„Toksiškos“ išvestinės finansinės priemonės grįžta?
Spekuliantai.lt
|
2013-12-06
|
Rinkos aktualijos | perskaitė: 3602
Raktiniai žodžiai:
Collateralized Debt Obligation,
CDO,
Citigroup,
Lehman Brothers
„Toksiškos“ išvestinės finansinės priemonės grįžta?
Stambiausi JAV bankai rinkai vėl ėmė siūlyti CDO (Collateralized Debt Obligation) – užstatu ir (arba) skolos įsipareigojimais pagrįstas išvestines fin
Stambiausi JAV bankai rinkai vėl ėmė siūlyti CDO (Collateralized Debt Obligation) – užstatu ir (arba) skolos įsipareigojimais pagrįstas išvestines finansines priemones, kurios 2008 metais vos nesunaikino šalies bankų sistemos. Citigroup paleido naujų CDO, kurių emisijos apimtys sieks 100 mln. JAV dolerių, reklaminę kampaniją.
Praeitą mėnesį Citigroup paviešino įdomų darbo skelbimą. Bankas ieškojo analitiko, gerai išmanančio sudėtingas, su rizikos valdymu susijusias finansines priemones – sintetinius užstatu dengtus finansinius produktus.
Kaip rašo Financial Times, panašūs darbo skelbimai pastaruoju metu pasirodo vis dažniau. Stambūs bankai, tokie kaip JP Morgan Chase, Morgan Stanley, Citigroup, vėl ėmė domėtis „ezoterinėmis“ ir tamsiausiomis finansų rinkos sritimis.
Sintetinis CDO – tai daugiasluoksnis išvestinis produktas, sukurtas pirmojo šio amžiaus dešimtmečio pradžioje. Investuotojai naudojo juos, siekdami uždirbti iš nekilnojamojo turto įkeitimu užtikrintų kreditų (ar su jais susietų produktų) sąlyginės vertės pokyčio. Krizės metu į CDO investavę investuotojai prarado milžiniškas lėšas.
Daugumos analitikų nuomone, perdėtas domėjimasis minėtomis finansinėmis priemonėmis prieš 5 metus sąlygojo krizės paaštrėjimą. Nekilnojamojo turto kreditavimo įkarštyje pasaulio finansų rinkose CDO pagalba iš oro buvo uždirbami milijardai dolerių. Po Lehman Brothers griūties šie produktai gana greitai išnyko.
Bet dabar, kai pasaulio ekonomika pamažu atsigauna, bankai vėl ėmė domėtis sudėtingais išvestiniais produktais. Citigroup jau reklamuoja 4 metų trukmės ir 100 mln. JAV dolerių vertės naują CDO emisiją. Kad nuramintų investuotojus, nuogąstaujančius dėl galimų nuostolių, bankas šiek tiek patobulino produkto struktūrą. Tačiau, ekspertų nuomone, naujoji produkto struktūra nedaug tesiskiria nuo prieškrizinės. Kol kas neaišku, ar minėtam bankui pavyks rasti pirkėjų naujai sukonstruotam CDO. Kaip teigia dienraščio šaltiniai, bankas jau visą mėnesį siūlo šį produktą klientams iš JAV ir Europos, bet kol kas nesudarė nei vieno sandorio. Kitų dviejų bankų – JP Morgan Chase ir Morgan Stanley – bandymas praėjusią vasarą išplatinti sintetinius CDO baigėsi visiška nesėkme.
Analitikai pažymi, kad investuotojai vis dėlto išmoko krizės pateiktą pamoką. Kita vertus, vis dėlto neaišku, ar jie tebebus tokie pat atsargūs ir racionalūs, kai vyriausybės ims mažinti ekonomikų stimuliavimo programas, ir tuomet uždirbti akcijų rinkoje, kuri kaip ant mielių augo didžiąja dalimi minėto stimuliavimo dėka, jau nebus galima.
TeleTrade analitikas
Romualdas Antoniukas
Šaltinis: http://www.ft.com/intl/cms/s/0/1d2d33d8-5ba5-11e3-848e-00144feabdc0.html#axzz2mNsS4hX6
Užsakymo Nr. 3102_52