up or down?

letay | 2008-03-26 18:58 | perskaitė: 1357
up or down? 2008 03 26 OMXV laukia dar vienos naujos bendroves-Agrowill group.Dar neseniai i daugelio akciju kainas buvo iskaiciuoti grazus ateities lukesciai,kuriems ap

2008 03 26



OMXV laukia dar vienos naujos bendroves-Agrowill group.Dar neseniai i daugelio akciju kainas buvo iskaiciuoti grazus ateities lukesciai,kuriems aptemus nukentejo ir akciju kainos.

Rinktis investicijas tenka ypac atidziai ir galbut verta isiklausyti i B.Graham zodzius "Investment is most prudent when its most business like".

Taigi zvelgiu i AGW IPO pasiulyma kaip i verslo pasiulyma.Kas man siuloma?

"Nurengus"finansine 2007m. ataskaita matau:

Pardavimo pajamos - 42 mln.

Visos sanaudos - 41,4 mln

Pelnas - 0,6 mln.



Ne kazin kas,balansuoja ant nuostoliu ribos.

Neigiamo prestizo pripazinimas pajamomis -6,9 mln lt?.Pirkti zeme uz 6k ha, o isivertinti 12k? ir laikyti,jog gavo pelna?Juokinga.

Tiek to.Jeigu jau savo zeme vertina po 12k uz ha,turbut balansas stebuklingas.Paziurim.

Galimos parduoti investicijos- 124 mln( cia ir zeme po 12k)

Trumpalaikis turtas+karves -61 mln.

Skolos -119 mln.

Kadangi esam atsargus investuotojai ir zeme vertinam realiai-6k uz ha,tai gaunam toki balansa:

124/2+61-119=2 mln.

Mhm.bendrove realaus pelno neuzdirba.Realus balansas arti nulio.Nu ir ka ji siulo?

O siulo sitaip.

Mes turim 20 mln akciju, o tau siulom 7 mln.Musu akcijos vertos 0,1 lt,bet tu pirk po 5 lt.Padarysim praskiedima.Po emisijos balanse bus 37 mln litu ir 27 mln akciju.

Akcijos reali buhalterine verte bus 1,37 lt.

Bet uztai mes turim vizija ir "know how".

Grazus pavyzdys kaip is nieko daryti pinigus.Pagarba savininkams.



Vasario-kovo menesiais pradejau didinti investicijas i akcijas.

Pagrindiniai portfelio banginiai:

ECEX,pildziausi po 95-96 sek

XXIC po 1200 p

BGEO po 25-26 $.

Siek tiek pirkau IVL,ARC,OEG,Lyxor Turkey ETF.

Spekuliavau UKB.Pirkau 3,16 pardaviau 3,70

Taip pat SRS1.Pirkau 3,12 pardaviau 3,70.



Akcijose 70% kapitalo.



2008 03 19



Kiekvienais metais W.Bufetas laiske savo bendroves akcininkams vienaip ar kitaip atskleidzia savo investavimo filosofijos taisykles.

Siu metu laiske uzkliuvo mintis,kad Bufetas savo ivesticiju verte vertina ne pagal tai,kiek bendroves akcijos siuo metu kainuoja birzoje,o pagal tai kiek ta ivesticija verta fundamentaliai ziurint jo akimis.

Panasiai masto ir Kiosakis,teigdama ,kad pelna reikia gauti ne parduodant ,o jau perkant.Tai yra nedeti vilciu,kad besikeiciancios aplinkybes pakels tavo investiciju verte.

Elderis apibendrina sia isminti,kad rinka trumpuoju laiku yra balsavimo masina,o ilguoju -sverimo masina.



Pirkdami akcijas,mes perkam dali verslo.Svarbu sia dali pirkti palankiomis salygomis.Vadinasi kai kainos nepelnytai krenta-gerai.

Kaina svarbi tik tada,kai noresi parduoti akcijas.Kokia kaina yra dabar nesvarbu.Kainos krimas tik suteikia galimybe pigiau gauti verslo dali.

Bufetas turi 4 kriterijus pagal kuriuos atsirenka akcijas:



1.Jam suprantama veiklos sritis

2.Palankios ilgalaikes eko salygos tai veiklai

3.Stiprus ir patikimi vadovai

4.Palanki kaina



Dar keletas inete rastu idomesniu investuotoju minciu susijusiu su dabartine padetimi rinkose:



Short term trouble in the midst of long term succes stories

makes for far lower prices ,than short-term explosive growth in the midst of long-term succes




Buying cheap can cover up for a multitude of sins,including being a year or two early to the bull-market recovery




Look back at the history and study where and how investing fortunes are made.Hint.It's not buying during market euphoria.

It's understanding the real value of bussines and buying stocks when everyone is paralyzed with fear






2007 10 31



Kaip pasirinkti tinkama laika akciju pirkimui?

Galbut galima pabandyti teorinius eko ciklo etapus taikyti praktiskai.Sakysim Estijoje...



1.Krize-akciju kainos nukrite,vartotoju pasitikejimas zemas.Krizes pabaiga-mazesnes palukanu normos,sumazejusi infliacija,stabilizuojasi akciju kainos. 2002m.



2.Atsistatymas-palukanu normos zemos,taigi pelnai auga.Akcijos kyla,vartojimas dideja,vartotoju pasitikejimas kyla.Auga uzimtumas. 2003-2004m.



3.Pletimasis -infliacija vis dar zema,bendroviu pelnai auga,akciju rinka stipri. 2005-2006m.



4.Pikas-uzimtumas vis dar auga,bet letesniais tempais,palukanu normos aukstesnes.kainos jau aukstesnes ir darbo jegos kastai greitai auga.Akciju rinka krenta. Nuo 2007m.vasario



5.Smukimas-vartotojai praranda pasitikejima.Smukimo procesas greitas ir retai tesiasi ilgiau nei metus.Bet kol smukimas galutinai pasibaigia,dauguma eko indikatoriu pradeda gereti. Nuo 2007m. vasaros-iki 2008m vasaros?



Tada vel 1.Krize...

Geriausia investuoti i akcijas krizes metu.

Lietuva turbut seka estus su uzvelavimu.



Stai tokiam fone as matau Baltijos rinkas.

Kokios tada turi buti akciju kainos,kad butu noras jas pirkti jau dabar,kai priesakyje niurus 2008m.?Kai bendroviu pelnai geriausiu atveju bus tokie patys,o galbut netgi mazesni?

Baltijos akcijos tokiu atveju mane sudomintu tik su 30% nuolaida nuo ju fair value.Tada as pasiruoses pralaukti 1-2 niurius metus.

Estu akciju kainos jau arteja prie tokio kainu lygio.

Lietuvos bankai irgi atrodo visai patraukliai.Ateis,tikrai ateis tie strateginiai is Islandijos ir 2009-2010m.nupirks SAB min.uz 7 lt,o UKB min. uz 8 lt akcijai.Visai normali graza...Bankus as laikau saugiausia ir geriausia investicija pagal pelno ir rizikos santyki.

O kol jie bus nupirkti,kainu svyravimai tik i nauda .Tai suteikia galimybe uzdirbti papildomai.



2007 10 23



Pastaruoju metu didele paklausa tarp investuotoju turejo NT bendroves,kurios tikrai tokioj Kroatijoj,Ukrainoj parode superini augima.Ankstesnis spekuliantu arkliukas-bankai tuo tarpu ilsejosi ir netgi pavaziavo zemyn.

Ieskant investavimo objektu iskyla klausimas;kas geriau siuo metu.Sokti i NT pletros bedroviu traukini.O gal vel ateina banku eile raliuoti?

Paprastai sektoriaus trenda parodo blue chipsai.Tuo tarpu kol maziukai bankai tebeguli, Sberbank ar Raiffesein lygtais jau juda i virsu.



Susimazinau Baltijos dali portfelyje.Pradejau pirkineti abieju sektoriu bendroves-BGEO(Gruzija) @33,7 beje krentanti(bankai) ir XXIC(Ukraina) ~16,6 lygtais kylanti .



Baltijos rinkos.

Akciju rinka bando reaguoti i ivykius pries puse metu. Estijoje akciju kainos jau su siokia tokia nuolaida.Jau yra iskaitytas busimas eko suletejimas tai yra softlanding.Taciau kol neaisku ar nebus blogiau,reikia palaukti,nors tikrai rankos niezti cia uzsipirkti.Neiti iki 2008,nebent prasidetu panic selling.

LT portfelyje faktiskai bankai.Hold.





2007 04 23



Nepaslaptis,kad siuo metu vienos mylimiausiu musu akciju APG ir UKB.Tai yra prekybos ir finansu sektoriaus bendroves.Istoriskai rinkoje retaileriu P/E buna apie 30% didesnis negu banku.

Klasikinis pavyzdukas.

Sekmingi DJIA nariai WalMart ir Citygroup ar JP Morgan.WalMart siuo metu P/E ~17,o finansu milzinu ~13.Istoriskas skirtumas 30% islaikomas.

Isvedant analogija su Lietuva, siuo metu APG prekiaujama su P/E 35,o UKB su P/E 14,tai yra skirtumas du su puse karto!.Abi bendroves turi panasius augimo tempus,abi nukreiptos i vartojima,abi vienodai priklausomos nuo eko ciklo,todel manau palyginimas yra korektiskas.

Sitokios P/e zirkes susidare tik pastaruoju metu.

Dauguma ir kitu "normaliu" bendroviu( TEO,PZV...)savo pikus pasieke sausio men.,dabar stagnuoja.APG varo toliau aukstyn,didindama atotruki,ir tuo paciu toldama nuo nuo istoriniu vidurkiu.

Susidariusios zirkes, imho, turetu buti uzpildytos.Arba APG nusileis prie UKB,arba UKB pakils prie APG.

Arba susitiks kazkur pusiaukelej .

Kokios dar idejos?



Pildausi portfeli siuo metu bankais,dabar 35% uzima akcijos.

Rinkoje iziuriu 50% tikimybe 2005m. vasaros scenarijaus.









2007 04 18



Stebina Lietuvos banku pletra,smarkus rodikliu augimas.Niekam nepaslaptis,kad bankinio sektoriaus potencialas apskaiciuojamas BVP augimo potencialu ir paskolu santykyje su BVP didejimo galimybese..

Per 2006m.Lietuvos BVP paaugo 7%,Lietuvos bankai paaugo net 70%.Vadinasi,daugiausia augimas remesi paskolu/bvp santykio didejimu.

Taciau lyginant su ES ir mastant,kad BVP augimas dar turi potencialo 3 kartus,o paskolu/BVP santykis irgi dar gali isaugti 2-3k.apytiksliai augimo potencialas dar liko 6-10 kartai.

Liudina,kad musu maziukai(SRS,SAB) nesugeba didinti rinkos dalies.Didieji SEB,HANSA tvirtai isitvirtine ir laiko 70% Lietuvos rinkos.Gerai,kad maziukai bent neatiduoda..

Dziugina UKB.Mestos lesos i promotion`a atsiperka su kaupu.Renginiu remejas,TV reklamos,whatever.Va taip ir reikia,ragais nagais.

Stebina musu banku pigumas.Ju kaina tokia kaip ir issivysciusiu banku,lygtai nebutu like augimo potencialo.Vertinant pagal P/e ir P/Bv ju kaina tokia kaip ir sia vasara,kai gulejome giliame dugne.Augimui is dalies trukdo ir uzsienio finansu ekspertu nuomone,kad yra krizes rizika.Tas sulaiko dali investuotoju.Bet imant ir blogiausia varianta,sakysim krize butu.Taciau imho 1998m. Lietuvoje negali pasikartoti, vien skandinavai tarpbankiniu paskolu pagalba(jiems tai tikrai nesuper sumos) bankrotu neleistu.o veliau po stabtelejimo kiltume i naujas aukstumas.

Pamastymas.Sakyti,kad bankinis sektorius nebeaugs,arba jau isnaudojes potenciala yra tas pats kas sakyti,kad Lietuvoje atlyginimai nebeaugs.

Kada pirkti? .Nezinau.As pasipildau po truputi.Gal bus pigiau.Taciau ir dabar banku kaina labai patraukli,nevarykit dievo i medi





2007 04 07



Suintrigavo kai kuriu spekuliantu pamastymai apie INVALDOS potenciala ir esama neivertinta turta.

Pasikapsciau ir as po IVL ataskaitas.Tikslas-surasti"hidden value".Gal tikrai IVL verta brangiau negu dabar pardavinejama rinkoje?

Skaiciavimus paprastinau,kad suprasti esme.

INV deklaruoja,kad turi:

turto uz 1,6 mlrd.

skolu 1,0 mlrd.

Balanasas teigiamas-600mln,is kuriu INV akcininkamas

priklauso turto uz 300-350 mln.

O gal to turto daugiau?

Taip,apskaitant kai kuriu bendroviu verte rinkos kaina arba jas vertinant pagal generuojamus pelnus(sakysim su p/e 10) to turto butu daugiau:

VILNIAUS BALDU paketo verte padidetu 30 mln.

SANITO 50 mln.

FINASTOS GRUPIU 20 mln.

NT projektu vykdytoju 50 mln.



Viso papildoma paslepta verte 150 mln.



Kas liecia investicini NT ir vykdomus NT projektus,tai nuo 2006m. apskaita yra tikraja verte.

Cia,deja,esami ir vystomi projektai jau perskaiciuoti rinkos kaina ir pasleptos vertes neradau.



Taigi netgi pridejus papildomus 150 mln. ir 50mln. 2006m. pelna,turto dalis tenkanti akcininkams sudarytu 550mln.

Invaldos kapitalizacija 585 mln.



Isvados.

1.Rinka yra teisi

2.Nuo 1 mlrd.paskolu IVL kasmet turi sumoketi~ 50 mln.palukanu,vadinasi privalo generuoti gerus pelnus.

3.Gynybine,nepervertinta akcija portfelio diversifikavimui.





2007 03 09



Ir traukinukas nuvaziavo...Tū tū tū

Ar tikrai?

Rinka valdo sentimentai-baime ir viltis.Iki paskelbiant JAV uzimtumo rodiklius,vyravo baime,fucersai pigo.Paskelbus neblogus duomenis pas bulius atgijo viltis,kad galbut korekcija baigesi ir kilsim toliau.

Deja,pasipriesinimas ties DJIA 12300 yra ziauriai stiprus.Netgi ir prie tokiu teigiamu naujienu.Didelius pinigus valdantys dedes isanalizave istorija ir zino,kad statistiskai dazniausiai ir beveik be isimties po tokio kritimo staigaus atsokimo nebuna.

Kas vyksta iki siol pilnai telpa i istorines statistikos remus.

Dow30 indeksas stipriai pramuse buvusio uptrendo dugna-12300 ir krito toliau.Zinoma turejo buti atsokimas iki buvusios palaikymo linijos.Ka dabar ir turime.Atsokome.Toliau statistika mums sako,kad turi buti suolis zemyn.Paziuresim.

Galbut sikart bus ta isimtis ir kilsim nonstop iki nauju aukstumu?Galbut...

Taciau pries ieinant i pozicijas akciju rinkoje reikia zinoti,kad tu statistiskai esi pranasesnis,t.y didesne tikimybe laimeti negu pralaimeti.Siuo metu,deja,imho,didesne galimybe pralaimeti.

Laukiam traukinuko sugriztant



2007 03 06



Skaitant zymesniu investuotoju mintis apie investavima,lygiai kaip ir stebint musu spekuliantu reakcijas,poziurius,prognozes susidaro ispudis,kad didele reiksme investuotoju(traideriu)strategijai padaro pirmuju metu rinkos patyrimai.

Tai yra giliausiai ismokstamos pirmuju metu pamokos ir pagal jas kuriama investavimo filosofija ir prekiavimo stilius.

Zmones,kurie pradejo investuoti ilgalaikeje buliu rinkoje ir metai is metu mate kilima propaguoja ilgalaiki investavima.

Pradeje kilimu,taciau veliau del akciju nuosmukio ant savo kailio patyre nuostoliu investuotojai ypatingai akcentuoja stop loss butinybe.

Pradeje investuoti birzu svyravimu metu pirmenybe teikia TA arba fair value taktikai.

Siek tiek galbut mazesniu mastu toki investavimo pradzios uzdeta antspauda pastebiu ir musu spekuliantu poziuryje i rinka.

Galeciau netgi iskirti kelias ryskesnes grupes:



1.Senoji gvardija arba paskutiniai mohikanai- pradeje investuoti beveik nuo birzos sukurimo pradzios,mate ir silto,ir salto.Rinkoje jauciasi kaip zuvys vandenyje.Dauguma is ju nebemato reikalo dalintis savo idejomis su mumis.Aciu Artai,Inteligent,kuriems dar neuzkniso aiskinti mums gyvenimo tiesas



2.Optimistu karta.Rinkoje atsirade 2002-2004m.Investavimo pradzioj matytas nuolatinis kilimas sukure ju credo; "Viskas bus gerai"Skiriasi nuo pirmuju tuo,kad netiki,jog 1998 gali pasikartoti.Ryskiausi dalyviai- VZ,pink.



3.2005m spalio korekcijos karta.Kadangi tada rinka aplauze ragus,pradeje investuoti panasiu metu dabar yra atsargus ir i viska ziuri pro padidinimo stikla.Linkejimai Denisui



4.Naujieji studentai.Geriausiai juos apibudina fraze;"bliamba kaip viskas pigu, o casho neber.."



Neisizeiskit,kas nenori buti grupuojamas.Cia uzrasai sau.Man paprasciausiai lengviau vertinti siu mano ir manau daugelio gerbiamu spekuliantu pasakymus, kada as prafiltruoju juos pro toki savo filtra.



2007 03 02



Keistai skamba Dubnikovo is JT apzvalgos apie atsiradusias kainu zirkles tarp akciju kainos ir ju fundamentalios vertes.Dabar akciju kainos panasios kaip buvo pries 2 men.,o tada JT reke,kad rinkai reikia korekcijos,kad sakysim APRANGA uz 15lt yra brangi ir ivertinta iki 2007m. galo.

Juokinga .

Pavyko snd parduoti gabaliuka UKB be komisiniu.Isvakarese,kaip liepe SEBAS iki 24val. pakabinau aska ant 4,43 ir kazkas snd nueme auksciausiame taske.Kiekis simbolinis(3000vnt.),bet vistiek smagu.

Viskas.Issipardavineti sustoju.Pirmoji uzduotis pagal Elderi ivykdyta - kapitalas isaugotas.

Akcijose tik dalis 2006m pelno.

Lauksiu kada bus galima grizineti i rinka.



2007 03 01



Sveikinu snd pasinaudojusiems atsokimu ir pardavusius.Uzuojauta nusipirkusiems

Neivykdziau visu issipardavimo planu,SEB neleido pabaigti.

Elderis siulo investuotojui ieskoti balanso tarp istorijos ir dabartines rinkos situacijos ir atidziai klausytis ka jums sako rinka.

Taigi klausausi ir ieskau balanso

Man rinka sako,kad tolesnio kritimo tikimybe 80%.

Taip stengiuosi ir balansuoti -80 cash/ 20 akcijos.

Rytoj OMXV turesim flata arba krisim toliau.



2007 02 27



Sako,kad minia visada teisi trendo metu ir visada klysta trendui verciantis.

Dow itikinamai prakirto uptrenda su 3,3% dienos smukimu.Ar trendas jau versis ilgam ar bus tik korekcija sunku pasakyti.Vis delto daugiau indikatoriu ilgesniam laikotarpiui rodo i virsu.

Taciau,kad akciju kainos dar kris beveik neabejoju.Is dabar siek tiek( o kai kuriu ir daug)pervertintu pasidarys oversold.Sakysim jeigu OEG "normali" kaina 9 eur,as susidomesiu ~8 eur.

Rytoj OMXV isipardavimo diena.Smarkai kraujuosim.

Kiek galesiu prisidesiu





2007 02 08



Visada labai atidziai skaitau East Capital analitiku straipsnius.Stai ka jie mano apie privilegijuotas akcijas " When it comes to choosing the right instruments,there are plenty of interesting opportunities.One such opportunity is Russian preferred shares.This gives high direct returns from companies with strong profit growth.Furthermore,preferred shares are bought at a premium to common shares.We buy preferred shares as often as we can.We are also convinced that all preferred shares will be exchanged for common shares,leading to fantastic returns for existing shareholders..."

Kai siuo metu rinkoje akciju kainos uzkilusios,tiesiog truksta ideju kur investuoti.

Sios dienos kainu pakritimas dar toli grazu nepadare LT ar estu akciju patraukliu pirkimui.

Nupirkau snd gabala SRS2L.Is vienos puses,tai bus kaip hedzas SRS1L,kuriu irgi prilaikau.

Is kitos puses, SRS2L vertinu kaip suteikiancias galimybes.Ypatingai su visokiomis pirmumo,antrumo teisemis

Pirkimo laikas ,aisku,ne pats geriausias,bet kagi..





2007 02 06



Akcijos,zinoma, brangokos,taciau labai jau teigiamas naujienu fonas su JAV ir Rusija priesaky.

Kol jis islieka teigiamas,labai skubeti begti is kylancio trendo neverta.Taciau po truputi galima.

Pardaviau vel dali APG @17,10.Dali SAB taip pat,nunese aska prie 4,30.Kazkam labai reikia,negi gaila,dar nemazai turiu

SAB visiskai nusikratyti neskubu,nes

speju,kad SAB konsoliduotas virsys prognozes ir bus ne 22, o 28 mln.

Papildoma pelna sugeneruos investicija i UKB akcijas.

Akcijas greiciausiai pirko SAB investiciju valdymas,kuriu SABUI priklauso 60,4%.Pirkta ~4,4 mln vienetu(176mln*2,5%),,iki 2006 metu galo ju kaina isaugo,galima speti 1,5-2lt.Tai sudarytu ~10 mln lt kapitalo prieaugi,is kurio SABUI priklausytu ~6 mln.

Paziuresim.Jei pelnas nerealizuotas,vadinasi,siais metais irgi grazu .

Del ALKOS.

Nuo 2005m. remiantis TFAS, dukteriniu imoniu verte apskaitoma isigijimo savikaina.ALKOS apskaityta verte 3,15 mln.

Netgi uzmerkes viena aki ALKOS siuo metu maziau negu 11 mln vertinti niekaip negaliu.Dar vienas pelno saltinis SABUI?

Paziuresim.





2007 02 02



Ivestuotojams patariama investuoti tiek,kad jie jaustusi psichologiskai komfortiskai ir naudoti tokias strategijas kurios butu artimos investuotojo naturai.

Bandymai maksimizuoti pelnus daznam kelia itampa,nerima del investiciju,trukdo atsipalaiduoti,netgi miegoti.

Ar gerai tokiu budu uzdirbami pinigai ar visgi sveikata ir megavimasis gyvenimu yra geriau?

Kaip kam

Man ramybe suteikia strategija kuri vadinasi "pirk pigiai,minimizuosi rizika".

Daug metu prekiaudamas NT ja naudojau NT rinkoje,dabar stengiuosi naudoti akciju rinkoj.I akcijas ziuriu panasiai kaip i NT,t.y nupirkus brangiai tiek NT,tiek akcijas padideja rizika nieko neuzdirbti.

Nesakau,kad nupirkus brangiai,kaip dabar jau yra Lietuvoj,o ir visam likusiam pasaulyje, negalima uzdirbti.Tokia tikimybe yra.Bet kokia? 30%? 50%? 70%? As nezinau.

Man taip netinka.As noriu uzdirbti su tikimybe 99%.

Noriu nesijaudinti del savo investiciju.Todel pasipildysiu portfeli,kai net geros akcijos kainuos pigiai arba bent pigiau.O blogi laikai anksciau veliau tikrai ateis.

Kol kas dar, atrodo,siek tiek zaliuosim,bet reikia nepamirsti,kad optimizmas yra didziausias racionalaus investuotojo priesas.







2007 02 01



Kazkur skaiciau,kad rinkos nuotaikos nereikia stengtis atspeti,o reikia ja pasinaudoti.

Kaip pasinaudoti cia kiekvienas turi savo poziuri.

Man dabartines kainos jau labiau panasios i gerus pardavimo dealus.

Pardaviau snd po puse savo APG ir PTR.

APG 2007PE jau 22,tai yra pelnas ispirktas iki metu galo. 2008m. pelno pirkti nenoriu.

PTR 18,8 lt mane irgi tenkina,nebent 2007m.gryno pelno prognoze virsytu 25mln.,tada vadinasi paskubejau.

Taciau liko dar gabalas ir PTR,ir APG,ir kitu pozu,taip kad nieko pries zalia spalva as neturiu ir toliau

Dar viena mintis man patiko ,rodos Kiosakio,kad geriau palaukti duobes,negu prisijungti prie prie uptrendo paskutineje(euforijos)stadijoje.







2007 01 30



Ar mes korekcijos isvakarese ar ir toliau po mazo stabtelejimo kilsime?

Ora pasaulio birzose daranti JAV ekonomine situacija nuteikia optimistiskai.Vartotoju pasitikejimo indeksas pasieke 110,3-didziausia reiksme nuo 2002.Rytoj laukiama ziniu,kad paskutini 2006m ketvirti BVP augimas bus ~3%,tai yra didesnis negu 3 Q.

Lietuvos investuotojai kol kas nelabai ziuri i vartotoju pasitikejimo indeksa Lietuvoje.O jis taip pat nuteikia optimistiskai-sausi isaugo kaip niekad.Vadinasi zmones jauciasi finansiskai gerai ir pasiruose leisti pinigus alkoholiui,aprangai,ims kreditus ir t.t.

Man situacija LT birzoj labai primena 2005m. vasario men.,kai po galingo augimo stabtelejome ir siek tiek koregavomes.Tada lygiai kaip ir dabar tiesiog prasesi technine korekcija,kai tuo tarpu kai kuriu bendroviu kaina dar turejo potencialo kilimui.

Pvz.UKB su 2007m.P/E 10 ar norisi pirkti ar parduoti?Man greiciau pirkti.

Visgi minkstos korekcijos artimiausiu metu ~10% tikiuosi vien del aplinkiniu EM birzu itakos,kur akciju kainos aukstesnes nei vidurkiai.O ir musu kai kurios bendroves jau ivertintos beveik metams i prieki.

Todel snd pasinaudojes atsokimu pardaviau dali SAB1L.

Dabar cashe sukaupta 76%.





2007 01 05



Taigi,kas darosi akciju rinkoj?

Dow malasi pavojingai arti 12300, dauguma EM raudonuoja,bovespa ir rusu ADR jau ir kraujuoja.Paskui naftos ADR zemyn patrauke ir telekomai ir retaileriai.

Bulgarai su rumunais euforijoj istoje i ES.

LT graziai ramiai zaliuojam.Musu banku ir kitu akciju kaina dar pakankamai protinga.

Snd pardaviau BAF2,EC Eastern,EC Balkan,Lietuvos antrojo eselono likucius.

Liko NEF,Lietuvos bankai,APG,PTR,OEG.

70% cashe.





2007 01 04



Idomi siandien diena.OMXV pagaliau kirto 500.

Ziurim i JAV.DOW trendas puse metu kaip su liniuote i virsu .Snd testuosim up trendo dugna.Jei pramus apacia,reiskia galimas trendo apsivertimas.

Akciju rinka-lukesciu rinka.Pramusus dugna,nuotaikos ir lukesciai subjurtu.

Ir kas blogiausia,tai uzkreciama .





2006 12 14



Kas pirko akcijas Lietuvoje 2006m. birzeli?

Seni vietiniai birzos vilkai ir East Capital,kurie labai gerai zino Lietuvos bendroviu potenciala.

Musu instituciniai sedejo didzia dalimi cashe ir lauke kol rinka atsigaus.

Pradeti kilima turejom mes patys,smulkieji.

Susiformavus dvigubam dugnui ir rinkai pradejus kilti pasijunge musu instituciniai.Prasidejo kilimas.

Atsigaunant rinkai pasirode ir uzsienieciai su savo milijonais.Turbut neneigsit,kad siuo metu jie daro ora Lietuvos birzoj.Sentimentu Lietuvai jie neturi.Investuoja cia,nes mato gera perspektyva savo pinigeliams paauginti.



Ar mes jau virsuneje?

Tikrai ne.Busime virsuneje,kai po truputi issipardavines uzsienieciai,o is ju akcijas pirks naujokai ir visi kas netingi.VZ gerai iliustravo,kad taip nera.



JAV pranese superinius rodiklius,dauguma netgi ju analitiku prognozuoja zalius 2007m.



Taigi uzienieciu nuotaikos ir taip optimistines,o kadangi mes turim ir dar kita varikli-MNF pinigelius prognozuoju labai zalia metu pabaiga.

Tikiuosi jau rytoj prasides ralis ir iki kuciu kirsim OMXV 500.

Komentarai



2006 12 15 07:35     #7980
Kilimas birzeli pas mus prasidejo kaip ir visur kitur JAV euro azijoje ir afrikoje. Kilimus inicijuoje tikrai ne smulkieji!!! Smulkieji labai mazai itakoja rinka! Jei galvojat kad su 100K galit itakoti rinka tai labai klystat. Amerikoje buvo tik vienas atvejis kai smulkieji itakojo rinka, tai kai porpogandos deka buvo labai padidintas smulkiuju atejimas i rinka (nepamenu kuriais metais). Itaka buvo tokia jog kilo visos akcijos, nepaisant ju fundamental. Uzsienieciu atejima labiau sieciau su pavasari priimtais i rinka dalyviais. Ir "oro" jie nedaro, paprasaciausiai jie turi pinigu ir uz juos perka, nes UKB kainuoja 1,13 euro, o tai super juokinga kaina ju akimis!
2007 01 04 19:26     #8271
tai kodel neperka lino uz 0.07 euro ?
2007 01 04 20:31     #8274
sutinku su deniso nuomone ukb jumpins kazkada tik klaustukas kada
2007 01 04 22:58     #8276
Ir "oro" jie nedaro, paprasaciausiai jie turi pinigu ir uz juos perka, nes UKB kainuoja 1,13 euro, o tai super juokinga kaina ju akimis! Stiprus argumentas...
2007 01 05 12:31     #8277
Dodd, Taksistas, geri pastebejimai tas skaiciavimas eurais isties kazkoks itartinas argumentas atrodo
2007 01 30 17:57     #8746
Nepagaunu logikos - optimistiškai žvelgi į ateitį ir cashe laikai 76 proc.
2007 01 30 18:59     #8747
tikrai keistas pasirinkimas, man rodos kad trumpas pakritimas ant OMXV prasidejo pries kelias dienas ir dabar baiginejas. P.S. UKB 2007E PE = 12.4
2007 01 30 20:11     #8750
Diletantas,i ateiti zvelgiu optimistiskai 6-12men.laikotarpiui,o siuo metu paprasciausiai pozicijos,kurias noriu papildyti( OEG,APG,BLT,...)yra overbought.Pvz APG tikiuosi pamatyti 13-14lt ir pan. Laikas parodys
2007 01 30 20:13     #8751
Gustas,as skaiciuoju UKB grupes pelna.
2007 01 31 00:53     #8754
APG, OEG, BLT... lauki, o jos up ir up...ar ne laikas pasipildyti portveli, pvz., ZMP???
2007 01 31 07:13     #8755
manau, kai visi prades savo grynuosius naudoti, vel bus neblogas up!!
2007 02 02 06:50     #8808
As ir pardaviau vakar visas PTR ir APG, Pagal mano skaiciavimus virsijau traget price kuria tris kart stumiau i virsu
2007 02 02 07:14     #8810
fiksavau ir as viska jau smagu, kai zinai jog jau uzdirbai
2007 02 02 07:22     #8811
Viskas priklauso nuo strategijos, arba kitaip sakant kokio gylio duobė yra didelė. Neseniai skaičiau vieną straipsnį apie EM biržas, tai buvo teigiama kad didesni crashai pasikartoja kas 8-10 metų, jeigu tikėt tuo straipsniu tai didelės korekcijos greit sulaukt būtų sunku (po 2005 10 -2006 06 nuosmukio). Dar vienas dalykas - užsieniečių pinigai, gali plaukti būtent todėl kad prieš gerą pusmetį koregavomės labai smarkiai todėl dabr didesnių korekcijų tikimybė mažesnė. Anyway, tai tik vienas straipsnis...
2007 02 02 07:33     #8812
kur tas straipsnis?
2007 02 02 07:35     #8813
kad jau dabar viskas tiek uzkile.. sedeti ant parako statines nenoriu
2007 02 02 09:04     #8815
ka gi, letay, esi kaip ir dauguma spekuliantu. nors ir rasai, jog viskas ok, augimui lyg vietos yra, nuotaika optimistine, bet per sia korekcija casho sukaupei 76%. iseitu, jog nuotaika taspejai, bet tuo nepasinaudojai. visi mes vienodi...
2007 02 02 16:35     #8828
rezident,kaimietis,is tikro niekas nezino kada ir kokio gylio korekcija turesim,bet ji bus ir as pasipildysiu akcijomis tada.Be to ir cashas nebloguose trumpalaikiuose,t.y iki 30% metiniu.
2007 02 02 17:00     #8829
"nebloguose trumpalaikiuose" kur? indeliuose? ar fonduose? NT? tai tada jau nebe cash'as
2007 02 02 17:03     #8830
Tik nereikia postint, kad visame pasaulyje akcijos brangios...
2007 02 02 17:20     #8831
Lenon, dalis paskolinti verslo draugams,kurie vis dar uzsiimineja NT su 1-2,5% menesiniu.Galiu istraukti laike triju dienu.Todel ir laikau,kad cashas.Zinoma dalis ir yra VP saskaitoj.Kurie yra i NT ideti,zinoma,ne cashas
2007 02 02 17:22     #8832
Mario,zinoma,tu teisus Suabsoliutinau.Bet ir pats lygtai, jei nemaisau pabegai is Bulgarijos.
2007 02 02 18:04     #8834
letay, jei prekiauji uzsienyje, cre, sakykim, kaip ieskai pigiu akciju - pats skaiciuoji is gausaus saraso, ar skaitai apzvalgas, kalbiesi su draugais, makleriais, etc?
2007 02 02 18:14     #8837
As permeciau levus is kitos pozos i Sinergona toje pacioje Bulgarijoje. Dabar 100% mano portfelio Sinergone, nesigailiu...
2007 02 02 19:20     #8838
Arta,deja,uzsienyje pats neprekiauju,perku fondus tik.
2007 02 02 19:26     #8839
na turint 30% metini pelninguma ir dar su galimybe issiimti per tris dienas, akciju birzos reikia tik jei norisi adrenalino, tobish tai hobis, arba pinigu yra daugiau nei ten su tais 30% priima... bet kuriuo atveju padetis labai gera
2007 02 09 08:00     #8968
Pažiuresim kas bus su tomis SRS2L Aš irgi panašiai manau ir beveik viska sukišau i SRS2L. Nes neber ko pirkti Baltijoje
2007 02 28 07:55     #9236
Nu kraujo siandien bus tik reikia turet kur pilti
2007 02 28 08:42     #9238
omxv ispardavimo diena, gerai pasakyta
2007 03 06 17:32     #9375
geros grupeles
2007 03 06 17:55     #9377
Štai koks klausimas: letay, o prie kurių save priskirtum?
2007 03 06 18:24     #9379
Na geras Tavo klasifikavimas... Kazkaip nesamoningai ir pats galvoj esu susideliojes... Gaila, aisku, kad tos "senosios gvardijos" atstovu nebesigirdi.... tu dar is JT senojo diskusiju skyrelio
2007 03 06 18:33     #9380
itariu, "senoji gvardija" ramiai diskutuoja uzdaram irc kanale
2007 03 06 18:35     #9381
sektantai
2007 03 06 18:38     #9382
zhaltis, as pradejau 2005m.vasario men,tai yra siek tiek pries Denisa,maciau keleta menesiu ilgiau kilima.Ir delto esu siek tiek optimistiskesnis uz Denisa,bet is esmes prie tu paciu,poziuris panasus.
2007 03 06 18:43     #9383
Coris, aha gaila.Tada tik ziurejau,ka chebra su TALO ir Snobu priesaky diskutuoja.Nesikisau
2007 03 06 19:03     #9384
Taigi, viskas mumyse iš vaikystės...
2007 03 06 19:48     #9392
Labai patiko! Nors dek i vadoveli apie nepriklausomos Lietuvos spekuliantu kartas (pagal iejimo i rinka meta) Atgaivino straipsnelis, bet priverte ir susimastyti... senstam. 10 balu!
2007 03 06 20:05     #9394
senoji gvardija uzsidirbo, apsizenino ir ramiai gyvena
2007 03 06 20:37     #9403
Hehe, ash optimistas . Gal ir tiesa, nors save noriu laikyti daugiau realistu. Nes pilnai suprantu, kas yra korekcija, kaip giliai galim kristi ir kad rinka gali ilgai buti neracionali. Bet kaip ir minejau, niekam nesinori daryti neteisingu sprendimu/prognoziu nes tai papraschiausios klaidos, kurias sunku pripazhinti, todel visi pareishkimai yra smarkiai itakojami ju dabartine pozicija - grynuju kiekiu Ash irgi ne ishimtis Drischiau prieshtarauti, kad machiau tik kilima. Visu pirma, buvo ir didesniu korekciju (2005 spalis), visu antra - niekas nedraudzhia ziureti i grafikus.
2007 03 06 20:38     #9404
Letay, respect, Tavo dienorastis vienas is geriausiu, kuriuos randu siame puslapyje.
2007 03 06 21:00     #9410
dar pora tokiu dienorasciu (apie spekuliantu kartas) ir galima atidaryti www.literatai.lt Pagarba letay
2007 03 06 21:02     #9411
sutinku su pink likti toj pacioj kastoj ir antrinu, nes tikiu i ja visagalia korekcija ir jos niekada neissizadu, bet gal per daug nervu lasteliu sudegines ir su likusiom i viska ziuriu ramiau, su lengvu optimizmu
2007 03 06 21:11     #9413
Gera klasifikacija. Idomu butu pravest apklausa, kiek kokion grupen zmoniu patektu...
2007 03 06 21:46     #9420
VZ,pink Zmogaus savybes siek tiek itakoja ir gimimo laikas arba kitaip sakant zvaigzdziu issidestymas.Todel pagal horoskopa sakysim liutai visumoj turi siek tiek skirtingas savybes negu avinai Analogiskai, investuotojo filosofijai siek tiek turi itakos pradejimo laikas ir rinkos "issidestymas". Taciau jei pvz investuotojas is prigimties bearish,tai joks optimizmas rinkoje pradejimo metu nepadarys jo nepataisomu optimistu.Taciau siek tiek veiks ta linkme. Tokia mano nuomone. O jusu optimizmas tai liuks
2007 03 07 00:56     #9423
na gal ir turi itakos prekiavimo pradzios laikotarpis, bet pagal tai, kad teko pergyvent ilga 1998-~2002/3 m. letarga, kurio nepalyginsi nei su 2006 m. vasara, nei su 2005 m. rudeniu, tai matyt isvis tureciau neprekiaut . Bet gal po tokios depresijos paskui jau niekas nebaisu : )
2007 03 07 06:34     #9425
Atsižvelgiant į šį "filtrą", kai kuriuos pasisakymus galima traktuoti visai kitaip Bet jei žmogus argumentuotai išdėsto savo mintis ir jas pagrindžia, visiškai nesvarbu,ar prekiauja 2 metus ar 3 metus
2007 03 09 20:40     #9503
visgi manau kad siandien 12300 bus pramustas...visgi zinios tikrai neblogos, payroll'ai, nedarbas ir t.t. viskas i teigiama puse...ir visgi zvelgiu optimistiskiau, nematau pretekstu didesnei panikai.
2007 03 09 21:46     #9504
Supaisysi tuos amerikonus: cia per bloomberg tv vakar vienas expertas sake mol jei uzimtumo rodikliai bus in line or above expectations - liuks, buliai grizta, jei ne - liuks, nes FED'as mazins norma ir buliai grizta. Siandien kitas veikejas sako, kad geros uzimtumo naujienos gali blogai paveikti rinkos dalyvius, nes dabar niekas nesitiki normos mazinimo, gal tikisi net didinimo. Nezinau ar cia juoktis ir pirkti ar issiparduoti ir juoktis
2007 03 10 07:30     #9505
to letay Sakyciau labai protingos mintys pas tave.
2007 03 10 09:37     #9506
Shmugel, jei FED prades mazinti norma,tai greiciausiai jau nebeisgelbetu JAV nuo nuosmukio. Akcijoms gal ir butu trumpalaikis up.Bet neilgam. Didinimas rodytu,kad ekonomika vis dar stipri.Akcijoms gal ir butu trumpalaikis down(kaip 2006m.geguzi,birzeli). Kai nezinai pirkti ar parduoti del neaiskiu ateities prognoziu,gal geriausia ziureti ar akcijos brangios ar pigios ir pagal tai priimti sprendimus.
2007 03 10 10:07     #9507
letay, pirkti ar parduoti klausimas man dabar nelabai aktualus, cia taip ant bajeriaus, tsakat, norejau pasakyti, kad tiek blogos, tiek geros naujienos kartais gali buti interpretuojamos visai prieshingai. Daug "ekspertu" tiesiog pritempia savo teorijas prie konkrecios situacijos rinkoje.
2007 03 11 18:19     #9512
Shmugel, tiksliai .Sutinku 100%.
2007 03 12 23:04     #9518
kinga skaitai ar cia siaip fraze apie traukinuka papuole?
2007 04 07 11:23     #9833
paklausyk sios savaites apzvalga, jei tai pasitvirtins turesim impulsa http://www.finasta.lt/l.php/naujienos.html/savaites-komentaras4
2007 04 07 11:59     #9834
VZ, dekui,paklausiau.Tai ateity dar paprasciau bus skaiciukus delioti
2007 04 09 10:18     #9836
letay, tai pgl tavo isvada kapitalizacija=turtui. Tai krist kaip ir neber kur?
2007 04 19 06:36     #9933
Mano galva, dar turėtų būti galimybė pasipildyti pigiau, nes visi bankai buvo pigesni iki praskiedimo. Todėl šios dienos akimis žiūrint atrodo - pigu, tačiau tuomet prisiminkim, koks pigus buvo, pvz.: SAB, prieš mėnesį!
2007 04 19 07:09     #9935
letay viskas teisinga, 100 % pritariu... reikia tik islaukti tinkamo momento, o tada malonu kai pardavineji akcijas jau be mokesciu... kantrybe daro mus turtingesniais
2007 04 19 07:15     #9936
labai paprastai issakytos ypac teisingos mintys. pats irgi perku, nes dabartinemis kainomis visas bankinis sektorius pigus, ypac ukis
2007 04 19 09:03     #9938
VZ, siaip jau panasiai prekiauju.Metus islaikau,o tada laukiu tinkamu momentu nusimetimui ir atsipirkimui. Siuo metu akumuliacinis periodas prasidejes
2007 04 20 07:09     #9940
SAB taip pat dabar super pigus palyginus, koks jo buvo P/Bv pries emisijas. Cia kaip suspausta spyruokle, kainai kylant bus sunku nusipirkti. Aisku, pirkti ar ne kiekvieno asmeninis reikalas
2007 04 23 19:18     #9982
panasiai ir as masciau apie sias dvi akcijas, ir to pasekoje ismainiau APG i UKB.. Bet va, kad nori: Apranga toliau kyla o Ukis ne Taciau ir toliau manau, kad P/E apsilygins
2007 04 23 19:36     #9983
Idėjos būtų tokios, kad istorinis P/E vidurkis pasaulyje yra 15. Ir nebuvo dar nė vieno karto, kad prie jo nebūtų sugrįžta, kad ir kokios aukštumos prieš tai buvo pasiektos...
2007 04 23 20:34     #9984
is dvieju galimybiu pasiekti P/E 15, a)kainos mazejimo arba b)pelno didejimo, kolkas reliasne atrodo antroji
2007 04 24 12:28     #9985
tiketina kad jau balandzio 30d. APG P/E bus apie 29,2 jei issilaikys ta pati akcijos kaina. Taip pamazu ir priartesim prie UKB
2007 04 25 06:55     #9988
ukb ir apg yra is skirtingu sektoriu, geriau net nebandyti ju lyginti.
chamas
chamas

93 komentarai

2007 04 26 22:52     #9992
gerai butu ji bent puse tokio scenarijaus ivyktu. visgi banku didejimu Kartais perspektyvos ne amzinos. bet turint omeny visgi nemenka pletra, patrauklu pe, bankai turetu suzibeti, bent jau kitu, nelabai rodanciu rezultatus, akciju saskaita. klausimas - tik kas bus catalystas. snorui trukdo mazokas laisvu akciju skaicius, ukiui - butent tikejimasis kad jis greitai issaus. juk niekas dabar nepajegtu uzsipirkt kainos neuzkeles, ypac stambesnis investuotojas. o su smulkiais maza nauda.
2007 10 24 23:56     #11471
bog nelykvydi (=mazai sandoriu sudaroma prekybos metu), kritimo galo dar nenusimato. apie NT tika skaiciau. Bukaresto centre jau brangiau kaip Nicoj. Sveikinu laiku investasius. :wink
2007 10 25 10:24     #11472
Del to laiku ar nelaiku dar bus matyti.Paprasciausiai atlikau diversifikacija tarp saliu.Sumazinau issiputusia UKB1L dali portfelyje( pirkta 1,69.Parduota 3,85)ir permeciau i Gruzija BGEO. Taip pat pardaviau visa PTR1l@22,30(pirkta~12,1) ir permeciau i Ukraina XXIC.
2007 11 01 17:31     #11511
Bankus as laikau saugiausia ir geriausia investicija pagal pelno ir rizikos santyki. Nu sory,bet bankai yra kone patys jautriausi ,kaip vienetai, silpstant salies ekonomikai.Pati jautriausia ekonomikos grandis.
2007 11 01 20:19     #11512
Sutinku su tuo.Lygiai taip pat,kad ir atsigauna pirmieji. Turejau omenyje LT bankus-UKB ir SAB,kurie manau tikrai isgyvens ateinanti sunkmeti(nebankrutuos) ir ziurint longo akimis bus nupirkti zymiai brangiau negu kainuoja dabar.Todel tai pati saugiausia investicija. Kitu LT ar EE bendroviu ateitis nera tokia optimistiskai aiski,cia ir slypi ju rizika.
2007 11 04 07:59     #11518
atsiprasau uz gal nevietoj klausimeli iukraina argalima eiti su nedidele suma 1000-2000 euru nesu prekiaves uz lietuvos ribu .aciu
2007 11 04 13:15     #11520
mazai 8 Lt uz UKB 2010 m. Ukis tuo metu uzdirbines jau kokius 200 mln gryno ir po 8 ir per birza bus galima parduot :]
2007 11 04 17:43     #11522
augis, yra min. komisinis mokestis grubiai apie 20$.Pats paskaiciuok ar tau apsimoka. Arta,cia pati pesimistiskiausia prognoze.Ir vistiek iseina 30% pelno i metus.Gerai pamascius nebelieka motyvu pirkti Kinija,Brazilija ar Rusija.Nebent del sportinio intereso...
2007 11 05 21:00     #11546
be abejo pastebejau zodelyti "min", tiesiog norejau pakelt spekuliam dvasia si nelinksma rudeni . Tiesa ir ta, kad jei portfelis yra pakankamai didelis, tai didesnes grazos net neverta ieskoti.
2008 03 27 19:37     #12629
AGW IPO: trumpa, aiški ir, manau, teisinga analizė. Puikiai sudėliota. Šaunuolis letay :yes

Naujausi dienoraščiai

Privatumo politika Reklama Kontaktai Paskolos RSS RSS
© 2006-2019 UAB All Media Digital