Seminaro "Vertybinių popierių vertės nustatymas ir rizikos išmatavimas" apžvalga. 3 dalis. A.Variakojis - Apie geras ir populiarias akcijas
spekuliantai.lt
|
2007-03-28
|
Rinkos aktualijos | perskaitė: 2007
Seminaro "Vertybinių popierių vertės nustatymas ir rizikos išmatavimas" apžvalga. 3 dalis. A.Variakojis - Apie geras ir populiarias akcijas
2.1 dalis A.Variakojis - apie "babkes"
2.2 dalis A.Variakojis - apie mėsą ir vitaminus
Trečioji A. Variakojo seminare nagrinėta tema buvo „Akcija kaip
2.1 dalis A.Variakojis - apie "babkes"
2.2 dalis A.Variakojis - apie mėsą ir vitaminus
Trečioji A. Variakojo seminare nagrinėta tema buvo „Akcija kaip prekinis ženklas“. Ši tema labiausiai akcentavo akciją kaip prekę biržoje. Prekę tokią, kuriai galioja rinkodaros dėsniai, ir kurią reikia mokėti parduoti. Praktiniu pavyzdžiu šioje temoje buvo pasirinkta „Aprangos“ akcija. A. Variakojis būdamas „Aprangos“ valdybos nariu, pats didžia dalimi prisidėjo prie įmonės plėtros. Apie „Aprangos“ akciją biržoje spekuliantams pasakoti daug nereikėjo, visi puikiai žino paskutiniu metu investuotojų vis labiau įvertinamą akciją – kapitalizacija per kelerius pastaruosius metus išaugo keletą kartų.
Fundamentalūs įmonės rodikliai sudaro tik dalį akcijos kainos. Didelę dalį, A.Variakojo teigimu net iki pusės akcijos kainos lemia investuotojų psichologija ir pasitikėjimas. Ta psichologinė akcijos kainos dalis susideda iš akcijos žinomumo, įmonės veiklos skaidrumo ir suvokimo, vadovų veiklos ir jų įvaizdžio, sėkmės ir nesėkmių istorijų, skandalų ir katastrofų. Akcijų rinkose, kaip ir bet kurioje kitoje rinkoje taip pat vyrauja mados. Visi žino – šiuo metu bankų sektorius „ant bangos“ ir jų akcijų turėti tiesiog būtina.
Akcijos kainą tokie sunkiai išmatuojami dalykai gali ne tik kelti, bet ir smukdyti. A.Variakojis pateikė keletą pavyzdžių, kai atgrasus pagrindinių akcininkų elgesys neleidžia akcijos kainai pakilti. Taip pat buvo pateiktas „Sanito“ pavyzdys, kai viena Corhydrono ampulė buvo tas šaukštas deguto, kuris sukėlė didelę įtaką „Sanito“ bei jos motininės įmonės akcijos kainai turėjusius įvykius (per abi įmones nuvertėjimas buvo apie 120 mln. Lt.).
Įmonės įvaizdis ir žinomumas įtakoja ne tik akcijų kainas, bet ir tos įmonės obligacijų palūkanas. Žinomos įmonės sugeba išplatinti dideles obligacijų, su mažomis palūkanomis emisijas dėl to, kad investuotojai jomis pasitiki. Pvz. „Apranga“ išleidusi 2 metų obligacijų su 4% palūkanomis rinkoje pasiskolino pigiau, nei po metų būtų mokėjusi už paskolą iš banko.
Kas yra įmonės akcininkai? Ši informacija taip pat turi didelės reikšmės akcijos kainai rinkoje. Visi labiau pasitiki įmone, į kurią investuoja žinomi investuotojai. Autoritetingų guru ar „supermaklerių“ teigiami ar neigiami atsiliepimai gali duoti didelį postūmį kainai rinkoje.
Taigi vertinant įmones didelį dėmesį reikia skirti ne tik skaičiais išreikštiems matematiškai apskaičiuojamiems rodikliams. Žymiai daugiau įmonę apibūdinančių rodiklių negali būti išreikšta skaičiais, todėl jų analizė taip pat yra labai reikšminga.
Chikirap, Nepermatomas, Tranous