srautų skyrius yra pats sudėtingiausias. Jis parodo kiek realiai bendrovė turi grynųjų pinigų, kaip atlieka operacijas, atlieka investicijas, skolinasi.

Tyrinėdami ataskaitas, jūs turite išmokti įvertinti, kokiu tempu auga pardavimai, kaip bendrovė finansuoja savo augimą, ar ne per daug prisiskolino, kokį pelną gauna iš savo produktų pardavimo ir kita. Svarbu čia atkreipti dėmesį į tendencijas. Gryni skaičiai nieko neparodo, o tendencijos rodo ar bendrovės „sveikata“ gerėja ar blogėja. Ir tendencijas galima sugretinti su kitų to pačio ūkio sektoriaus bendrovių tendencijomis.
Forma 10-K yra metinė finansinė ataskaita. O forma 10-Q yra ketvirtinė metinė ataskaita. 10-Q parodo, kaip bendrovei sekėsi veikla per ketvirtį. Tokiu būdu mes galim sekti naujausią informaciją.

Metinės ataskaitos įdomios dar tuo, kad juose pateikiama informacija apie pagrindinius akcininkus, valdybą, jų turimą akcijų (balsų kiekį), žodžiu, apie „insiderius“. O patyrusiam investuotojui tai svarbi ir įdomi informacija.
Kompanijos esminius ir viešųjų ryšių pranešimus taip pat verta skaityti atidžiai. Dar geriau yra išmokti skaityti „tarp eilučių“, nes pranešimus leidžia pati bendrovė, tai ir pranešimų tonas būna daugiau mažiau teigiamas.

Analitikų ataskaitos
Daugelio bendrovių veiklą analizuoja profesionalūs analitikai. Dažniausiai jie dirba finansų maklerių kompanijose. Analitikai rašo ataskaitas apie bendroves, analizuoja rodiklius, vertina bendrovės finansinę ateitį, prognozuoja. Paprastai, tokias ataskaitas analitikai teikia savo klientams.
Vertingiausia šios analizėse yra ketvirtiniai pelno akcijai rodikliai. Taip jūs galite pasižiūrėti ar buvusios analitikų prognozės nors kiek atitinka realybę. Taip pat tokios analizės vertingos ir tuo, kad analitikai gali geriau už mus įvertinti bendrovės perspektyvas. Mes jas priimkim, bet tuo pačiu sugretinkim su kitų analitikų vertinimais. Įdomių dalykų galima rasti...

Tačiau analitikų analizės – tai lagūna su povandeninėmis uolomis. Analitikai mėgsta reitinguoti kompanijas, teikti rekomendacijas tipo „pirkti/laikyti/parduoti“ ir pan. Tai subjektyvūs vertinimai, jie gali būti įtakoti interesų konflikto. Todėl geriausia į tai visai nekreipti dėmesio.
Amerikoje brokerinių analitikai apskritai nelinkę teikti rekomendacijų „Parduoti“. Tai susiję su jų marketinginiu planu (jei ne daugiau). O jei analitikai mato, kad akcijos kaina gali nukristi net 50%, tai jie parašys reitingą „Neutralus“...
Na bet mes informaciją susirinkom patys. Kokį patiekalą ruošim, koks padažas jam tinka? Tai jau kitas žingsnis...

 

Taip pat skaitykite

Kiek dažnai verta peržiūrėti investicinio portfelio sudėtį?

Pagrindiniai prekybos CFD principai

Rinkos psichologija: mitas apie racionalų investuotoją

Su akcijomis susietos CFD leidžia taikyti finansinį svertą ir uždirbti iš kainos skritumo

2014-05-14 | Investavimo ABC 2014-03-04 | Investavimo ABC 2014-01-13 | Investavimo ABC 2013-12-16 | Investavimo ABC

Komentarai



Ekonominis kalendorius

Prekybos statistika realiu laiku

Techninės analizės įrankis

Privatumo politika Reklama Kontaktai Paskolos RSS RSS
© 2006-2019 UAB All Media Digital