|
||||||||||||||||||
Psichologija, media sentimentas ir akcijų rinka
spekuliantai.lt
|
2010-05-13
|
Rinkos aktualijos | perskaitė: 2138
Raktiniai žodžiai: Media sentimentas Šiomis dienomis, kai rinkas drebina neigiamos nuotaikos, kurias pagrinde sukelia naujienos iš pietų Europos, nejučia pradedame pastebėti ir vis niūresnes žiniasklaidos formuojamo naujienų srauto nuotaikas. Taip pat neilgai trukus turėtų atsirasti, orakulų, kurie tvirtins, jog taip ir žinojo, kad viskas taip susiklostys. Tačiau kalbant apie praeitį praktiškai turbūt nėra įmanoma objektyviai vertinti istorines situacijas, nes konkrečioje situacijoje veikia konkrečios nuotaikos, kurios sprendimo priėmimo algoritme vaidina tikrai ne paskutinį vaidmenį [o turėtų kaip tik kuo mažesnį!]. Būtent todėl, tokios frazės kaip: "žinojau kad taip reikėjo daryti", "jau norėjau pirkti/parduoti" ir pan., neturi jokio objektyvaus pagrindo, nebent šios mintys yra įrašytos kokiame nors formate. Deja, tikrai nedaug investuotojų savo mintis užsirašinėja [jau nekalbant apie tai, kad nemaža dalis investuojančių neturi įrankio portfelio vertės kitimo tendencijoms stebėti ir analizuoti]. Be abejo dažniausiai tai yra ne profesionalūs investuotojai, o jų analizė paprastai atsiremia į vieno iš pavojingiausių investicijų patarėjų - žiniasklaidos formuojamą sentimentą [Kodėl pavojingiausių? Todėl, kad kuo daugiau akcijos brangsta - tuo daugiau tą fundamentaliai paaiškinančių priežasčių atranda "mass media"]. Tačiau šis rinkos dalyvis turi vieną gerą savybę - užsirašo viską! Vienas skaitytojų pasufleravo nuorodą į straipsnį pasirodžiusį 2009-03-10, skambiu pavadinimu "Portfolio Killers: 8 Zombie Stocks to Avoid". Kaip jau turbūt supratote straipsnis pataria, kurių kompanijų akcijų reikėjo tuo metu vengti: Bank of America Corporation (BAC); Ford Motor Co. (F); Citigroup, Inc. (C); American International Group, Inc. (AIG); Wells Fargo & Company (WFC); Freddie Mac (FRE); JPMorgan Chase & Co. (JPM); General Motors (GM). Žemiau pateikiamas portfelio sudaryto vien tik iš šių akcijų rezultatai.
analitinės kompanijos X analitikas apskaičiuoja, kad akcija Y yra pigi/brangi->kompanija X nusiperka Y akcijų->kompanija X pradeda "reklamuoti" Y akcijas [kad ir kaip tai šokiruotų - žiniasklaida daugiau uždirba ne iš švietimo, o iš reklamos]-> akcijas Y nusiperka "daugiausiai suprantantys" investuotojai->"daugiausiai suprantantys" investuotojai tęsia akcijos Y reklaminę kampaniją iš lupų į lūpas -> galiausiai apie akcijų Y neaprėpiamą [arba apskritai apie akcijų rinkos] potencialą pradeda rašyti žurnalai apie sportą ar gyvenimo stiliaus žurnalai -> .... Čia turbūt ir papuola į spąstus švelniai tariant "vėluojantys" investuotojai, kurie perka akcijas Y [ir greičiausiai pardavėjų tarpe jau galime rasti analitinę kompaniją X]. Šaukštai ant stalo, tačiau po pietų. PS. jei turite daugiau "ekstremalių" straipsnių nuorodų su "geru timing'u", mestelkit į komentarus.
|