2007 II Q

Arta | 2007-06-29 23:17 | perskaitė: 820
2007 II Q 2007 m sausis - kovas : http://www.spekuliantai.lt/journal.php?m=page&p=688 Ankstesni dienorasciai: ( 2005 m., 2006 m. ) 2007 m birzelio 29 d. - operacija

2007 m sausis - kovas : http://www.spekuliantai.lt/journal.php?m=page&p=688

Ankstesni dienorasciai: ( 2005 m., 2006 m. )





2007 m birzelio 29 d. - operacija "Antpludis"



Diena, kaip diena, taciau einant sesijai i pabaiga, vienoje maklerineje artejo valanda X. Veiksmai, prasideje nuo 13:50, man primine daugelio filmu apie maklerius scenarijus.

Taigi 13:50. Vienoje maklerineje vyriausias makleris suploja delnais - "Go, go! Vykdom scenariju Antpludis!". Veiksmas prasideda. Makleriai sutarskina klaviaturom ir 13:51, vel pasirodzius kotiruotems, Baltijos regiono investuotojai savo ekranuose pamato sukrecianti vaizda. Kazkokia nesamone. Milijoniniai bidai arba askai beveik visose populiariausiose pozicijose! Bidai stovi keliais procentais auksciau, o askai keliais - kai kur net 8% - zemiau. Negana to, atsakant i siuos statymus is kitu makleriniu, jie ima dar labiau dideti, spaudziant arba keliant kainas ten, kur jos privalo buti!

Taip UKB, visa sesija isbuves ties ~4.70, numustas iki 4.60; bet bandes pramusti nezmoniska spaudima ir pasikelti iki 4.63, vel staigiai buvo pastatytas "i vieta". . .



Matyt panasus dalykai dejosi ir kitose pozicijose. Gaila, kad mane sitas vaizdas taip suzavejo, jog tik likus minutei suvokiau, kame reikalas ir jog reikia naudotis situacija. Deja pardaviau tik OEGa ties 6 Eur, o tokio UKB ar APG nespejau jau paimt.



14:00 paaiskejo operacijos Antpludis vykdytoja - YHI (estu SEBas). Nors tas buvo jau ir taip beveik aisku, nes YHI visos dienos metu nerse daug kur.

Koks tokio veiksmo tikslas? Be abejo tik pasigerinti turimu fondu indeksus baigiantis pusmeciui ir - labai itariu - pabloginti svetimu fondu indeksus. Nenustebsiu, jei kai kurie SEB fondai pasirodys aplenke ka nors .

Kaip vertinti tokius veiksmus. As tai neigiamai. Gaila, kad tokie veiksmai nera kvalifikuojami, kaip manipuliacija. Dar pries du metus, kai VPK kaltino mane irgi manipuliacijomis, jau tada jai sakiau, kad manipuliuoja ir stambus zaidejai ir tai kur kas pavojingiau, nes bandant priesintis tam, gali pats buti apkaltintas manipuliavimu. Na jei tai ne manipuliacija, tai butu galima galvoti, gal YHI turejo kazkoki kvaila ukaza iki ketvircio pabaigos isparduoti kazka visiskai arba uzsipirkti kazko nustatyta kieki. Bet patikrinau kai kurias pozicijas, kuriose siandien veike YHI.

Taigi OEGo per YHI siandien pirkta 210K vnt. Tuo tarpu per visa menesi iki sios dienos pirkta tik 166K vnt. Net ir su Vilniaus SEBu gaunasi tik 260K per menesi.

UKB per siandien parduota 1020K vnt. Per visa men - perpus maziau . Kartu su VB - 1500K per men.

APG per siandien parduota 139K vnt; per visa men - 131K. Kartu su VB - tik dvigubai daugiau nei per siandien vienas YHI.

Taigi kazkaip keistai miegojo tie YHI makleriai visa menesi, jei tikrai buvo planas issiparduoti ar kazko uzpirkti



Aisku, galima dziaugtis, kad musu rinka pasirode be galo likvidi, nes ivairiu makleriu vertinimais, per paskutines 10 minuciu buvo suprekiauta nuo puses iki trecdalio visos dienos prekybos.

...mmm o gal tai Alkaida norejo ivaryt nepasitikejima Baltijos birzomis, va ir Londone kai ka bande pasprogdyt







2007 m geguzes 31 d. - gerai pasakyta : ))



"ant tiek verslininkai, kad beveik aferistai "



pink, 10:27





2007 m geguzes 27 d. - isproteje IPO ir kita



Kadangi CCB Bulgaru IPO gavau ~7%, tai antrame (FIB) nedalyvavau, o "pasitaupiau" lenku JW Cntruction, kuriame negavau nieko, o FIBo kai kurie net iki 30% gavo. Nesamone su tais IPO. Kazi ar nereiketu per Euroshareholderiu suvaziavima Vilniuje siemet iskelt sito klausimo.



(Ne)mastau apie City Service IPO - dalyvaut/nedalyvaut? Kai kas sako, sh cia yra, kai kas - super investicija. Bet pagalvojau - koks skirtumas, ar uzdirbsi kokia 20-30% is artejanciu musu banku pigesniu emisiju, ar is CS. Ir dar kazin, ar jis kils taip iskart kokia 20% (jei kils).



Dar viens skausmas - Sanitas. Pirkt ar parduot tokia gera kaina. Jau lyg tikrai iejo i reikiamas vezes. Tik vat koks P/E tokioms augancioms imonems kaip Sanitas yra norma. Nes net jei ivykdytu ankstesnes prognozes (29mln - iki skandalo), P/E butu ~20.



Per menesi DOW dar 500 p. pakilo (kai OMXV vos vos tam paciam lygy issilaike); tai dar menuo ir jau 14000 kirsim ?!

Idomiai su tais JAV namu pardavimais - krize, bet 10% zemiau pirko namelius apsilaizydami. Tai cia jau krizes pabaiga, ar po metu sitie pirkejai dar 10% zemesne kaina kitiems parduos



Siaip tai visokie IPO tik rodo, kad pinigeliu plaukioja apsciai ir kada nors greitu laiku sugrish, o dabar kol kas kencia savininku piniginese ir nebegali jau kartais (matosi) beisturet tokioj tvankioj ir nesmagioj pozicijoj





2007 m balandzio 26 d. - optimizmas pesimizmo fone



Kai deklaravimo laikotarpis eina i pabaiga ir minime Chernobilio sprogimo metines, prisisapnuoja visokiu viziju ir dialogu...



[11:36:23] dow 3000 kada?

[11:36:29] 2012

[11:36:33] ooooooo

[11:36:53] 2013 uzdarys birzas.

[11:39:08] uz viena, siandien parduota, 2012 4 duos

[11:42:15] ir nepraejus nei 50ciai metu parduoti galima bus brangiai

[11:43:27] kam pardavineti turint kontrolinius paketus

[11:44:35] taip ir matau: vidury radioaktyvios dykumos sėdi allgist ir rankose laiko msft kontrolinį paketą ...



Nu ir vizija Dow 13000 perlipimo proga :







2007 m balandzio 4 d. - vargas del APG



Buvau Apranga pardaves po ~17 Lt.

Vakar vel sukau galva, ka cia daryt su ta Apranga po tokiu rezu. Paziuriu i lentele - p/e 46! Nu ten gal klaida, bet mintinai primetu - apie >30 gaunasi. Paziuriu BLT - ten p/e 28. Paziuriu i TKM - ten tik 20 p/e. O dar apyvartos kokios pas ta Kaubamae - virs milijardo Litais! [is kur ten tokios apyvartos atsirade, nesuprantu!] O musu Apranga dar tik pasieks puse milijardo, o milijarda tik 2010 m (na gal greiciau, sakykim, bet vistiek).



Dar primetu, kad gal kokia 10 mln apyvartos gali buti is pernai metu atkelta "podpolnai", nu ir kai viska apibendrinu, tai taip ir nesuprasi, ka cia daryt. Jei ivykdys metu prognoze ir dar kokia 10 mln daugiau uzdirbs, tai p/e 15, bet tai cia 12.31 ir prie dabartines kainos! p/e 20 butu prie kokiu 20 Lt. Bet tai tam kad pateisint p/e 20 turi buti dvigubejimo perspektyva; ji ir yra - 2010 m, bet tai po 3 metu! Jomajo susimeciau. Auga beprotiskai, bet pafundamentalinus nieko nesigauna. Aisku, gal iki 2010 m apyvarta ne mlrd, o 1.5 mlrd islaush, gal pelninguma pagerins, nu bet tai per 3 metus dvigubai auganciu ir be APG gal atsiras. Visiskai susipeikiau tokia savo gera bendrove, nes visada jos turedavau ir turedamas dziaugdavausi ir dabar noretusi dziaugtis ir turet...

Na dar jei butu zinoma, kad ir po 2010 taip fantastiskai augs, o jei jau neaugs?! Tai va ziurejau siandien i kylancia APG ir buy visai nepaspaudziau; gal ir be reikalo, nes net islandai eme pirkt. Gal reik pirkt ne i FA ziurint, o kad dvigubai auga kasmet, ... vejantis vis didejanti p/e ?... :

Komentarai



2007 04 04 16:32     #9781
o p/e tai ~35
2007 04 04 16:32     #9782
Kad nepergyventum del P/E http://screen.yahoo.com/b?sc=&im=&prmin=&prmax=&mcmin=&mcmax=&dvymin=&dvymax=&betamin=&betamax=&remin=&remax=&pmmin=&pmmax=&pemin=100&pemax=&pbmin=&pbmax=&psmin=&psmax=&pegmin=&pegmax=&gr=&grfy=&ar=1&vw=1&db=stocks Average rating 1 reiskia, jog analitikai mano jog reikia daryti: strong buy P/E vertinima reikia studijuoti kaip istorija
2007 04 04 16:45     #9783
o kas tas average reiting? Kas ji nustato. ir koks jis pas Apranga butu ? Nors koks skirtumas, kai mano logika pastatyta grubiai tariant ant p/e Nu nekyla ranka ir viskas :\. Kas dar gali mane itikint ?
2007 04 04 19:12     #9787
Man ir nekyla moketi ~9Bv uz APG. Kas bus keiciantis ciklui, mesku rinkoj,kai APG vargiai kainuos 2Bv. galbut iki tada ir Bv uzaugs,bet tikrai ne 5 kartus.
2007 04 04 19:24     #9788
to letay netoks apg veiklos pobudis, kad Bv reiktu skaiciuoti. O artos surasytos mintys mane persekioja jau 2 metai. Tik sia vasara ilipau i traukini maklerio ikalbetas. Bet islipau anksti. Dabar jau nelipsiu, jei atpigs gal kada ir nusipirksim. Gal reiktu kurti saita www.investuotojai.lt.
2007 04 04 19:56     #9789
dantistas, nereikia,kai viskas ore.Taciau kai gali beveik be rizikos uzdirbti panasiai is banku(istoriskai retai krenta <2Bv),o tuo tarpu susikloscius nepalankiom salygom APG gali tekhstis zemen,nesinori moketi uz APRANGOS lita devynis. Siek tiek APG tebeturiu,taip pat TKM,PTAAT.
2007 04 04 20:34     #9791
Karksekit karksekit, o APG jau ~3 metai stabiliai up ir up (kas dziugina, kad augimo ir pelnu prasme) kai tuo tarpu buvusios trumpalaikes "zvaigzdes" (EKR, VNG, LIFO, LNS) gerokai yra "pasviline sparneliu" smulkiesiems. Bankai yra bankai, bet akcijos kainos augimo prasme nuo 2004 pabaigos APG dvigubai lenkia SAUB (tuo paciu metu teko pirkti APG po 15,5/4 ir SAUB po 1,9)
2007 04 05 02:07     #9795
yra ivairus kriterijai. vienas is ju, ziurima i santyki tarp PE ir pelno augimo (ne apyvartos). Augimas apie 50%, PE apie 40, .santykis <1. reikia pirkti kol santykis <2. tada ir gaunasi auganciu imoniu PE=50-100 ypac JAV; bet is esmes pirkimo kriterijus dar koreguojamas pagal sektorius. kai <1, drasiai pirkti, ka fondai ir daro su APR, nes dar <1. gal profai patisklins sia minti, parasiau labai nesigilines...
2007 04 05 05:19     #9796
PE 35 ivedus 2007 m I ketv. apyvarta, bet pelnas tai dar nera paskelbtas I ketv. Kai paskelbs pelna, tai ir PE bus mazesnis. Arta, tu tai supranti, bet suki minti kazkur i sona
2007 04 05 07:24     #9797
Tiesą pasakius tai mąstau lygiai taip pat kaip Arta. Man kažkodėl susidaro vaizdas kad dabartinė kaina tai gerai apgalvotos PR strategijos pasekmė, nes fundamentalūs rodikliai ne tas veiksnys kuris įtakotų tokius kilimus. Pardavimai auga - OK, bet ir kitų įmonių pardavimai auga (PTR, ALT, DKR). Vat neaišku ar PR paremta kaina gali greit nusirist žemyn ar nelabai.
2007 04 05 13:46     #9798
Aišku, kad APG kaina stipriai įtakota darbo su investuotojais. Ir sutinku su Arta, kad reiktų žiūrėti į rodiklių pokyčius, o ne į absoliutines vertes, nors nuo jų toli nepabėgsi... Bet APG jau kelis metus iš eilės yra labai atvira ir draugiška VISIEMS akcininkams turiu minty nuolatinį rezultatų, rodiklių prognozių skelbimą ir SVARBIAUSIA nuolatinį jų koregavimą didėjimo linkme. Manau čia ir yra šuo pakastas. Laikau dar nuo tų laikų, kai pirkom iš MGBatlic po 10 Lt ir nežadu atsikratyti
2007 04 05 13:47     #9799
Statiškai žiūrint rodikliai ne patys geriausi, bet jų dinamika nuostabi.
2007 04 05 16:23     #9804
to resident matai, galbut vyva teisus, sakydamas kad APG draugiska VISIEMS akcininkams...matyt uz tai ir mokam daugiau, rodikliu atzvilgiu nei ALT ar DKR, kur isvis bevei niekas nesistengia pamesti geresniu naujienu investuotojui...Beto, negi akcija delto yra bloga, kad jos geras PRas? manau atvirksciai...
2007 04 05 16:29     #9805
>> geliantis DKR bando būti panaši į APG. Net investuotojo kalendorių paskelbė. Gal aš klystu, bet man panašu, kad Finasta ėmėsi konsultuoti DKR... o tai būtų gerai
2007 04 05 16:30     #9806
tik nepalaikykit to DKR reklama.
2007 04 05 18:15     #9808
To arta average rating analitiku nustatytas kriterijus: 1 - strong buy 2 - buy 3 - hold 4- sell 5- strong sell
2007 04 05 18:17     #9809
to geliantis visiškai sutinku, aš ir neteigiu, kad APG nekokia akcija (kaip beje ir Arta savo dienoraštyje), o tik nežinau atsakymo ar PR yra sąžiningas darbas su smulkiais ar juo slepiamos povandeninės uolos ir tikrieji akcininkų tikslai. Juk sutikit - jeigu paskelbiamos naujienos be didesnių fanfarų, tuoj atsiranda noras sužinot kas ir kaip, ir atlikti savo anlizę, tuo tarpu kai tau paduoda viską sukramtytą - nelabai giliniesi, o tik nuryji ir viskas.
2007 04 05 19:00     #9810
tik vat kai pats sukramtai - skaniau
2007 04 06 12:34     #9823
to geliantis geras imones PR'as gerai jei spekuoliuoji su akcija, nes jo pagalba galima sukelti tik emocijomis pagristus smulkiuju pirkimus..smulkieji perka lukescius, kurie nebutinai buna pagristi fundamentika. APG rodikliai man irgi nepatinka todel uzsifiksavau po naujienu. Yra ir geresniu poziciju eit ant long.
2007 04 06 13:54     #9825
jo, pastarosiom dienom kaikurie smulkieji nesismulkindami pavedimais po 100K LT ir daugiau papirko..
2007 04 07 18:26     #9835
Visi teigia kad yra gereswniu imoniu eiti long, bet kazkaip viis pamirsta duoti konkreciu pavyzdziu....butu galima gincytis
2007 04 09 19:47     #9838
tai be abejo visi bankai (isskyrus NDL), visi alkoholiai (isskyrus STU), DKR, IVL, SAN, KNF, LFO(!), VLP, ZMP, TEO. Cia ne mano rekomendacija, o is tokio naujo zurnalo "Valstybe" 2007 nr.3
2007 04 10 11:35     #9842
siulyciau nepervertinti aprangos. tai geras biznis, taciau tokios kainos, kuri mokama dabar, tikrai nevertas. Yra ir maziau ivertintu galimybiu.
2007 04 10 17:39     #9848
siaip tai gal nereiketu vien apsiriboti tik savo susikurtais kriterijais. Tai, ka pasake loda ir Denisas, irgi idomu. Kodel laikome norma p/e=10 (uzaugusiai imonei) irgi turbut gerai nezinome - kodel pinigai turi "sugrizti" ne per 5 ar 15 metu, o per 10? Tiesiog tai labiausiai paplitusi norma. Aisku, is dangaus ji nenukritus, o yra patirties ir zmogaus psichologijos dalykas. Bet, matyt reikia bandyt "susidraugaut" ir su kitais vertinimo kriterijais
2007 04 26 20:07     #9990
Tik niekas nesvarsto , kada pasikeis APG savininkai.Manau artėja įmonės biznio ciklo pikas.
2007 04 26 20:27     #9991
Na kol yra erdves kur augti ir ka veikti, tai nemanau, kad parduos. O paskui gales ir tiems, kurie Gedimino 9 isikure
2007 05 27 20:53     #10270
Manau,kad SAN siuo metu pilnai ivertintas,todel penktadieni 30% turimo kiekio pardaviau.Jei investiciniai tarp saves nesidraskys,tai gal ir kaina nebekils kuri laika.Nors pardavineti norinciu zemiau ,nei si dabartine kaina,vargu ar atsiras.O susipirkti didesni kieki ,nekeliant kainos ,vargu ar iseis.
2007 05 28 14:53     #10277
as irgi pritariu fishui. akcija pakankmai aukstai soko.RSI gerokai virs 70, MACD irgi rodo kad overbought, todel penktadieni taipogi pridaviau. manau ateiti teks dar perpirkt aisku tikiuosi zemesne kaina ),nes tikiu sia imone
chamas
chamas

93 komentarai

2007 06 30 13:39     #10620
neseniai skaiciau SEB vidines taisykles. butent ten tokie dalykai, jog paskutinemis minutemis labai didelemis apyvartomis teikiami pavedimai, musantys/keliantys kaina yra laikomi manipuliavimu rinka ir yra neleidziami. labai keista, kaip is tos pacios banko grupes tokie pavedimai sekmingai eina. manyciau butu visai pagrysta jei vpk paprasytu sitos maklerines viesai pasiaiskinti.

Naujausi dienoraščiai

Privatumo politika Reklama Kontaktai Paskolos RSS RSS
© 2006-2019 UAB All Media Digital