Komentarai 22 Siųsti draugui Spausdinti Vertinimas Neįvertintas

Peter'io Lynch'o investavimo strategija

pink | 2006-10-21 | Investavimo ABC | perskaitė: 11125
Peter'io Lynch'o investavimo strategija Peter'io Lynch'o investavimo strategijos santrauka.

Internete radau info apie Peter Lynch investavimo strategiją. Patiko, tai nutariau pasidalinti su visais

Kas tas Peter’is Lynch’as? Tai labai sėkmingas Wall Street’o investuotojas, fondų valdytojas, kurio sugėbėjimas pasirinkti akcijas yra laikomas vienu geriausiu pasaulyje.

Tai kuo gi ypatingas tas jo pasirinkimas? Lynch’as paraše daug knygų apie savo investavimo filosofiją, tačiau galima išskirti pagrindines mintis (stengiausi atrinkti kas daugmaž tinka OMXV):

    pirk tik tai, ką žinai ir supranti
    atlik namų darbus
    investuok ilgam
    investuok ten, kur dar neinvestavo instituciniai pirkėjai



1. Pirk tik tai, ką žinai. Ši tiesa gal labiau taikoma pasaulinėms rinkoms, tačiau tikrai tinka ir OMXV. Visi žino, kad svarbiausias investuotojo ginklas yra informacija. O informacijos apie lietuviškas akcijas mes turim daugiausiai – televizija, laikraščiai, draugai ir tt. Juk galima matyti, kiek Aprangos parduotuvėse yra žmonių, kokia dalis šaldytuvų Topo centre yra Snaigės gamybos ir pan. Aišku niekas nesiūlo apsiriboti savo kiemu, bet savo kiemą žinom geriausiai. Pvz. gražu kai matai, kad “Kauno Tiltai” dirba Vilnius-Klaipėda autostradoje.
Lynch’as nemėgo investuoti į technologines kompanijas. Atvirkščiai, jis orientuodavosi į “paprastas” kompanijas – bankus, vartotojiškų produktų gamintojas, mažmenininkus ir tt.
2. Atlik namų darbus. Pirkti galima ir “iš lempos”, bet verta ir pasigilinti, prieš darant sprendimą. Neapsigaukite “savo kiemo” teorija – Peter’is Lynch’as atlikdavo nuodugnius tyrimus perkamų VP. Pagrindiniai fundamentiniai VP aspektai, kuriuos išskiria Lynch’as:

Pardavimai. Jei jus šioje kompanijoje patraukė tam tikras produktas ar paslauga, būkite tikri, kad tai sudaro esminę pardavimų dalį. Panašu į Vilniaus Vingio pelenines – gal produktas ir geras, bet įmonės padėties jis nelabai įtakoja .
Augimas. Daug kas kritikuoja P/E, tačiau Peter’is Lynch’as siūlo naudoti PEG (“Price/Earnings To Growth&rdquo . Pasiskaičiuoti tikrai paprasta – P/E yra dalinamas iš pajamų augimo (procentais). Jei kompanijos augimas yra stiprus, bet PEG yra 2 ar daugiau – augimas jau yra įskaičiuotas į akcijos kainą. Jo “pageidaujamas” PEG dydis – mažiau nei 1.2.
Peter’is Lynch’as mėgsta akcijas, kurios auga, bet ne per greitai. Jam labiausiai priimtinas nuo 15% -30% augimas. Kompanijos augančios greičiau nei 30% turi dvi pagrindines problemas. Pirma, tokį augimą yra ypatingai sunku išlaikyti (pvz. UKB, APG). Antra, sparčiausiai augančios jau būna išliaupsintos analitikų.
Rinkitės kompanijas su stipriais pinigų srautais ir mažesnėmis nei vidurkis skolomis.
3. Investuokite ilgam.
Lynch’as pasakė, kad jei nėra netikėtumų, akcijos yra nuspėjamos 10-20 metų į priekį. Jis sakė, kad 2-3 metų laikotarpyje akcijos gali ir kristi ir kilti – galima mesti monetą, kad tai nustatyti .

Jis taip pat padarė tyrimą ar įėjimo į rinką laikas labai įtakoja ilgalaikius rezultatus. Vienas įsivaizduojamas pirkėjas buvo pirkęs akcijų už didžiausią metų kainą, kitas už mažiausią. Po 30 metų pigiai pirkęs investuotojas uždirbo 11.7% per metus, brangiai pirkęs - 10.6%. Todėl Lynch’as manė, kad spelioti trumpalaikius biržos svyravimus (arba gaudyti bangas ) paprasčiausiai neverta. Jo pagrindinė strategija buvo rasti geras kompanijas.

Jis ieškojo kompanijų, kurios galėtų augti 1000%, net ir pavadinimą joms sugalvojo – “tenbagger”.

4. Investuok ten, kur dar neinvestavo instituciniai. Kadangi Lynch’as rinkosi kompanijas, kurios potencialiai augti 10 kartų, jis suprato, kad pavieniai investuotojai tokio kilimo sukelti negali ir tam reikalinga institucinių pirkėjų pagalba. Todėl vienas iš pasirinkimo kriterijų buvo fondų nebuvimas tarp įmonės akcininkų. Kitaip tariant, įmonės buvo dar visiškai neatrastos.

Pabaigai verta paminėt, kad Lynch’o valdomi fondai galėjų būti laikomi pernelyg diversifikuotais (tam tikrais momentais fonde buvo tūkstančiai pozicijų), tačiau jo sugebėjimas rinktis akcijas nustelbdavo visas rizikas .

Visai pabaigai – kelios Lynch’o citatos, neversiu, kad nesugadinti vaizdo :

“I think you have to learn that there's a company behind every stock, and that there's only one real reason why stocks go up. Companies go from doing poorly to doing well or small companies grow to large companies.”

“In this business if you're good, you're right six times out of ten. You're never going to be right nine times out of ten.”

“You get recessions, you have stock market declines. If you don't understand that's going to happen, then you're not ready, you won't do well in the markets.”

“Go for a business that any idiot can run - because sooner or later, any idiot probably is going to run it.”

Taip pat skaitykite

Kiek dažnai verta peržiūrėti investicinio portfelio sudėtį?

Pagrindiniai prekybos CFD principai

Rinkos psichologija: mitas apie racionalų investuotoją

Su akcijomis susietos CFD leidžia taikyti finansinį svertą ir uždirbti iš kainos skritumo

2014-05-14 | Investavimo ABC 2014-03-04 | Investavimo ABC 2014-01-13 | Investavimo ABC 2013-12-16 | Investavimo ABC

Komentarai



2006 10 21 22:02     #277
20 minuciu pries tau parasant perskaiciau kazkur!:yes va cia tai sutapimas good job
2006 10 21 22:07     #278
Manau su tais instituciniais geriausia vieta, nors ir taip visiems sitai aisku
2006 10 22 09:33     #279
OMXV rinka labai patraukli pagal PEG rodikli.Lengva tilpti i rekomendacija nepirkti akciju su PEG>1,2. Tada ir apg atrodo nebrangi.O tokios pozos kaip UKB,SAB isviso super su peg~0.5(net ir ivertinus naujas emisijas).
2006 10 22 09:37     #280
o kokiu lietuvos akciju neturi instituciniai?
2006 10 22 09:43     #281
geliantis, peržiūrėk fondo ataskaitas ir sužinosi
2006 10 22 09:59     #282
perku 100 akc.po 10 uz 1000.Arba pakritus 30%,uz 1000 iseina 143akc.Nesvarbu kiek laiko bepraeitu,metai ar 10,nupirkus pigiau 30%,mano akciju verte bus didesne 43%.O kadangi kapitalas auga,43% sakysim nuo milijono absoliucia israiska yra zymiai daugiau negu nuo 100.000.Taip kad market timing yra svarbu.
2006 10 22 11:03     #283
Truputi nesuprantu sio rodiklio. Kaip ji tikslei reiketu suskaiciuoti. Kas tai yra growth? Kokios cia pajamos turimos galvoje? PVZ: TEO. P/E apie 17. Kiek yra Growth? Kaip ji suskaiciuoti, kad teisingai suprasti PEG? Gal pasakytumet pirmokui?
2006 10 22 11:33     #284
Pajamu procentinis prieaugis, kaip tavo duotame pavyzdyje TEO pajamos per 2005 lyginanat su 2004 isaugo 1,24%, tai PEG=17/1,24=13,7 Bent as jau taip suprantu...
2006 10 22 12:20     #285
O kodėl man atrodo kad Earnings turėtų būti ne pajamos, o pelnas ? PEG = (Price / Earnings Ratio) / Annual EPS growth o kaip žinoma EPS tai Earnings per share. tai pelnas tenkantis vienai akcijai. Todėl manau, kad TEO PEG 2004/2005: 16/162 = 0,1 P/E ėmiau dabartinį, nes patingėjau paskaičiuoti buvusį.
2006 10 22 12:41     #286
To: sims. Dekui uz paaiskinima. Dabar supratau.
2006 10 22 12:52     #287
Jo, siMS teisus
2006 10 22 13:20     #288
vsgi butu idomu suzinoti jo i6leistos literaturos sarasa
2006 10 22 14:51     #289
Tai ka dare Lynchas. Oneilas sugrupavo ir pridejo savo ir tuomet gime CAN SLIM. Oneilo knygoje Lynchas l daznai minimas
2006 10 22 19:12     #290
siMS, jei TEO EPS augo 162%, tai tu teisus. Tingiu ziureti, koks ten augimas
2006 10 23 06:50     #291
Wa taip wat. Kol DKR ner instituciniu... ;]
2006 10 23 07:54     #292
tai ju gali ir nebuti
2006 10 23 10:16     #293
Lynchas teisingai sneka, bet yra niuansas NYSE, NASDAQ ir t.t. yra gal 10k kompaniju, o pas mus apie 40, iskaitant lastus - apie 70. Jei atmesim tokius perlus kaip EKR, ATK, KTK ir pan, tai liks turbut <40. Tad visos jau nulaizytos, nuciupinetos ir nuskaiciuotos, analitiku po kelis kartus analizuotos. Priedo turim pora stipriu zaideju (SUP ir HSA), kurie valdo visa situacija. Tad ieskom ne gero PEG, o begam kaip banda viena ar kita kryptimi. Kas nepataiko i ritma - jo problemos
2006 10 23 10:19     #294
negi ariel taip viskas pesimistiska?
2006 10 23 10:22     #295
2 letay apie market timing - nesvarbu, kiek kainuoja akcija, ar 1 lt ar 1000. Bet kuriuo atveju sudarai portfeli uz pvz. 1k lt, ir kai akcijos pakyla 10%, tai tavo portfelis vertas 1100 lt. Ir nera jokio skirtumo, ar ten 100 vnt po 11, 1000 vnt po 1,1 ar dar kaip nors. Vienintele isimtis - dalinamos akcijos, kur gauni priklausomai nuo turimo kiekio (kaip pvz SAB daro).
2006 10 23 10:43     #296
2 ariel tu ne taip supratai. aš perku max kaina PVZ 100 vnt. x 10 Lt tu min kaina 125 vnt x 8 Lt už tą patį 1000 Lt. Parduodam X dieną juk vienodą kainą, tarkim po 11 Lt. aš turiu +10 proc., o tu?
2006 10 23 11:52     #297
ariel teisus, pas mus nera tiek daug pozu, kad galetum taip kuistis ir rinkti. bet minchiu tikrai yra geru. paziurekit musu investuotoju kultura - 1 ct pakrenta UKB su 2k apyvarta, ir jau "KRENTAM!!!". Reikia shviestis, kai saka.
2006 10 23 11:56     #298
loko supratau kaip reikia Tu teisus, Lynchas sako: "Vienas įsivaizduojamas pirkėjas buvo pirkęs akcijų už didžiausią metų kainą, kitas už mažiausią. Po 30 metų pigiai pirkęs investuotojas uždirbo 11.7% per metus, brangiai pirkęs - 10.6%." Ka sake letay - "nupirkus pigiau 30%,mano akciju verte bus didesne 43%." Ne verte bus didesne 43%, o akciju kiekis. Verte bus vienoda abiem atvejais, tiesa, procentinis pokytis skirsis.

Ekonominis kalendorius

Prekybos statistika realiu laiku

Techninės analizės įrankis

Privatumo politika Reklama Kontaktai Paskolos RSS RSS
© 2006-2024 UAB All Media Digital