Komentarai Siųsti draugui Spausdinti Vertinimas Neįvertintas

Uždirbti milijoną: ką gaminti?

Spekuliantai.lt | 2012-09-11 | Alternatyvios rinkos | perskaitė: 1263
Raktiniai žodžiai: išradimas, komercinimas, lazeriai, verslas
Uždirbti milijoną: ką gaminti? Uždirbti milijoną: ką gaminti?

Įsteigti įmonę, sukurti prekės ženklą ir paleisti svetainę yra tik maža verslo vystymo proceso dalis. Ir pati savaime ši dalis nėra verslo objektas, kuri generuotų pajamų, greičiau tik pagalbinės priemonės, kad klientai galėtų identifikuoti gamintoją. Tai yra pati pradžia kompanijos įvaizdžio formavimo ir vertę turės tik tolimoje ateityje. Verslo pagrindu vis tik turi būti gaminami produktai ar teikiamos paslaugos.

Trečioji “Integrated Optics” istorijos dalis skirta iki šiol sunkiausiam sprendimui, kurį teko priimti ir tai be abejo nulems kompanijos ateitį.

Gaminti lazerį ar lazerį?

Skaitytojui, kuris nėra lazerių srities žinovas, gali pasirodyti keista, kad didžiausiu ir sunkiausiu klausimu IO steigėjams yra “kokį lazerį gaminti?”. Geresniam supratimui paminėsime, kad lazerius būtų galima suskirstyti į kelias dešimtis grupių ir pogrupių. Pavyzdžiui, impulsiniai ir nuolatinės veikos lazeriai, toliau skirstoma pagal konstrukcines ypatybes į kietojo kūno, šviesolaidinius, diskinius ir dujinius, dar toliau skaidoma pagal aktyviąją terpę ir kitas charakteristikas: impulso trukmę, impulsų pasikartojimo dažnį, spektro plotį, pluošto kokybę. Ir tik tada eitų kalba apie valdymo funkcijas, dizainą ir inžinerinius sprendimus.

Sugalvoti, kokį lazerį gaminti pirma, yra pats sudėtingiausias sprendimas, kurį tenka priimti IO partneriams. Skirtingos emocijos ir nuojautos stipriai veikia šį sprendimą. Norisi daryti tai, kas būtų be vargo perkama, iš kitos pusės norisi parodyti pasauliui kažką stebinančio. Taigi, analizė
yra sudėtinga. Kad ir koks gerai pasvertas tas sprendimas bebūtų, jis vis tiek bus rizikingas. Pagrindiniai parametrai, kuriuos vertina Integrated Optics vadovai:

- rinkos dydis (tam tikrų parametrų lazerių)
- nusistovėjusios rinkos kainos
- technologinis pranašumas
- technologijų virsmo grėsmė
- pelningumas
- produkto sukūrimo laikas
- technologinė produkto vystymo rizika
- galimybė skelbti publikacijas (tokias, kad specializuoti portalai noriai platintų)

Produkto įvedimas

Produkto įvedimas seka iškart po to, kai pagaminamas pirmasis išbaigtas produktas. Įvesti produktą lengva tada, kai panašių specifikacijų produktai jau kurį laiką ten yra. Jei pavyksta pagerinti kažkokius akivaizdžius produkto parametrus, nekeičiant esmės, tokį produktą klientai lengvai įvertins ir palygins su konkurentų gaminamais lazeriais. Tuo tarpu, įvesti visiškai naują, nematytų savybių produktą yra šimtą kartų sunkiau. Paprasčiausiai potencialus vartotojas nebus tikras, ar naujasis produktas atliks reikiamas funkcijas bent taip pat gerai, kaip ir senasis. Pas Japonus pramonininkus yra paplitęs nusistatymas, kad užsakant seriją produktų, kiekvienas egzempliorius turi būti ne blogesnis, bet ir ne geresnis, nei pirmieji pateikti produktai. Bet koks pasikeitimas atneša riziką, kad kažkas neveiks.

Grįžtant prie produkto įvedimo, IO partneriai daro prielaidą, kad, nepriklausomai nuo vartotojo išsilavinimo ar patirties, du lengviausiai suprantami parametrai yra lazerio kaina ir gabaritai. Šie parametrai yra svarbūs tiek laboratorijoje dirbančiam biologui, tiek ir didelių spektroskopijos sistemų gamintojui – tokie gamintojai vadinami specifiniu terminu – integratoriai. Taigi, gera kaina ir mažas dydis yra privalomi parametrai, kurie kompanijai, besivadinančiai “Integruotoji optika” tarsi dera prie įvaizdžio ir čia jie turi būti geriausi.

Spredimas priimtas

Sudarant IO verslo planą, buvo nuspręsta, kad veiklos pradžioje kompanija ims gaminti santykinai paprastus lazerinius šaltinius, kurių sukūrimo laikas yra trumpas, gerai atsiskleidžia turimos gamybinės technologijos privalumai, panaudojamos patentuotos technologijos ir pritaikomas kompanijos inžinierių gebėjimas sudėti viską į labai mažų matmenų dėžutę. Taip gimė pirmųjų produktų koncepcija – įvairių spalvų lazeriai, telpantys degtukų dėžutės dydžio korpuse. Neatsitiktinai visa produktų serija pavadinta MatchBox (angl. “degtukų dėžutė” arba “tinkama dėžutė&rdquo. Preliminarias produktų vizualizacijas jau galima rasti ir Integrated Optics svetainėje.

Sprendimas tuo nesibaigia. Numatyta ir ilgalaikė produktų kūrimo strategija. Maždaug 2-3 metų perspektyvoje planuojama sukurti sudėtingesnį lazerį. Lyginant su visais rinkoje esančiais lazeriais tai vis tik būtų vidutinio sudėtingumo produktas, tačiau visai realu, kad jo sukūrimas ir tobulinimas užtruks ne mėnesius, o metus. Toks produktas turėtų būti gerokai pelningesnis. Nepaisant to, kad produkto paleidimas planuojamas tik už kelerių metų, jo kūrimas prasideda jau šiandien. Pirmuosius pinigus, kuriuos partneriams pavyko surinkti ar sutaupyti verslo pradžiai, jie jau išleidžia pirmiesiems komponentams pirkti. Atsižvelgiant į šiuo metu moderniausią lazerį Lietuvoje ir turbūt pasaulyje gaminančios įmonės “Šviesos Konversija” patirtį, labai sudėtingo produkto kūrimas gali užtrukti ir šešerius metus, kol juo ims pasitikėti klientai ir patys gamintojai.

Per daug ankstyvas produkto paleidimas gali sukelti ir nemalonumų. Labai daug energijos ir lėšų bus išleidžiama priežiūrai ir trūkumų šalinimui. Kadangi sudėtingasis IO produktas bus bent perpus paprastesnis nei Lietuvos lazerių grandų, tikimasi, kad kūrimo laikas bus proporcingai trumpesnis.

Kas svarbiausia klientams?

Norint rasti atsakymą į klausimą – kokios savybės svarbiausios potencialiems klientams, yra keletas samprotavimo kelių. Pirmasis, ir turbūt pats paprasčiausias, yra žiūrėti į konkurentų produktus ir įdiegti tai, kas jau įprasta. Kur kas didesniu iššūkiu taptų bandymas sukurti savitą produkto koncepciją. Tačiau tam reikia labai gerai išmanyti lazerio taikymus, tipinę naudojimo aplinką ir naudotojo įpročius. Žinoma galimas ir universalus variantas, kada pasiūlomos visos standartinės funkcijos ir kai kas daugiau.

Apsvarstę visus variantus, IO lazerių kūrėjai linksta prie tokių produktų, kurie savyje turėtų tik pagrindines funkcijas, tačiau vėliau funkcijų sąrašą būtų galima praplėsti prijungiant išorinius modulius. Taip bus galima pagrindinius produktus sukurti greitai, pasiūlyti klientams už ypač patrauklią kainą ir pamažu aiškintis, kokių visgi papildomų funkcijų gali reikėti klientams.

Dabartinė būsena trumpai

Reziumuojant galima konstatuoti, kad jau suėjo beveik 5 savaitės nuo įmonės įsteigimo, kol kas pinigų neuždirbta, tačiau padarytas vienas sudėtingiausių sprendimų – nuspręsta, ką kurti ir gaminti. Tolimesnis etapas bus tiekėjų paieška, prototipų testavimas ir optimizavimas ir pardavimų pradžia. Laike tai gali išsitęsti pusmetį ar daugiau, tad šiam technologijų verslo vystymo ir išradimų komercializavimo realybės šou tikrai nelemta greitai nutrūkti. Sekite naujienas.

Šaltinis: http://www.isradimas.com/

 

Taip pat skaitykite

Ar verta investuoti į pašto ženklus?

Planas Uždirbti Pirmąjį Milijoną

INVESTAVIMAS Į MENĄ: AR JAU LAIKAS?

2014-05-27 | Alternatyvios rinkos 2012-08-09 | Alternatyvios rinkos 2007-12-20 | Alternatyvios rinkos

Komentarai



Ekonominis kalendorius

Prekybos statistika realiu laiku

Techninės analizės įrankis

Privatumo politika Reklama Kontaktai Paskolos RSS RSS
© 2006-2021 UAB All Media Digital