2016 m. Kovo 24 d. Biržos apžvalga
2016 m. Kovo 24 d. Biržos apžvalga
2016 m. Kovo 24 d. Biržos apžvalga
Aktyvumas prieš šventes buvo visai mažas. Nė pusės milijono eurų nesugeneravom.Estai visai nesistengė, todėl šiandien likvidžiausios buvo lietuviškos akcijos.
Aktyviausiai šiandien prekiauta Linas Agro Group akcijomis. Bet čia pagrindinę apyvartą sudarė tiesioginiai sandoriai.
Na ir TEO LT kiek prabudo. Akcijų kaina pakilo net 2.0%. Matyt, greitai bendrovė paskelbs dividendus.
Ir šiaip įdomu, tylėjo tylėjo TEO LT, ir pyst, du procentai iš karto.
Ir pradedam švęsti Investuotojų šventę! Tai metas, kai galime visus kiaušinius dėti į vieną krepšį
1 pav. Olympic Entertainment Group jungia ir Slovakijos dukterines kompanijas Olympic Casino Slovakia S.r.o. bei Olympic F&B S.r.o.
Savaitinis pelno fiksavimo signalas @1.94.
2 pav. Nuo 2016 m. liepos 1 d. „Teo“ atsisako Lietuvos radijo ir televizijos centro antrojo tinklo (LRTC-2) paslaugų bei šiuo tinklu retransliuojamų kanalų licencijos. Tuo pačiu „Teo“ didina savo antžeminės skaitmeninės televizijos (DVB-T) tinklų pajėgumą. Diegiama nauja technologija leis iki 30 procentų efektyviau išnaudoti skaitmeninį srautą ir perkelti didesnę dalį kanalų iš LRTC-2 tinklo į „Teo“ tinklus.
Retransliavimo licencijos atsisakymui per LRTC-2 tinklus ir retransliavimo sąlygų pakeitimui, suderinus su LRTC, 2016 m. kovo 23 d. pritarė Lietuvos radijo ir televizijos komisija.
Nuo 2009 m. mokamos skaitmeninės antžeminės televizijos (DVB-T) retransliacijoms „Teo“ buvo suteikta retransliavimo licencija ir teisė naudotis LRTC-2 siųstuvų tinklu. Tačiau per pastaruosius trejus metus DVB-T rinka Lietuvoje sumažėjo beveik trečdaliu, o retransliacijos sąnaudos nemažėjo, todėl buvo nuspręsta efektyviau panaudoti „Teo“ turimus siųstuvus ir atsisakyti vienos iš turimų retransliavimo licencijų.
Visoje Lietuvoje matomos skaitmeninės antžeminės televizijos programos yra retransliuojamos per 4 tinklus, po du iš jų valdo „Teo“ ir LRTC.
Tai nėra dviejų procentų žinia...
3 pav. Kovo 24 d. „Aprangos“ grupė Rygoje, prekybos centre „Spice“, atidaro pirmąsias „Sandro“ ir „Maje“, atitinkamai 169 kv.m. ir 113 kv.m. ploto parduotuves Baltijos šalyse. „Sandro“– dvelkiantis prabanga prekės ženklas, skirtas miesto moteriai ir vyrui, kurie vertina paryžietišką dvasią, nekomformistinį gyvenimo būdą, tačiau tuo pačiu siekia išlikti elegantiški. „Maje“ dvasia išskirtinai moteriška, drąsi ir tuo pačiu žavi.
Parduotuvės atidaromos pagal franšizės kontraktą su Prancūzijos kompanija „SMCP“, kuri įkurta 1984 metais ir šiuo metu plėtoja tris itin madingus prieinamos prabangos prekės ženklus „Sandro“, „Maje“ ir „Claudie Pierlot“. „SMCP“ grupė 2015 metų pabaigoje valdė 1118 parduotuvių 33 šalyse. Grupės pardavimai 2015 metais sudarė 675 mln. eurų.
Akcijos kainai uždėtas stiprus stogas.
4 pav. Vilniaus apygardos teismas atmetė 13 mln. eurų „Dvarčionių keramikos“ ieškinį „Swedbank.
Nutartis bus skundžiama Lietuvos Apeliaciniam teismui.
5 pav. 2016 m. kovo 23 d. priimtas AB „Kauno energija“ stebėtojų tarybos sprendimas Nr. 2016-1, kuriuo nuspręsta atšaukti iš AB „Kauno energija“ valdybos narių Justą Jankauską ir Ramūną Gatautį, kadencijai nepasibaigus.
6 pav. Nasdaq Vilnius priėmė sprendimą sustabdyti automatinį pavedimų vykdymą AB "Energijos Skirstymo Operatorius" akcijomis (ESO1L, ISIN kodas LT0000130023) 2016-03-29 iki esminės informacijos paskelbimo.
Prekyba bus atnaujinta atskiru sprendimu po esminio įvykio paskelbimo.
Prekyba sustabdoma emitentų prašymu dėl visuotinio akcininkų susirinkimo.
Tikėsimės, kad dividendai bus patvirtinti.
7 pav. Vienintelė lietuvišką spiritą degtinės gamybai naudojanti „Vilniaus degtinė“ skaičiuoja, kad gaminio, „Bajorų Premium“ degtinės, pardavimai per pusę metų laiko išaugo net 2 kartus ir siekia 660.000 butelių. Per tą patį laikotarpį pernai buvo nupirkta 225.000 butelių .
Pasak „Vilniaus degtinės“ generalinio direktoriaus Juozo Daunio, tokie rezultatai neaugančioje rinkoje yra išties džiuginantis rezultatas. Kryptingas darbas ir teisingai pasirinkta komunikacinė strategija mums leido atsigriebti didesnę rinkos dalį iš konkurentų, o gruodžio ir sausio mėnesiais pardavimai rodo dar įspūdingesnius augimus, pardavimai augo net tris kartus.
„Visoje Lietuvos alkoholio rinkoje esame išskirtiniai. Vieninteliai Lietuvoje gaminame degtinę iš Lietuvoje gaminamo spirito, išvaryto Obelių spirito varykloje varyto spirito. Taigi produktas lietuviškas nuo pat pradžios, o tai lemia ne tik absoliutų produkto autentiškumą, bet ir išskirtinę kokybę, kurią vartotojai greitai įvertino“, - sėkmės priežastis komentavo įmonės vadovas.
Jo teigimu, ypač pasiteisino ir investicijos į butelio atnaujinimą (30.000 EUR). Praėjusių metų rudenį buvo pakeistas „Bajorų Premium“ butelio dizainas, o daugiausia dėmesio kuriant naująją gaminio išvaizdą buvo skiriama tradicijoms bei aukščiausiai produkto klasei pabrėžti.
„Kadangi „Bajorų Premium“ degtinės pagrindas – etilo alkoholis (spiritas,) gimsta vienintelėje Lietuvoje dar veikiančioje „Vilniaus degtinei“ priklausančioje spirito varykloje, tai dabar ant išskirtinio butelio ir puikuojasi ši gilias tradicijas turinti bajoriška spirito varykla, įsikūrusi Obeliuose”, – pasakojo J.Daunys.
Pasirinkta prekės ženklo komunikacijos strategija žengia koja kojon su europietiškomis tendencijomis - lokalumo ir autentiškumo akcentavimas, orientacija į kokybę ir išskirtinį gamybos procesą šiuo metu vartotojui kur kas svarbiau už emocijomis ir vaizdiniais grįstą komunikaciją.
„Pastaruoju metu tendencijos akivaizdžios – vartotojai vis labiau vertina autentiškus, tikrus produktus, pagamintus savo šalyje ir iš savos žaliavos. Ir, žinoma, tokiems gaminiams svarbus tradicinis gamybos procesas. Ši strategija itin patraukli į vietines rinkas orientuotiems alkoholio gamintojams. Tačiau galiu patvirtini, kad ir didieji, pasaulinio garso prekės ženklai elgiasi taip pat. Neveltui tokie gamintojai kaip „Absoliut“ ar „Grey Goos“, turintys galimybių kurti pačius išradingiausius ir keisčiausius produktus, gręžiasi būtent į gamybos tradicijų atskleidimą, pabrėžiama produkto kilmė, ieškoma naujų būdų meistrystei išaukštinti“, - pažymėjo Juozas Daunys.
„Vilniaus degtinė“ stebėdama jau kuris laikas augančius „Bajorų“ pardavimus neslepia ambicijų tapti antruoju degtinės prekiniu ženklu Lietuvoje.
„Tiesa, yra viena svarbi sąlyga. Seniai žinoma, kad bet kokia komunikacinė strategija ir produkto pozicionavimas neveiks, jei pats produktas nebus kokybiškas ir vertas savo vartotojų. „Bajorų Premium“ vartotojai įvertino ir pamėgo, nes tai ne tik komunikacija, bet ir kokybė, verta aukščiausio įvertinimo“, - reziumavo „Vilniaus degtinės“ direktorius J.Daunys.
8 pav. Linas Agro Group pozicijoje galime sulaukti korekcijos.
9 pav. Gali būti, kad Silvano Fashion Group pozicijoje jau prasideda korekcija. Savaitinis pelno fiksavimo signalas @1.53.
10 pav. Vilkyškių pieninės pozicijoje - savaitinis pirkimo signalas @1.59.
11 pav. Brent naftos kaina besvyruodama kyla ir laikosi virš Aligatoriaus. Bet galime sulaukti ir stipresnės korekcijos.
Gražių švenčių!
Apžvalgą parengė: Nojus.