Tik prisijungę vartotojai gali dalyvauti forume. Prisijungti.

 

Mokesčiai 2009ais

artas71
artas71
Rašyti privačią žinutę

633 žinutės
( +149 / -44 )

Nėra.

Kubilius:"Yra pora netikslumų, kuriuos pataisysime: vienas - dėl sveikatos draudimo mokesčio patentininkams apibrėžimo, antras - dėl individualios veiklos įsodrinimo. Trečias dalykas - dėl to, ar galima traktuoti pensijas kaip pajamas, kurios skaičiuojamos apskaičiuojant neapmokestinamųjų pajamų dydį".

P.s: individuali veikla ne uranas, tačiau ir ją įsodrino.Netgi per daug....
(įsodrin|ti,- tech. padidinti rūdos arba mineralų koncentraciją, atskiriant bergždą)
The hardest thing in the world to understand is the income tax. Albert Einstein
Azzz
Rašyti privačią žinutę

31 žinutės
( +3 / -5 )

Kolegos, kažkas minėjote PSD. Šiandien man rimtu balsu VMI informaciniu telefonu paaiškino, kad jei neturiu DS ir IDV, t.y. nesu niekaip įregistravęs jokios veiklos, PSD galiu mokėti, galiu nemokėti - jei gydausi privačiai, tai mano reikalas. Tai kur čia tiesa? Gal Artas kaip pripažintas specas? Pajamų gavau per 2008 kelis litus dividendų..
SetaS
Rašyti privačią žinutę

101 žinutės
( +8 / -14 )

VISUOMENEI ITIN AKTUALŪS MOKESČIŲ REFORMOS KLAUSIMAI



1. Kokią finansinę situaciją paveldėjome iš G.Kirkilo Vyriausybės?……………………………..2

2. Ekonomikos gaivinimo planas…………………………………………………………………….3

3. Ministrų atlyginimai. A.Kubiliaus vyriausybės ministrai gauna žymiai mažiau nei
G. Kirkilo Vyriausybės…………………………………………………………………………….5

4. Neapmokestinamojo pajamų dydžio (NPD) skaičiavimas. Ar iš tiesų apmokestintos pensijos
ir pašalpos?………………………………………………………………………………………….6

5. Kaip ilgai galios “kriziniai” mokesčių tarifai?……………………………………………………8

6. Dėl kasos aparatų turguose………………………………………………………………………..8

7. Žemės ūkio ministerijos perkėlimas į Kauną………………………………………………… 9

8. Kodėl reikalinga Energetikos ministerija?……………………………………………………… 9

9. Motinystės pašalpa, apskaičiavimas…………………………………………………………….. 10

10. Individualios įmonės. Kokie mokesčiai, kokia tvarka?………………………………………...11

11. Verslo liudijimai. Pasikeitimai mokesčių ir kitose srityse……………………………………..12

12. Dėl sportininkų ir atlikėjų. Autorinės sutartys…………………………………………………13

13. Dėl kompensacinių priemonių spaudai ir knygų leidybai, panaikinus PVM lengvatą……….15





Medžiagą parengė:
Vytautas Zuzevičius, TS–LKD frakcijos referentas
Kęstutis Kupšys, Seimo Pirmininko pavaduotojos patarėjas
Estela Mažonaitė, TS–LKD atstovė spaudai

Informaciją pateikė:
Kęstutis Škiudas, Ministro Pirmininko patarėjas
Finansų ministerija
Socialinių reikalų ir darbo ministerija
Ūkio ministerija
Žemės ūkio ministerija

1. Kokią finansinę situaciją paveldėjome iš G.Kirkilo Vyriausybės?

Esmė: naujieji ministrai, vos gruodį perėmę vadovavimą savo ministerijoms rado skolas visur. Ne tik neliko jokių rezervų, bet ir daugeliu atveju paliktos šimtamilijoninės skolos verslui (PVM gražinimas neįvykdytas), neatiskaityta su tiekėjais. Bendra biudžeto deficito suma pasiekė 3.256 mlrd. Ministerijos “geraisiais laikais” ne tik nesukaupė rezervų, bet ir sugebėjo prisidaryti ir padidinti skolas.
1. Praėjusiųjų metų fiskalinis valdžios sektoriaus biudžeto deficitas sudarė 3,256 mlrd. Litų (2,9 proc. bendrojo vidaus produkto (BVP)) . O buvusioji Vyriausybė planavo, kad 2008 m. valdžios sektoriaus deficitas sudarys 576 mln. Lt (0,5 proc. BVP). Tokia prievolė yra numatyta ir pernai priimtame Fiskalinės drausmės įstatyme. Pagal Mastrichto sutartimi nustatytus kriterijus Europos Sąjungos šalyse metinis šalies biudžeto deficitas negali viršyti 3 proc.
2. Pagal 2008 m. biudžetų projektus, socialiniame sektoriuje turėjo būti pasiektas nedidelis perteklius, tačiau vietoj to gautas net daugiau kaip 1,2 mlrd. litų (1,1 proc. BVP) deficitas.
3. 2008 metų pradžioje Sodros“ rezervo fondas siekė 1 milijardą 300 mln. litų, o metų pabaigoje tik 100 mln. litų. Vadinasi, fondas buvo visiškai išeikvotas per praėjusius metus, dar palyginus gerus, ūkio augimo metus. Pernykštės Sodros biudžeto išmokos buvo net 1,13 mlrd. litų didesnės, nei planuota ir iš viso sudarė 12,3 mlrd. litų. Taigi Rezervo fondas išnaudotas buvusios Vyriausybės veiksmais, pažeidžiant „Sodros“ biudžeto įstatymą. Bus aiškinamasi, kas dėl to atsakingas.
4. Paveldėjome 2009 m. biudžeto projektą, kurį parengė irgi ankstesnė Vyriausybė. Jeigu nebūtume ėmėsi visų priemonių, kurių bendra vertė yra 5 milijardai litų, tai 2009 m. pabaigoje būtume turėję deficitą, viršijantį 5,5 milijardo litų. Ką tai reiškia tokiai valstybei, kaip Lietuva, kuri neturi jokių sukauptų rezervų? Akivaizdu, kad valstybės finansų sistema nebūtų atlaikiusi tokių įtampų, būtų iškilusi grėsmė lito stabilumui.
Praėjusių metų pabaigoje, ekonomikai pradėjus sparčiai lėtėti, susidarė daugiau kaip milijardas litų nepadengtų išlaidų, įsiskolinimų ir įsipareigojimų. Vyriausybei ėmusis aktyvių veiksmų pavyko šią problemą, bent jau didesne dalimi išspręsti, bet tai reikalavo viso komplekso priemonių ir tame tarpe tų priemonių, kurios buvo įtrauktos į krizės įveikimo planą.
Šiais metais turėsime dar vieną problemą: tai - virš 3 milijardų litų ankstesnių Vyriausybių, taip pat socialdemokratų, Vyriausybės paimtų paskolų, kurias šiais metais reikės grąžinti.
Jeigu prieš Naujuosius Metus nebūtų imtasi antikrizinės programos įgyvendinimo, valstybės finansų sistemą būtų ištikusi gili krizė – tai, kas yra vadinama kitose valstybėse valstybės finansų sistemos bankrotu. Mes to išvengsime, bet turėjome priimti visą paketą įstatymų bei 2009 m. biudžetą, kuriame deficitą sumažinome beveik 5 mlrd. litų.
Naujosios Vyriausybės veiksmai leido ne tik išsaugoti pensijas, bet ir didinti mokytojų, ir kitų mažai uždirbančių grupių atlyginimus.
Išankstiniais Finansų ministerijos duomenimis, pernai į nacionalinį biudžetą, kurį sudaro valstybės ir savivaldybių biudžetai, buvo surinkta 23,6 mlrd. litų be Europos Sąjungos paramos. Tai yra 694 mln. Lt (arba 2,9 proc.) mažiau nei planuota.



2. Ekonomikos gaivinimo planas

Esmė: Ekonomikai suteiksime stimulą per keturias priemones. Plano numatoma suma – 4 milijardai litų, grubiai skaidant, kiekvienai priemonei teks po milijardą.

1. Įmonės galės lengviau gauti kreditus, nes valstybė kompensuos dalį palūkanų.
2. Statybų sektorius atsigaus, nes pradėsime plačią pastatų apšiltinimo programą.
3. Pradėsime “Verslo saulėtekio programą”: naikinsime biurokratinius barjerus, sunkinančius verslą.
4. Spartinsime ES pinigų panaudojimą versle: verslas galės gauti ES pinigus avansu.

Kada pirmi pinigai pasieks verslą?
Pagal pirmąją priemonę – jau birželį. Statybų sektoriaus atgaivinimo planas taip pat labai sparčiai ruošiamas.

( Žemiau ŪM pateikta platesnė informacija)

Kokių pagrindinių priemonių bus imtasi siekiant paskatinti Lietuvos ekonomikos atsigavimą?

Svarbiausias antikrizinio plano uždavinys buvo užtikrinti lito stabilumą bei subalansuoti valstybės finansus. Tas buvo būtina, idant neatsidurtume eilėje prie TVF su ištiesta ranka. Skaudūs mokestiniai sprendimai, valdymo išlaidų apkarpymas buvo neišvengiami ir būtini veiksmai, padėję sumažinti valstybės biudžeto deficitą beveik 5 mln. litų.

Antrasis žingsnis – verslo skatinimo planas, kuriuo suteiksime ekonomikai vystymosi stimulą per kreditavimo rinkos atgaivinimą, darbo vietų statybų sektoriuje išsaugojimą, verslo debiurokratizavimą bei spartesnį EU struktūrinės paramos įsisavinimą.

Rengiamas 4 proc. BVP vertės ekonomikos stimuliavimo paketas. Šiomis lėšomis planuojame suteikti įmonėms galimybę lengviau gauti verslui reikalingus kreditus, taip pat dali jų skirti mažiausiems mikrokreditų pavidalu bei per rizikos kapitalo projektus. Kreditų draudimo bendrovei „INVEGA“ planuojame suteikti galimybę drausti lizingo projektus bei kompensuoti palūkanas.

Nemaža dalis šio paketo bus skirta statybų sektoriaus gyvybingumo palaikymui ir darbo vietų išsaugojimui per visuomeninių pastatų ir būsto šiltinimo programas. Ypač daug pokyčių bus statybų tvarkos ir žemės reglamentavime, biurokratizmo bei nereikalingų suvaržymų mažinime.

Galiu duoti pavyzdį: užsienio kompanija, norėdama investuoti Lietuvoje, to negalėjo padaryti, nes jungiant žemės sklypus viename iš industrinių parkų detalaus planavimo klausimai buvo sprendžiami ilgiau nei metus. Tokios procedūros atima iš investuotojų bet kokį norą investuoti Lietuvoje.

Kita svarbi plano dalis – „Verslo saulėtekio programa“. Turime tvirtą pasiryžimą sumažinti verslo reglamentavimo naštą iki 30 proc. per ateinančius dvejus metus. Planuojame mažinti licencijuojamų veiklų spektrą, naikinti bei jungti besidubliuojančias verslą kontroliuojančias institucijas, lengvinti įėjimo ir išėjimo iš verslo procedūras, įdiegti įmonių registravimą elektroninėje terpėje. Aš labai noriu išgyvendinti tą praktiką, kai verslas tuos pačius duomenis turi pateikinėti po kelis kartus skirtingoms valstybinėms institucijoms.

Šalia viso to spartinsime ir supaprastinsime ES pinigų įsisavinimo procedūras. Verslas galės gauti lėšas avansu arba jos bus pervestos pateikus sąskaitas už atliktus darbus. Lėšų įsisavinimo sparta bei tikslingumas bus kontroliuojami aukščiausiu lygiu.


1. Kokiais principais vadovaujantis yra pasirinktos būtent šios investicinės kryptys?

Imkime kreditavimo rinkos atgaivinimą. Apyvartinė pinigų masė valstybės finansų sistemoje traukėsi 8 procentais per mėnesį. Nėra apyvartos – nekuriamos paslaugos, mažėja vartojimas, nemokami mokesčiai. Todėl norime suteikti verslui galimybę gauti pigius kreditus, kad jis galėtu tęsti veiklą, išlaikyti darbuotojus, mokėtų mokesčius.

Valstybė, gelbėdamasi nuo gresiančių problemų, perbalansavo valstybės mokestinę sistemą bei susimažino valdymo išlaidas. Verslui išgyventi sunkmetį taip pat reikalingi analogiški pokyčiai: apyvartinio kapitalo atstatymas per kreditavimo instrumentus bei verslo sąnaudų optimizavimas.

Dažnai tenka išgirsti klausimą, kodėl statybų sektorius? Finansų ministerijos skaičiavimais, didžiausią įtaką BVP riedėjimui žemyn turės prognozuojamas 40 proc. statybų rinkos kritimas. Būtent šiame sektoriuje sparčiais tempais mažėja darbo vietų skaičius, bankrutuoja bendrovės. Kartu reikalingos šiltinimo programos, kaip mūsų energetinio saugumo dalis, mažinat bendrą energijos suvartojimą. Sunkiai iš eksporto uždirbtus pinigus lengva ranka atiduodame Rusijai už energetinius resursus. Ankstesnės vyriausybės laikėsi visuotinės Lietuvos dujofikavimo strategijos. Šiandien mes norime pirmiausia išnaudoti vidinį potencialą, atsigręžti į bioenergetiką, atsinaujinančius energetinius šaltinius, energijos taupymą ir kitas programas. Sausio 26 d. Bonoje Lietuva kartu su kitomis šalimis tapo tarptautinės atsinaujinančios energetikos agentūros IRENA steigėja, kas buvo neįsivaizduojama dar prieš gerus keletą mėnesių.

„Verslo saulėtekio“ programos priemonės pirmiausia bus skirtos smulkiam ir vidutiniam verslui, kuris pats neturi galimybių apsiginti nuo biurokratų savivalės, o dažnai netgi neturi lėšų biurokratų reikalavimams vykdyti. Ne paskutinį vaidmenį vaidins ir antikriziniame plane dėl skubos padarytų klaidų taisymas, turiu minty smulkiausiųjų verslininkų apmokestinimą.

Pagaliau lankstesnis darbo santykių reglamentavimas. Verslas yra dabartinio Darbo kodekso įkaitas. Darbuotojas turėtų dirbti tiek, kiek yra darbo, o darbdaviui nereikėtų mokėti už prastovas, kai nėra užsakymų. Manau, tai padėtų pristabdyti dažnai nepasvertą darbuotojų atleidimą.


1. Ekonomikos sulėtėjimas įgauna pagreitį, kaip greitai prasidės Jūsų įvardintų priemonių realizavimas?

Intensyviai vykdome parengiamuosius darbus, ir siekiame, kad pirmieji pinigai kreditų rinką pasiektų jau birželį. Pagalbos statybų sektoriui paketas taip pat skubiai ruošiamas. Reikia parengti įstatymų pakeitimus, vyriausybės nutarimus, kai kuriuos klausimus suderinti su Europos Komisija, ir stengiamės tai atlikti per įmanomai trumpą laiką. Suprantame, kad laikas nelaukia.

2. Vyriausybė pranešė, kad dedamos pastangos pasiskolinti siekiant gaivinti ekonomiką. Kiek iš viso per ateinančius metus ar du ketinama investuoti verslui gaivinti? (skaičių galima „nuo – iki“)

Ekonomikos stimuliavimo paketo vertė turėtų būti ne mažiau kaip 4 proc. mūsų BVP, kai tuo tarpu daugumos Vakarų Europos šalių stimuliavimo paketai siekia tik 1,5 proc. BVP.

3. Daugelis Vakarų valstybių paskelbė kompleksinius ekonomikos gaivinimo paketus. Ar kažko panašaus galima tikėtis ir iš Lietuvos Vyriausybės?
4. Kada verslas gali tikėtis išsamios informacijos apie ekonomikos skatinimo programą paskelbimo?

Atsimenate, kaip Alisa veidrodžių karalystėje sakė juodajai karalienei: „Kokia keista jūsų šalis. Mūsų šalyje, kai bėgi, nestovi vietoje“. Karalienė jai atsakė: „Kokia lėta ta jūsų šalis. Mūsų šalyje, norėdamas išlikti vietoje, turi bėgti iš visų jėgų. O jei nori kur nors nubėgti, turi bėgti dar dvigubai greičiau“. Ką noriu pasakyti -- laukti nėra kada, turėsime dirbti dvigubai greičiau nei iki šiol.

Verslo skatinimo planą patvirtinsime ir paskelbsime vasario pradžioje. Pirmieji reikalingi įstatymai bus priimti artimiausioje neeilinėje Seimo sesijoje. Neseniai teko dalyvauti „Gazelės“ apdovanojimuose. Verslas gyvena kaip toje veidrodžių karalystėje. Mes, vyriausybė, irgi turime išmokti sprendimus priimti greitai, kokybiškai ir be klaidų. Jų, deja, buvo padaryta, ypatingai apmokestinant mažiausiuosius. Jas tikrai ištaisysime.

5. Mūsų žurnale daugelį kartų analizavome, kad Lietuvai perėjus nuo dujų prie atsinaujinančių energetikos išteklių vartojimo ne tik sumažėtų užsienio prekybos deficitas, bet būtų sukurta tūkstančiai naujų darbo vietų. Kaip Jūs vertinate tokių struktūrinių permainų galimybes?

Šalia bendros Baltijos rinkos sukūrimo, įsijungimo į bendrą Europos energetikos sistemą, naujos atominės elektrinės statybos, jungčių su Švedija ir Lenkija statybos, atsinaujinanti energetika yra vienas svarbiausių uždavinių.

2. Jūsų nuomone, kada realu tikėtis, kad Lietuvos ekonomika pasieks dugną ir pradės kilti?

Prognozavimas yra pats nedėkingiausias užsiėmimas. Kai kurios užsienio kompanijos, turinčios gamyklas Estijoje, sausį turėjo nulines apyvartas. Taigi Lietuvai kristi žemiau dar tikrai yra kur. Todėl naujoji Lietuvos vyriausybė imasi visų priemonių, kad to išvengtume. Neprognozuosiu, kokia bus globalios ekonomikos padėtis šių metų pabaigoje, bet jei mes įgyvensime šitą planą, aš tikiu, kad Europos komisijos prognozės Lietuvai bus pesimistinis scenarijus.

Kitas svarbus dalykas – neužmiršti, jog ekonomiką formuoja lūkesčiai. Per keletą pastaruoju metų, vedini pernelyg optimistinių lūkesčių, mes perkaitinome ekonomiką. Skolinomės, pirkom, plėtėmės kaip išprotėję, spartaus pinigų importo pagalba išpūtėme burbulus daugelyje ekonomikos sričių. Šiandien nuotaikų švytuoklė perskriejo į kitą pusę, pasėdama visuotinę baimę, nepamatuotus darbuotojų atleidimus. Pavarčius spaudą kartais atrodo, kad „dangus griūna“. Kviečiu racionaliai vertinti situaciją. Aistros ir emocijos niekur neveda, kiekvienas žingsnis turi būti kruopščiai pasvertas ir įvertintas.

Valstybės pareiga – ne tik suformuoti kompleksinį ekonomikos skatinimo paketą, bet ir prisiimti atsakomybę už visuomenės lūkesčius. Objektyvių visuomenės lūkesčių formavimas, tiksli informacijos sklaida - toks turėtų būti pagrindinis tiek Vyriausybės, tiek žiniasklaidos šiandienos tikslas. Vyriausybės pradedamo ekonomikos saulėtekio sėkmė gali ir turi tapti ir žiniasklaidos, kaip verslo, sėkme.


3. Ministrų atlyginimai. A.Kubiliaus vyriausybės ministrai gauna žymiai mažiau nei G. Kirkilo Vyriausybės

Esmė: Vyriausybės kanceliarijos išlaikymui 2009 m. skiriamos lėšos, palyginus su G. Kirkilo vyriausybės 2009 m. planais, yra sumažintos 10 mln. 797 tūkst. Lt., tai yra virš 23 proc. Žiniasklaidoje pasirodžiusios interpretacijos dėl išaugusių vyriausybės išlaikymo išlaidų yra neatitinkančios tikrovės.

1. “Permainų koalicijos vyriausybė taupyti mokesčių mokėtojų pinigus taip pat pirmiausia pradėjo nuo savęs - savanoriškai susimažino atlyginimus 15 proc. ir apkarpė reprezentacines išlaidas. Kitos Vyriausybės pradedamos įgyvendinti esminės valstybės valdymo pertvarkos ir funkcijų audito programos leis sutaupyti ir efektyviai panaudoti dar milijonus mokesčių mokėtojų lėšų.

2. Pastebime, kad vidutinės ministrų per mėnesį gaunamos pajamos, už kurias nereikia atsiskaityti, šiuo metu sudaro 9 258 Lt. ir tai yra ~ 36 procentais mažiau negu ankstesnės vyriausybės (14 623 Lt). Todėl A.Kubiliaus vadovaujamos vyriausybės narių vidutinis išmokamas darbo užmokestis sieks apie 9258 Lt per mėnesį, o reprezentacinėms išlaidoms, už kurias nuo šiol bus privaloma atsiskaityti, skiriama vidutiniškai iki 2651 Lt per mėnesį. Palyginimui ankstesnės vyriausybės nariai už reprezentavimo fondų išlaidas neturėdavo atsiskaityti, todėl vidutiniškai G. Kirkilo vyriausybės kabineto nariui išmokama suma (atlyginimas + reprezentacinės išlaidos) sudarydavo 14 623 Lt per mėnesį.

3. 2008 m. išlaidos Kirkilo Vyriausybės kanceliarijai iš viso sudarė 37 mln. 103 tūkst. Lt.; G.Kirkilo vyriausybės pateiktame 2009 m. projekte buvo numatyta skirti 45 mln. 794 tūkst. Lt., A. Kubiliaus Vyriausybės patobulintame 2009 m. projekte buvo planuota 40 mln. 727 tūkst. Lt., o Seime patvirtintame 2009 m. biudžete yra numatyta skirti 34 mln. 997 tūkst. Lt. Sutaupyta 2 mln. 106 tūkst. Lt

4. Primename, kad Permainų koalicijos vyriausybės nariai savanoriškai atsisakė 15 proc. savo darbo užmokesčio, o ministrų reprezentacinių fondų dydžiai Vyriausybės siūlymu buvo sumažinti nuo 4 iki 1 vidutinio darbo užmokesčio dydžio ir jie bus naudojami atsiskaitytinai.










4. Neapmokestinamojo pajamų dydžio (NPD) skaičiavimas: ar iš tiesų apmokestintos pensijos ir pašalpos?

Esmė: neaiškumai atsirado todėl, kad NPP dydis nuo Naujųjų metų pasidarė kintamas, jo dydis priklauso nuo pajamų, ir tai atsiliepia apmokestinant dirbančių ir kartu gaunančių pensijas bei pašalpas pajamas. Jau paskelbta, kad Vyriausybė šią padėtį ištaisys kuo greičiau.

1. Nuo šių metų sausio mėnesio įsigaliojusi nauja NPD nustatymo tvarka numato, kad gyventojams, kurių metinės pajamos neviršys 800 litų per mėnesį, bus taikomas ne didesnis kaip 470 litų NPD. Jeigu pajamos viršys 800 litų, pagrindinis NPD bus mažinamas, apskaičiuojant jį pagal formulę, pagal kurią kiekvienam 100 litų per mėnesį pajamų tektų 20 litų mažesnis NPD. Tokiu būdu, gyventojai, kurių pajamos siektų 3150 litų per mėnesį, nebegalės atimti NPD iš savo su darbo santykiais susijusių pajamų. Gyventojo prašymu NPD galės būti taikomas vienoje pajamų gavimo vietoje, tačiau mokestiniam laikotarpiui pasibaigus metinis pagrindinis NPD turės būti perskaičiuotas, atsižvelgiant į metines pajamas.

2. NPD padarytas “laiptuotas” tam, kad mažiau uždirbantiems liktų daugiau pajamų. Primename, kad pagrindinis iki šiol taikytas NPD buvo tik 320 litų – dabar nedaug uždirbantiems jis siekia 470 litų.

3. Taisymai bus padaryti tam, kad neapmokestinti (t.y., neįtraukti į NPD skaičiavimą) įvairių socialinių išmokų. Siūloma, kad į dirbančių pensininkų ir neįgaliųjų pajamas nebūtų įskaičiuotos pensijos ir netekto darbingumo išmokos – tokiu būdu bus išvengta bet kokių kaltinimų, esą pensijos ir išmokos apmokestintos.

Papildoma informacija apie dabar galiojančius mokesčius, kol jiems nebus padarytos pataisos. Ši informacija pateikiama tam, kad būtų galima kvalifikuotai atsakyti į žurnalistų, piliečių klausimus susitikimuose. Tačiau tai – tik informacija, kurią pateikė Socialinių reikalų ir darbo bei Finansų ministerijos apie esamą NPD padėtį:

Neapmokestinamasis pajamų dydis (NPD) dirbantiems pensininkams

Nuo šių metų pasikeitus gyventojų pajamų mokesčio nuostatoms, nustatyta nauja neapmokestinamo pajamų dydžio (NPD) tvarka, kuri kiekvienam gyventojui taikoma individualiai, priklausomai nuo jo gaunamų pajamų.
„Klaidingai manoma, kad pensijos nuo sausio 1 dienos yra apmokestinamos, - sakė Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos sekretorė Audronė Morkūnienė. Tai netiesa, nes nei anksčiau, nei dabar pensijoms nėra taikomi jokie mokesčiai“.
Tačiau A.Morkūnienė akcentuoja, kad dirbantiems pensininkams, apskaičiuojant neapmokestinamąjį pajamų dydį (NPD), bus sumuojama ir pensija, ir atlyginimas.

NPD yra toks dydis, kuris išskaičiuojamas iš pajamų, kurios vėliau apmokestinamos gyventojų pajamų mokesčiu (GPM). Kitaip tariant, kuo didesnis NPD, tuo mažesnė mokesčių dalis tenka pajamoms.

Jeigu pensininkas gauna darbo užmokestį, tai mėnesio NPD jam yra taikomas atsižvelgiant tik į mėnesio darbo užmokesčio su priedais, priemokomis ir panašiai dydį. NPD darbovietėje taikomas, kai yra pateiktas prašymas.
Konkretus mėnesinis NPD nustatomas atsižvelgiant į gyventojo pajamas - didėjant pajamoms, taikomas vis mažesnis NPD, o pajamoms, viršijančioms 3150 litų per mėnesį, NPD netaikomas.

"Pavyzdžiui, jei asmuo gauna 800 litų atlyginimą, jam taikomas NPD per mėnesį sudaro 470 litų. Tačiau mokestinio laikotarpio pabaigoje, apskaičiuojant per metus taikytiną NPD, į gyventojo pajamas įtraukiama ir gauta pensija, kuri gali sumažinti taikomo NPD dydį. Tad jei dirbantis pensininkas naudosis NPD visus kalendorinius metus, jam gali būti pritaikyta per didelė metinio NPD suma, nes ji priklauso nuo per metus gaunamos pensijos ir darbo užmokesčio sumos. Tuomet gali tekti pateikti metinę pajamų mokesčio deklaraciją ir sumokėti apskaičiuotą pajamų mokestį", - aiškino Valstybinės mokesčių inspekcijos Teisės departamento direktorė Vilma Vildžiūnaitė.

Apskaičiuojant metinį NPD į metines gyventojo pajamas įskaitomos ne tik su darbo santykiais susijusios pajamos, bet ir motinystės (tėvystės) pašalpos, individualios veiklos pajamos, ne individualios veiklos turto pardavimo ar kitokio perleidimo nuosavybėn pajamos, turto nuomos pajamos, palūkanos, pajamos iš paskirstytojo pelno, neribotos civilinės atsakomybės vieneto dalyvio pajamos, gautos iš šio vieneto apmokestinto pelno, autoriniai atlyginimai, honorarai, metinės tantjemos valdybos ir stebėtojų nariams, pensijos ir rentos, teismo priteistas arba pagal sutartį gautas išlaikymas, išmokos pagal gyvybės draudimo sutartis, pensijų anuitetai, loterijų ir azartinių lošimų laimėjimai, sporto varžybų prizai.

Valstybinės mokesčių inspekcijos tinklalapyje www.vmi.lt veikia NPD skaičiuoklė, kurioje gyventojai gali apskaičiuoti, koks jiems taikytinas mėnesinis NPD, atsižvelgiant į gaunamas pajamas.

Lietuvoje apie 600 tūkst. žmonių gauna senatvės pensiją. Iš jų apie 70 tūkst. dar ir dirba.

Pastaba: gyventojai metinį NPD galės prisitaikyti ir susigrąžinti per daug išskaičiuotą pajamų mokestį pateikdami metinę pajamų mokesčio deklaraciją iki 2010 m. gegužės 1 d.
„Galimybę susigrąžinti pajamų mokestį turės gyventojai, kuriems NPD buvo taikyti ne visus metus arba tik iš dalies. Pavyzdžiui, darbdavys iš viso nepritaikė NPD arba pritaikė per mažai, nes darbuotojas gavo mažesnį darbo užmokestį nei NPD ir pan. Nuostata taikoma neatsižvelgiant į tai, ar darbuotojas dirbo visus kalendorinius metus, ar trumpesnį laikotarpį“, - teigė Valstybinės mokesčių inspekcijos Teisės departamento direktorė Vilma Vildžiūnaitė.

***
Neapmokestinamasis pajamų dydis (NPD) dirbantiems neįgaliesiems

Dirbantiems neįgaliesiems galioja lygiai tokia pati NPD apskaičiavimo tvarka, kaip ir dirbantiems pensininkams. „Kitaip tariant, jeigu dirbantis asmuo yra neįgalus - gauna ir netekto darbingumo pensiją (kuri apskaičiuota pagal iki neįgalumo turėtą darbo užmokestį), ir darbo užmokestį, tai nuo darbo užmokesčio yra apskaičiuojami tokie patys mokesčiai, kaip ir kitiems dirbantiesiems. Šiuo atveju, jokių išlygų (kaip ir dirbantiems pensininkams) neįgaliems asmenims netaikoma“, - sakė Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos sekretorė Audronė Morkūnienė.
Apskaičiuojant NPD, sumuojama ir netekto darbingumo pensija, ir darbo užmokestis. Pavyzdžiui, jeigu asmuo gauna 800 litų neįgalumo išmoką, ir 800 litų atlyginimą, tai NPD taikomas nuo 1600 litų sumos.
Lietuvoje dirba apie 50 tūkst. asmenų, be darbo užmokesčio gaunančių dar ir netekto darbingumo pensiją.
***
Apskaičiuojant NPD, socialinių išmokų siūloma neprilyginti pajamoms

Socialinės išmokos neturėtų būti prilygintos pajamoms, kurias gyventojai gauna iš kitų veiklų. Su tokia nuostata Socialinės apsaugos ir darbo ministerija kreipėsi į Finansų ministeriją, kuri inicijuotų gyventojų pajamų mokesčio apskaičiavimo pakeitimus. Jiems įsigaliojus, į dirbančių pensininkų ir neįgaliųjų pajamas nebūtų įskaičiuotos pensijos ir netekto darbingumo išmokos.
„Vyriausybė, kaip ir žadėjo, tobulina priimtus sprendimus“, - sakė Socialinės apsaugos ir darbo ministras Rimantas Jonas Dagys.
Nuo sausio 1 dienos įsigaliojus gyventojų pajamų mokesčio pakeitimams, naujoji tvarka pasidarė iš dalies nepalanki pensininkams ir neįgaliesiems, kurie tebedirba.
Apskaičiuojant neapmokestinamą pajamų dydį (NPD), socialinės išmokos buvo prilygintos pajamoms, gautoms iš kitų veiklų.
Nors pensijos nėra apmokestinamos, vis dėlto jas prilyginus pajamoms, gautoms iš kitų veiklų, mažėja neapmokestinamasis pajamų dydis (NPD) prieš pajamų apmokestinimą Gyventojų pajamų ir Sveikatos draudimo mokesčiais.
Nuo sausio 1 d. taikomas 15 proc. Gyventojų pajamų mokestis ir 6 proc. sveikatos draudimo mokestis.
„Nors nuo šių metų bendra mokesčių našta sumažėjo nuo 24 proc. (2008 metais) iki 21 proc., pritaikius NPD, kai kurie dirbantys pensininkai arba neįgalieji gautų keliais litais mažesnes pajamas“, - akcentavo R.J.Dagys.
Ministras neabejoja, kad nauja mokestinė sistema galėtų būti progresyvinių mokesčių, apie kuriuos tiek daug kalbama, pradžia, bet būtina rasti teisingesnius jų apskaičiavimo principus.
Visa tai paaiškėjo po keliolikos susitikimų su pensininkų ir neįgaliųjų atstovais. Ministras įsitikinęs, kad tik dialogo būdu galima rasti kompromisą.
Lietuvoje senatvės pensiją gauna apie 600 tūkst. gyventojų, iš kurių apie 70 tūkst. šiuo metu dar ir dirba. Netekto darbingumo išmokas gauna apie 210 tūkst. piliečių, tarp kurių 50 tūkst. tebedirba.

LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS INFORMACIJA ŽINIASKLAIDAI 2009 01 28
(Ryšių su visuomene skyriaus vyr. specialistas Gediminas Stanišauskas, tel. 266 8122, 611 41992)



5. Kaip ilgai galios “kriziniai” mokesčių tarifai?

Esmė: kiekvienais metais mokesčiai bus peržiūrimi ir, stabilizavusis šalies finansinei situacijai, mažinami.

1. Sumažintas gyventojų pajamų mokestis nekis.

2. Kiekvienais metais, rengiant kitų metų biudžeto projektą, pagrindinių ("krizinių") mokesčių tarifai bus peržiūrimi ir, nustačius, kad tai nepakenks makroekonomikos stabilumui, mokesčiai bus mažinami.

3. 19 procentų standartinio PVM tarifo tolesnio taikymo klausimas bus sprendžiamas rengiant konkrečių kalendorinių metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo projektą bei įvertinus esamą ir prognozuojamą valstybės ekonominę situaciją.

4. Vyriausybė įsipareigojo išlaikyti Lietuvą tarp mažiausiai savo piliečius apmokestinančių ES valstybių (įrašyta Vyriausybės programoje). Mokesčiai padidinti tik siekiant stabilizuoti šalies finansų sistemą.


6. Dėl kasos aparatų turguose

Esmė: Lietuvos turguose prekiautojams žemės ūkio produkcija (mėsa, daržovėmis) kasos aparatų nebus. Vyriausybė stengiasi apsaugoti Lietuvos ūkininkus nuo nelygių konkurencinių sąlygų su pigesnės įvežtinės produkcijos perpardavinėtojais. (Žemės ūkio ministerijos duomenimis metinė turgaus prekybininkų apyvarta siekia apie 20 mlrd.)

1. Iki šiol mūsų žemdirbiams sunku konkuruoti su iš Lenkijos atvežama pigesne produkcija. Šiuo metu yra didelis susipriešinimas tarp ūkininkų ir produkcijos perpardavinėtojų.

(Pagal oficialią statistiką mūsų šalyje 97 proc. yra smulkių ūkininkų, turinčių iki 100 hektarų žemės.)

2. Vyriausybė siekia apsaugoti Lietuvos ūkininkus nuo nelygių konkurencinių sąlygų sugriežtins apskaitos tvarką turguose. Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos pareigūnai pasienyje griežtai kontroliuos ne tik įvežamų maisto produktų kokybę, bet ir importo dokumentus.

3. Svarstoma galimybė turguose atskirti importinę ir mūsų žemdirbių laukuose išaugintą produkciją. Tokiu būdu vietiniams ūkininkams bus lengviau parduoti savo gamybos produktus. (To siekia Lietuvos ūkininkų sąjunga bei Lietuvos šeimos ūkininkų sąjunga)






7. Žemės ūkio ministerijos perkėlimas į Kauną

Esmė: šiais metais Žemės ūkio ministerija keliama į Kauną nebus. Žemės ūkio ministeriją į Kauną perkelti į Kauną naudinga, nes šis miestas – Lietuvos viduryje ir ten yra pagrindinis Lietuvos žemės ūkio aruodas.

1. Žemdirbiams bus arčiau – jie galės greičiau išspręsti jiems rūpimus klausimus.
2. Toks decentralizavimas taikomas daugelyje Europos šalių.
3. Kaune yra pagrindinė žemės ūkio “kadrų kalvė” – Lietuvos žemės ūkio universitetas.
4. Perkėlimas nebus daromas skubotai. Ministerijos perkėlimas į Kauną šiais metais nenumatytas.
5. Perkėlimas kainuos palyginti nedaug, o ministerijos veikimas Kaune leis sutaupyti – Kaunas “pigesnis” miestas.

8. Kodėl reikalinga Energetikos ministerija?

Esmė: netrukus bus uždaroma Ignalinos atominė elektrinė, ir valstybė turi ypatingai pasirūpinti energetikos sektoriumi.

1. Naujoji ministerija perims LEO LT valdymą ir pasieks, kad būtų statomi elektros tiltai į Lenkiją ir Švediją bei naujoji atominė elektrinė.

2. Reikia griežtai prižiūrėti elektros ir šilumos kainas, kad energetikai jų nedidintų gyventojams ir verslui. Energetikos ministras A.Sekmokas jau pradėjo tuo rūpintis: būtent jo darbu pasiekta, kad nuo metų pradžios energija brango ne 7 centus, kaip ankstesnė valdžia planavo, o tik 3-imis centais.

3. Energetikos ministerijai reiks 4 milijonų litų. Jie bus paimti iš Ūkio ministerijos – sumažės 4-iais milijonais Ūkio ministerijos išlaidos.

4. Ūkio ministerija nuo šiol rūpinsis tik verslo skatinimo reikalais – vykdys Ekonomikos gaivinimo planą.

( Žemiau žiūrėkite platesnę informaciją)

Kodėl reikalinga atskira Energetikos ministerija

Net ir ekonomikos sunkmečio sąlygomis Energetikos ministerijos steigimas yra pateisinamas:
1. Stringa strateginių energetikos projektų (įgyvendinimas, kuris buvo siejamas su Leo lt įkūrimu. Aiškėja, kad yra būtinas žymiai didesnis Vyriausybės dalyvavimas, jei norima, kad šie planai taptų tikrove. Kita vertus akivaizdu ir tai, kad derybose tiek Briuselyje, tiek su kaimyninėmis valstybėmis reikės nuolatinio ir įtempto valstybės atstovavimo vyriausybiniame lygmenyje. Verta prisiminti, kad gruodžio viduryje Leo lt plačiai išreklamavo abejotino reikalingumo ir abejotino pagrįstumo techninių sąlygų dėl būsimojo reaktoriaus galios išdavimą Visagino atominės elektrinės įmonei. Tai rodo, kad strateginių projektų įgyvendinimas šiuo metų Vyriausybės nėra tinkamai valdomas.
2. 2010 m. sausio 1 d. nustos veikti pigią elektros energiją Lietuvai tiekusi Ignalinos branduolinė jėgainė. Tinkamai pasirengti šio klausimo sprendimui reikės padidinto dėmesio vyriausybiniame lygmenyje. Kita vertus, pasibaigus A.Abišalos komisijos įgaliojimams, kažkas Vyriausybėje turės pratęsti derybas su Briuseliu dėl paramos Lietuvai uždarant jėgainę.
3. Akivaizdu, kad tiek visas energetikos sektorius, tiek atskiros didžiosios energetikos bendrovės, kuriose valstybė yra akcininkė, reikalauja žymiai geresnio valdymo nei iki šiol. Tai pareikalaus nemažai politinės valios, pastangų atstovauti visuomenės interesams. Iki šiol Ūkio ministerija tokių pastangų nerodė, tai buvo ypač gerai matyti, kai praėjusių metų rudenį VKEK, siekdama mažesnių elektros energijos kainų, nesėkmingai bandė vartotojams palankesne linkme pakeisti elektros kainų nustatymo metodiką.
4. Per artimiausius metus taip pat reikės pasirengti strateginių gamtinių dujų infrastruktūros projektų įgyvendinimui: dujotakio į Lenkiją tiesimui bei suskystintų dujų terminalo statybai. Tai taip pat reikalaus valstybės atstovavimo vyriausybiniame lygmenyje.
5. Per artimiausius kelerius metus reikia pasirengti Baltijos šalių elektros rinkos įsteigimui. Derybose su Baltijos šalimis šiuo klausimu taip pat bus reikalingas vyriausybinio lygmens atstovavimas.
6. Reikia skubiai parengti teisinę bazę, kuri leistų antroje šių metų pusėje pradėti masinio daugiabučių gyvenamųjų namų atnaujinimo (šiltinimo) programą.
7. Atskira Energetikos ministerija galės veiksmingiau atstovauti Lietuvai ir ginti valstybės interesus Europos Sąjungos institucijose konkrečiais ES energetinio saugumo politikos klausimais, siekiant ES paramos įgyvendinant Lietuvai svarbius infrastruktūrinius projektus.
8. Ūkio ministras šiais ir artimiausiais metais bus užimtas ekonomikos reikalais: reikės parengti ūkio gaivinimo planą, sukaupti kreditinių išteklių verslo kreditavimui, sukurti verslo atstovavimo ministerijoje sistemą, pertvarkyti viešuosius pirkimus, įgyvendinti kitas Vyriausybės programoje darbus, todėl mažai tikėtina, kad esant tokiam ministro užimtumui būtų pasiekti norimų rezultatų abejose veiklos srityse.
9. Aktyvus būsimojo energetikos ministro veikimas praėjusių matų pabaigoje derantis tiesiogiai su energetikos bendrovėmis (ne per Ūkio ministerijos biurokratiją) jau dabar davė apčiuopiamų vaisių: nebuvo didinami perdavimo ir skirstymo tarifai, vien dėl to Lietuvos gyventojai ir įmonės šiemet galės sutaupyti apie 200 mln. litų; elektros ir gamtinių dujų tarifas gyventojams padidėjo mažiau nei ankstesnės Vyriausybės buvo numatyta padidintas.
10. Energetikos ministerija būtų steigiama laikinai, ji bus reikalinga iki to laiko, kol bus padėti pagrindai minėtų strateginių uždavinių įgyvendinimui.
11. Neatitinka tikrovės pastaruoju metu plačiai skleidžiamas teiginys, kad Energetikos ministerijos steigimas biudžetui papildomai kainuos 30 mln. litų. Naujosios ministerijos išlaidos atlyginimams ir turtui įsigyti šiais metais kainuotų apie 4 mln. litų, tiek lėšų būtų sutaupyta iš Ūkio ministerijai šiemet skiriamų biudžetinių lėšų.

9. Motinystės pašalpa, apskaičiavimas

Esmė: išmokų dydis bei laikotarpis nepasikeitė (1 m. – 100%; 2 m. –85%), pailgintas tik motinystės/tėvystės pašalpų paskaičiavimo laikotarpis. (nuo 6 iki 9 mėn., nuo liepos 1d. – 12 mėn.)

1. Gimus vaikui, už pirmus metus kas mėnesį mama/tėtis gauna 100% atlyginimo dydžio pašalpą, už antrus metus – 85 %, tvarka nuo š.m. sausio 1d. nepasikeitė. (Per du metus reikia turėti ne mažesnį kaip 6 mėn. socialinio draudimo stažą)

2. Gimus dvynukams – pirmus metus tėvai kas mėnesį gaus 200% atlyginimo dydžio pašalpą, antrus metus – 170%.

3. Po metų gimus antram kūdikiui – tėvai kas mėnesį gaus 185% dydžio pašalpą, kol antram vaikui sueis dveji.

4. Tėvai galės derinti darbą ir vaikų priežiūrą ir bendros mamos (ar tėčio) pajamos nesumažės.

Nuo 2009 m. sausio 1 d. grįžus iš motinystės/tėvystės atostogų į tą patį darbą anksčiau įstatymais numatyto termino (2 m.), jei darbo užmokestis nesieks pašalpos dydžio, „Sodra“ primokės netektą pašalpos dalį. Anksčiau moterys/vyrai, grįždavusios/ę iš motinystės/tėvystės atostogų anksčiau į tą patį darbą (pilnai ar nepilnai darbo dienai), netekdavo visos prieš tai mokėtos motinystės pašalpos. Tėvams suteikiama galimybė neprarasti kvalifikacijos bei įgūdžių, ir tuo pačiu metu derinti vaiko priežiūrą su darbine veikla.

5. Pailgintas motinystės/tėvystės pašalpų paskaičiavimo laikotarpis

Kompensuojamasis uždarbis, pagal kurį nustatomas motinystės/ tėvystės pašalpų dydis, nuo 2009 m. sausio 1 d. apskaičiuojamas pagal apdraustojo asmens draudžiamąsias pajamas, turėtas per 9 paskutinius kalendorinius mėnesius (anksčiau buvo per 6 mėnesius), o nuo 2009 m. liepos 1 d. – per 12 kalendorinių mėnesių, buvusių prieš nėštumo ir gimdymo, tėvystės arba vaiko priežiūros atostogų pradžios mėnesį.

Tvarka pakeista todėl, kad būsimoms mamoms būdavo dirbtinai pakeliamas atlyginimas, kad jos, išėjusios auginti vaiką, gautų didesnę pašalpą. Taip buvo piktnaudžiaujama „Sodros“ sąskaita“.

( Papildoma informacija)

• Š.m. sausį dėl nepritaikyto neapmokestinamojo pajamų dydžio (NDP) mažesnes motinystės (tėvystės) pašalpas gavę gyventojai permokas susigrąžins.

Š.m. sausį išmokant motinystės pašalpas už 2008 m. gruodį ir jas apmokestinant gyventojų pajamų mokesčiu nebuvo pritaikytas neapmokestinamasis pajamų dydis (NPD), kadangi, pagal Gyventojų pajamų mokesčio įstatymą, apmokestinant išmokas už praėjusį mokestinį laikotarpį (praėjusius metus) NPD netaikomas. Permokėtą gyventojų pajamų mokestį galima atsiimti iki šių metų gegužės 1 dienos. Valstybinei mokesčių inspekcijai jie turi pateikti metinę Gyventojų pajamų deklaraciją už 2008-uosius.

• Nuo š.m. sausio 1 dienos dvigubai - nuo 525 iki 1050 litų padidinta išmoka vaikams, globojamiems šeimynose, kur šeimos aplinkoje globojami nuo 6 iki 12 vaikų.

Lietuvoje yra apie 13 tūkstančių globojamų vaikų, kurie sudaro 1,7 procento visų mūsų šalies mažųjų piliečių. Per 7500 vaikų globojami šeimose ir šeimynose, apie 5000 nepilnamečių gyvena vaikų globos namuose. Sprendimu padidinti išmokas šeimynoms tikimasi paspartinti jų steigimąsi. Šeimyna – tai tarpinė vaikų globos grandis tarp vaikų globos namų (juose vaiko išlaikymas kainuoja apie 2000 litų per mėnesį) ir šeimos. Ateityje planuojama didinti išmokas ir šeimoms globojančioms vaikus.


10. Individualios įmonės. Kokie mokesčiai, kokia tvarka?
Esmė: individualios įmonės (IĮ) yra apmokestintos pagal naują tvarką. Vyriausybė atsižvelgs į pastebėtus apmokestinimo tvarkos trūkumus ir juos ištaisys.

1. Individualių įmonių savininkams bendra mokesčių našta yra santykinai didesnė negu taikoma kitokioms verslo formoms. Todėl Vyriausybė svarstys, kaip šią padėtį pataisyti, ir sieks įvesti apmokestinimo tvarką, kuri skatins IĮ savininkus toliau verslauti.

2. Smulkių IĮ savininkai gali tikėtis tam tikrų lengvatų: svarstoma galimybė pajamų dalį, neviršijančią tam tikros ribos (preliminariai – apie 20 000 litų metams) apmokestinti lengvatiniu būdu.

Spręstinų problemų aprašymas (dalykai, kurie turėtų būti taisytini):

1. Nuo sausio 1 d. valstybinio socialinio draudimo mokestis mokamas ne nuo savininkui išmokėtų pinigų, bet nuo viso pelno. Todėl Sodros mokesčiu apmokestinamos ir lėšos skiriamos kitų metų apyvartinėms lėšoms bei investicijoms, nes jų šaltinis tegali būti praėjusių metų pelnas.
2. Nors Sodros mokestis mokamas net ne nuo atlyginimo, o nuo pelno, individualios įmonės savininkui, skirtingai nei kitiems dirbantiesiems, ligos atveju pajamos iš Sodros nekompensuojamos.
3. Individualių įmonių savininkų privalomojo sveikatos draudimo mokestis yra 9 nuošimčiai nuo savininko gaunamų pajamų vietoj įprastų 6 proc.
4. Jei savininkas visą gautą pelną nori pasiimti kaip atlyginimą, jis turi sumokėti 72,5 nuošimčius (28,5 % - Sodra, 15% - GPM, 9% – PSD, 20% – Pelno mokestis), jam lieka tik kiek daugiau nei ketvirtadalis. Bendra mokesčių suma individualių įmonių savininkui anksčiau buvo 30 nuošimčių.
5. Skirtingai nei uždarųjų akcinių bendrovių savininkai, individualių įmonių savininkai už įmonės veiklą atsako savo asmeniniu turtu, vadinasi jų atsakomybė didesnė, tačiau ir mokami mokesčiai po sausio 1 d. – didesni nei UAB-uose.
6. Iki š.m. sausio 1 d. individualiosios įmonės buvo laikomos neribotos civilinės atsakomybės juridiniais asmenimis, o po sausio 1 d. – tapo tiesiog fiziniu asmeniu. Gali būti, kad buvo supainiota individualios įmonės ir individualia veikla užsiimančio fizinio asmens sąvokos.
8. Išimtis iš visų užsiimančiųjų individualia veikla 2009 metams kažkodėl padaryta advokatams, antstoliams ir jų padėjėjams. Jie Sodros įmokas moka ne nuo viso gauto pelno, bet moka fiksuotą 782 litų Sodros mokestį.

11. Verslo liudijimai. Pasikeitimai mokesčių ir kitose srityse


Esmė: verslo liudijimų staigaus ir neapgalvoto naikinimo nebus.

1. Šiame ekonomikos sektoriuje apyvarta sudaro apie 20 mlrd. Litų, o jame įdarbinta apie 100 000 žmonių. Tai didelės svarbos klausimas, kurio neišspręsi per mėnesį, du, tris ar net keturis.
2. Šiuo klausimu Vyriausybė bei atitinkamos valdžios institucijos sprendimus priiminės atsakingai, neskubėdamos ir palikdamos pakankamai laiko sprendimų įgyvendinimui. Vyriausybė ir frakcija tokios nuomonės laikėsi ruošdama pasiūlymus ir tie sprendimai nei pagreitės, nei sulėtės.
3. Kasos aparatų įvedimo klausimas bus sprendžiamas lygiai taip pat atsakingai ir neskubotai.

Veiklos su verslo liudijimu mokesčių pokyčiai (PSD pasikeitimai, didesnis įtraukimas į sveikatos draudimo sistemą)

1. Nuo 2009 m. sausio 1 d. dirbantiems su verslo liudijimu mokesčiai iš esmės pasikeitė tik 72 litais PSD mokesčiu (800 lt. (šiuo metu galiojančio MMA) X 9 proc.). T.y. mokesčiai niekaip nepasikeitė, išskyrus jau minėtą 72 litų PSD mokestį. Praktiškai pastebima, kad žmonės deklaruoja pajamų minimumą ir nuo to minimumo susimoka mokesčius.


( Papildoma informacija). Gali būti reikalinga atsakinėjant į klausimus (žurnalistams, žmonėms). Bet tai – tik informacija, kuri tik padeda žmonėms susigaudyti galiojančiuose įstatymuose. Šioje dalyje pateiktų nuostatų nei Vyriausybė, nei frakcija neketina siūlyti keisti, nes jos ir liko beveik nepakitusios (2009 m. sausio 1d. pokyčiai jų beveik nepalietė):

Žmonių, dirbančių pagal verslo liudijimus „Sodros“ įmokų tvarka

Pagal verslo liudijimus dirbančių žmonių „Sodros“ įmokos mokėjimo tvarka, neapimant sveikatos draudimo įmokos, nuo šių metų sausio 1 dienos nepasikeitė. Taip pat, kaip ir anksčiau, privalomuoju socialiniu draudimu smulkieji verslininkai draudžiasi tik „Sodros“ pensijos pagrindinei daliai.

„Sodros“ įmokų nereikia mokėti už verslo liudijime įrašytą sutuoktinį, tėvą ar motiną, vaiką (globojamąjį) nuo 14 metų, globėją (rūpintoją).

„Sodros“ įmoka mokama tik už verslo liudijimo galiojimo laikotarpį“, – sakė Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Socialinio draudimo ir pensijų departamento direktorė Svetlana Černuševič.

Tuo atveju, kai verslo liudijimo galiojimo pradžios ir pabaigos diena sutampa su kalendorinio mėnesio pradžia ir pabaiga, taikoma 50 proc. bazinės pensijos dydžio mėnesio „Sodros“ įmoka (šiuo metu - 180 Lt).

Jeigu verslo liudijimas įsigyjamas trumpesniam negu 3 mėnesių laikotarpiui, tai „Sodros“ įmoka sumokama iš karto už visą verslo liudijimo galiojimo laikotarpį.

„Pavyzdžiui, amatininkas ketina įsigyti verslo liudijimą mugei, kuri truks nuo sausio 30 dienos iki vasario 3 dienos (imtinai), tai yra, penkioms dienoms, – pasakojo S.Černuševič. – Tokiu atveju, žmogus turės iš karto sumokėti 30,91 Lt dydžio „Sodros“ įmoką“.

S.Černuševič paaiškino, kaip apskaičiuojama įmoka. „Reikia 180 litų padalyti iš sausio vasario mėnesio dienų skaičiaus (šiuo atveju – 31) ir sumokėti 11,62 lito už dvi sausio dienas (kiekvienai dienai tekų po 5,81 Lt)“, – patikslino S.Černuševič.

Pvz., 180 : 31 = 5,81 x 2 = 11,62

Taip pat apskaičiuojama ir vasario mėnesio, kuris, tarkime, turi 28 kalendorines dienas, „Sodros“ įmoka.

Pvz., 180 : 28 = 6,43 x 3 = 19,29

Bendra sausio ir vasario mėnesių „Sodros“ įmokos suma (11,62 Lt + 19,29 Lt = 30,91 Lt). Būtent šią „Sodros“ įmoką už verslo liudijimo galiojimo laikotarpį privalo sumokėti žmogus.

Papildoma informacija:
1) jeigu verslo liudijimas įsigyjamas trumpesniam negu 3 mėnesių laikotarpiui, „Sodros“ įmokos sumokamos iš karto – už visą verslo liudijimo galiojimo laikotarpį (pateiktuoju pavyzdžiu - už penkias dienas).

2) jeigu verslo liudijimas įsigyjamas 3 mėnesių arba ilgesniam laikotarpiui, „Sodros“ įmoka mokama kartą per ketvirtį - ne vėliau kaip iki kito ketvirčio pirmojo mėnesio 15 dienos.
Pavyzdžiui, prekybos verslo liudijimas įsigyjamas nuo 2009 m. sausio 1 d. iki kovo 31 d. Tokiu atveju iki balandžio 15 d. reikia sumokėti 180 Lt dydžio „Sodros“ įmoką už kiekvieną verslo liudijimo galiojimo mėnesį.
Žmonėms, dirbantiems pagal verslo liudijimus, socialinis draudimas reiškia didesnį socialinio draudimo stažą bei - atitinkamai - didesnį priedą už stažo metus skiriant „Sodros“ pensijas.
Taip pat, kaip ir anksčiau, pagal verslo liudijimą dirbantys žmonės gali nemokėti „Sodros“ įmokos (tačiau šis laikotarpis nebus įskaičiuotas į jų socialinio draudimo stažą), jeigu jie gauna „Sodros“ senatvės ar netekto darbingumo (invalidumo) pensiją, šalpos pensiją ar šalpos kompensaciją, yra pensinio amžiaus, laisvės atėmimo vietose, jau yra draudžiami privalomuoju socialiniu draudimu kitais pagrindais (moka/už juos mokamos „Sodros“ įmokos).



12. Dėl sportininkų ir atlikėjų. Autorinės sutartys

Esmė: sportininkų ir atlikėjų įtraukimas į socialinio draudimo sistemą jiems patiems užtikrina pensijas, ligos ir motinystes, nedarbo, nelaimingų atsitikimų darbe draudimą. Būtent tai, kad jie į sistemą nebuvo įtraukti buvo didelis mokesčių teisingumo iškraipymas – už juos mokėjo visi likusieji.

4. Atlikėjai ir sportininkai iki 2009 m. sausio 1 dienos nemokėjo įmokų, ir dėl to buvo praktiškai neapdrausti. Mes iš spaudos girdėjome ne vieną atvejį, kai atlikėjas papuola į avariją, ilgam netenka darbingumo, ir netenka iš esmės visų pajamų. Taip pat ir atlikėjos, gimus vaikui, pasijusdavo labai nuskriaustos, nes beveik negaudavo pajamų iš valstybės. Taip pat ir su sportininkais.
5. Kai kurie atlikėjai, sportininkai, gaunantys dideles pajamas galbūt ir nesusiduria su socialinio draudimo problema. Bet didžioji dauguma jų gauna ribotas pajamas ir labai skaudžiai asmeniškai pajunta pajamų praradimą. Tada ir prisireikia socialinio draudimo.
6. Pensijas reikia iš kažko mokėti. Kodėl kiti visuomenės nariai turi mokėti sportininkams ir atlikėjams? Tam ir yra vienodos sąlygos (ir vienodi privalumai), kad visi gautų pensijas ir jos būtų kaip įmanoma didesnės. Dėl to įmokas turi mokėti visi.
7. Specialiai numatytas pereinamasis 2 metų (2009 ir 2010) periodas, per kurį įmokos SODRAI po truputį didinamos.





( Papildoma informacija) Gali būti naudinga atsakinėjant į klausimus (žurnalistams, žmonėms). Rasite daug informacijos, bet ji – nekeičia frakcijos (ir Vyriausybės) nuostatos – šie sprendimai bus nuosekliai įgyvendinami.

Sportininkų ir atlikėjų socialinis draudimas

Siekiant išvengti staigaus mokestinės naštos didėjimo šių naujų apdraustųjų grupių draudėjams ir patiems apdraustiesiems, Valstybinio socialinio draudimo įstatymo pakeitimais taip pat numatytas tam tikras dviejų (2009 ir 2010) metų pereinamasis laikotarpis, per kurį bus laipsniškai pradėtos mokėti viso dydžio socialinio draudimo įmokos.

Sportininkai ir atlikėjai, kurie dirba pagal darbo sutartis, bet kartu toje pat darbovietėje gauna pajamas iš sporto ar atlikėjo veiklos, bus draudžiami visomis socialinio draudimo rūšimis, kaip ir dirbantieji pagal darbo sutartį, – pensijų, ligos ir motinystės, nedarbo, nelaimingų atsitikimų darbe ir sveikatos draudimu. Jų įmokos:

2009 metais darbdavio įmoka – 10 proc., sportininko/atlikėjo – 7 proc.
2010 metais darbdavio įmoka – 17 proc., sportininko/atlikėjo – 8 proc.
2011 metais darbdavio įmoka -31 proc., sportininko/atlikėjo – 9 proc.

Sportininkai ar atlikėjai, kurie gauna tik pajamas pagal sportinės ar atlikėjo veiklos sutartis ir neturi tuo pat metu dar ir darbo sutarties su tuo pačiu draudėju, bus draudžiami tik pensijų socialiniu draudimu, ligos ir motinystės socialiniu draudimu, kai draudžiama motinystės, tėvystės bei motinystės (tėvystės) pašalpoms bei sveikatos draudimu. Šios nuostatos taikomos tik nuolatiniams Lietuvos gyventojams. Jų įmokos:

2009 metais darbdavio įmoka – 10 proc., sportininko/atlikėjo – 7 proc.
2010 metais darbdavio įmoka – 17 proc., sportininko/atlikėjo – 8 proc.
2011 metais darbdavio įmoka – 28,5 proc., sportininko/atlikėjo – 9 proc.

Pereinamojo laikotarpio lengvata sportininkams

2009 metais asmenų, gaunančių pajamas iš sporto veiklos socialinio draudimo įmokos bus skaičiuojamos ir mokamos nuo šių asmenų iš sporto veiklos gautų pajamų, neviršijančių Vyriausybės patvirtintų einamųjų metų draudžiamųjų pajamų šešių dydžių sumos per mėnesį, t.y. 8928 Lt (6x1488). Didesnės pajamos nebus apmokestinamos socialinio draudimo įmokomis.

***
Asmenų, dirbančių pagal autorines sutartis, socialinis draudimas

Dirbantys pagal autorines sutartis kūrėjai bus draudžiami taip: tie autoriai, kurie su užsakovu turi sudarę dar ir darbo sutartį, bus draudžiami visomis socialinio draudimo rūšimis, kaip ir dirbantys pagal darbo sutartį, – pensijų, ligos ir motinystės, nedarbo, nelaimingų atsitikimų darbe ir sveikatos draudimu. Jų įmokos:

2009 metais darbdavio įmoka -10 proc. autoriaus -7 proc.
2010 metais darbdavio įmoka – 17 proc., autoriaus -8 proc.
2011 metais darbdavio įmoka - 31, autoriaus – 9 proc.

Tik autorinius atlyginimus gaunantys autoriai, neturintys tuo pat metu dar ir darbo sutarties su tuo pačiu darbdaviu, bus draudžiami tik pensijų socialiniu draudimu, ligos ir motinystės bei sveikatos draudimu, mokės tokio dydžio įmokas:

2009 metais darbdavio įmoka -10 proc. autoriaus -7proc.
2010 metais darbdavio įmoka – 17 proc., autoriaus -8 proc.
2011 metais darbdavio įmoka – 29,7 autoriaus – 9 proc.

Pastaba: mėgindami sutaupyti, kai kurie darbdaviai nedidina autorinio atlyginimo, o mokesčius perkelia ant autoriaus. Kitaip tariant, jie paties honoraro dydžio nemažina, bet atsiradusius papildomus mokesčius išskaičiuoja iš autoriaus. Tokiu atveju autoriaus sutarties suma nesumažėja, bet jis gauna mažiau pinigų „į rankas“.









13. Dėl kompensacinių priemonių spaudai ir knygų leidybai, panaikinus PVM lengvatą

1. Naujajame PVM įstatyme panaikintos lengvatos leidybai. Tai labai paveiks kai kurių leidinių finansinę padėtį (kils laidinių kainos, mažės pelnas, gali būti smarkiai mažinami atlyginimai).

2. Siekiant išsaugoti kultūrinių leidinių (ir iš dalies knygų) finansinį stabilumą, taip pat užtikrinti regioninės ir vietinės žiniasklaidos (regioninių ir vietinių laikraščių) tolesnę sėkmingą veiklą, turi būti numatytos kompensacinės priemonės, tiesioginė parama šiems leidiniams iš valstybės - Spaudos, radijo ir televizijos rėmimo fondą bei Kultūros rėmimo fondą. Bus siūloma atitinkamai koreguoti šiuos fondus reglamentuojančius įstatymus, kad parama būtų pakankama ir laiku pasiektų atitinkamus leidėjus.

3. Taip siekiama užtikrinti kultūros ir regioninių leidinių tolesnę sėkmingą ir visuomenei (ypač vietiniu ir regioniniu lygiu) būtiną veiklą.


Dar papildysime (Kultūros ministerijos) informacija, apie 2008 ir 2009 metų rėmimo veiklą
SetaS
Rašyti privačią žinutę

101 žinutės
( +8 / -14 )

atsiprasau, kad tiek vietos uzemiau, bet pakankamai aiskiai paaiskint apie mokescius
just_as
Rašyti privačią žinutę

75 žinutės
( +39 / -17 )

va toks :
Girdejautoki pletka,kad palukanos nuo depozito bus traktuojamos kaip pajamos ir bus apmokestintos.Taciau niekaip nerandu normalios informacijos[gal nemoku ieskoti...:con].Jei kas nors turit informacijos apie tai,pasidalinkit.Dekingas.


Kas kaip nori tas taip supranta tą apmokestinimą.
NPD taikymas
Faktas tas, kad NPD skaičiuojamas nuo visų gautų pajamų per metus, tame tarpe ir palūkanų. Tačiau sakyti, kad palūkanos yra kažkaip atskirai apmokestintos man nesiverčia liežuvis.
Pensininkai, uždirbantys 2000lt irgi nepatenkinti, kad "apmokestina" jų pensijas. Bet jei jau gauni daugiau nei 800lt/mėn tai būk malonus ir taikykis mažesnį NPD.
artas71
artas71
Rašyti privačią žinutę

633 žinutės
( +149 / -44 )

atsiprasau, kad tiek vietos uzemiau, bet pakankamai aiskiai paaiskint apie mokescius
gal galima nuorodą, iš kur tai?
The hardest thing in the world to understand is the income tax. Albert Einstein
SetaS
Rašyti privačią žinutę

101 žinutės
( +8 / -14 )

SetaS :atsiprasau, kad tiek vietos uzemiau, bet pakankamai aiskiai paaiskint apie mokescius
gal galima nuorodą, iš kur tai?



Nuorodos nebus, nes nera, pavadinkim ta reikala asmeniniais rysiais.
SetaS
Rašyti privačią žinutę

101 žinutės
( +8 / -14 )

VMI atkreipia dėmesį, kad LR Vyriausybė 2009 m. vasario 4 d. pritarė ir
pateikė LR Seimui įstatymų projektus, kuriuos priėmus gali keistis šiame leidinyje
pateikti išaiškinimai dėl GPM, PSD ir VSD įmokų skaičiavimo ir mokėjimo
tvarkos (papildant ar pakeičiant informaciją atitinkamuose puslapiuose):
Nustatomi individualūs NPD mažesnį darbingumo lygį turintiems asmenims,
pensininkams ir neįgaliems asmenims (4 psl.)
1. Asmenims, kuriems nustatytas 0–25 procentų darbingumo lygis, ar senatvės
pensijos amžių turintiems asmenims, kuriems yra nustatytas didelių specialiųjų poreikių
lygis, ar asmenims, kuriems yra nustatytas sunkus neįgalumo lygis, – 700 litų NPD.
2. Asmenims, kuriems nustatytas 30–40 procentų darbingumo lygis, ar senatvės pensijos
amžių sukakusiems asmenims, kuriems yra nustatytas vidutinių specialiųjų poreikių
lygis, ar asmenims, kuriems yra nustatytas vidutinis neįgalumo lygis, – 600 litų NPD.
Sumažinamos gyventojų, besiverčiančių individualia veikla, VSD įmokos (9 psl.)
Numatoma, kad gyventojų, besiverčiančių individualia veikla, VSD įmokos sudarys
2009 m. 10 proc., 2010 m. 20 proc., 2011 m. 28,5 proc. nuo per metus gautų apmokestinamųjų
individualios veiklos pajamų, jau atėmus GPM sumą.
Be to, 2009 m. ir 2010 m. VSD įmokos bus skaičiuojamos tik nuo pajamų sumos,
kuri neviršys šešių einamųjų metų draudžiamųjų pajamų dydžių sumos per mėnesį,
t. y. 8 928 Lt (72 draudžiamųjų pajamų dydžiai per metus – 107 136 Lt).
Sumažinamos verslo liudijimą įgijusių gyventojų PSD įmokos (10 psl., 11 psl.)
Verslo liudijimus įgijusiems gyventojams nuo individualios veiklos pajamų PSD
įmokos nebus skaičiuojamos. Šie gyventojai PSD įmokas už veiklos vykdymo mėnesius
(šiuo metu – 72 Lt kas mėnesį), jeigu jie dar gauna ir darbo užmokesčio pajamas arba
yra draudžiami valstybės lėšomis turės teisę PSD įmokas sumokėti kartą per metus (iki
kitų metų gegužės 1 d.).
Sumažinamos ūkinių bendrijų tikrųjų narių, individualių įmonių savininkų
VSD įmokos (15 psl.)
Numatoma, kad ūkinių bendrijų tikrieji narių ir individualių įmonių savininkų VSD
įmokos sudarys 2009 m. 10 proc., 2010 m. 20 proc., 2011 m. 28,5 proc. nuo praėjusiais
metais gautų pajamų metinės sumos.
Be to, 2009 ir 2010 metais VSD įmokos bus skaičiuojamos tik nuo pajamų sumos,
kuri neviršys einamųjų metų draudžiamųjų pajamų dydžių sumos per mėnesį, t. y.
8 928 Lt (72 draudžiamųjų pajamų dydžiai per metus – 107 136 Lt).
Sumažinamos žemės ūkio veikla besiverčiančių gyventojų VSD įmokos (16 psl. )
Numatoma nustatyti, tai, kad, jeigu žemės ūkio veiklą vykdančių gyventojų žemės
ūkio valdos ekonominis dydis už praėjusių metų mokestinį laikotarpį yra mažesnis arba
lygus 14 EDV ir jeigu jie yra socialinio draudimo, senatvės, invalidumo pensijų ar pašalpos
pensijų gavėjai, VSD įmokų gali nemokėti. Nustatoma, kad žemės ūkio veiklą vykdančių
gyventojų apmokestinamąsias pajamas sudaro suma, kuri gaunama iš VMI deklaruotų
žemės ūkio veiklą vykdančio gyventojo apmokestinamųjų pajamų atėmus jau sumokėtą
GPM, tačiau ne mažesnė nei 12 minimaliųjų mėnesinių algų ir ne didesnė nei 12 einamųjų
metų draudžiamųjų pajamų dydžių suma.
Lentelėje „Gyventojų pajamų apmokestinimo tvarka nuo 2009 metų sausio
1dienos“ skiltyje „Verslo liudijimai“ pakeista PSD įmokų apskaičiavimo tvarka
Mokesčiai
Subjektai
GPM PSD* įmokos VSD* įmokos PVM
Verslo liudijimai kiekvieną mėnesį
9 proc. nuo MMA
Lentelėje „Gyventojų pajamų apmokestinimo tvarka nuo 2009 metų sausio
1 dienos“ skiltyse „Autoriniai, atlikėjų, sportininkų pajamos (individuali veikla)“,
„Kita individuali veikla (išskyrus autorinius, atlikėjus, sportininkus, verslo liudijimus,
advokatus, antstolius, notarus)“, „IĮ savininkai, ŪB nariai“, „Ūkininkai“ pakeista
VSD įmokų apskaičiavimo tvarka
Mokesčiai
Subjektai
GPM PSD* įmokos VSD* įmokos PVM
Autoriniai, atlikėjų,
sportininkų
pajamos,
(individuali veikla)
mažiau kaip 9 proc.
12 MMA
2009 m. – 10 proc.
2010 m. – 20 proc.
2011 m. – 28,5 proc.
Kita individuali
veikla (išskyrus
autorinius, atlikėjus,
sportininkus,
verslo liudijimus,
advokatus, antstolius,
notarus)
2009 m. – 10 proc.
2010 m. – 20 proc.
2011 m. – 28,5 proc.
IĮ sąvininkai
ŪB nariai
2009 m. – 10 proc.
2010 m. – 20 proc.
2011 m. – 28,5 proc.
Ūkininkai Žemės ūkio valdos dydis
mažesnis kaip arba lygus
14 Europinio dydžio vienetų
(EDV) ir ūkininkai
yra socialinio draudimo
senatvės ar invalidumo
pensijų ar šalpos pensijų
gavėjai: gali nemokėti (tas
laikotarpis bus neįskaitytas
į socialinio draudimo
stažą). Žemės ūkio valdos
dydis didesnis kaip 14
EDV: mokėti privalo.
2009 m. – 8 proc.
2010 m. –16 proc.
2011 m. – 28,5 proc.
vilu
Rašyti privačią žinutę

337 žinutės
( +30 / -9 )

Matyta jau...
Tik kad cia nevykusiu naktiniu mokesciu - smulkute kosmetika
O taisyt oi dar daug ka mokesciuse reiketu
Mokytis niekada ne vėlu - http://www.finansistas.net
Petras Kurmelis
Rašyti privačią žinutę

157 žinutės
( +87 / -36 )

Dėl PSD
Kaip žinia, pensininkai ir bedarbiai yra apdrausti sveikatos draudimu visai draudimo sumai. Bet tarkime, kad pensininkas ar bedarbis užsiima veikla, nuo kurios moka PSD mokestį. Tokiu atveju, kokia dalimi jis išlieka apdraustas valstybės? Tai yra, jei aš tarp darbo paieškų ar džiaugimosi oria senatve spekuliuoju biržoje, tapau paveikslus ir rašau eilėraščius, tai turiu sumokėti PSD ne mažiau, kaip tie nelemti 800 litų. Tai kiek iš jų už sumokės valstybė už tai, kad esu pensininkas arba bedarbis?
artas71
artas71
Rašyti privačią žinutę

633 žinutės
( +149 / -44 )

Petras Kurmelis :
Dėl PSD.....


Atsakymas : 864 Lt yra grindys, t.y MIN. MIN nėra taikomas asmenims, kurie:
-- draudžiami valstybės lėšomis....(nemažai grupių, įskaitant vaikus iki 16 metų,studentus, kareivius, pensininkus, kalinius, pan).
PSD šiuo atvėju priklauso tik nuo gautų pajamų, apmokestinjamų PSD, dydžio - bus pajamų 100 Lt, mokėsi 9Lt PSD.Ir taškas.
The hardest thing in the world to understand is the income tax. Albert Einstein
rolex
Rašyti privačią žinutę

7 žinutės

Sveiki,

norejau paklausti, kokiu tarifu apmokestinami dividentai gauti is uzsienio valstybiu (konkreciai EE + US) ?
Iskilo problema pildant deklaracijoje uz 2008m. apmokestinamas pajamas - ten laukas "P1 Mokescio tarifas" yra privalomas, taciau jo galimos reiksmes yra 15, 24, 27 - nors "Isskaiciuota mokescio suma" uz is uzsienio valstybiu gautus divus lygi 0, taigi nezinau kokiu tarifu jos apmokestinamos.

Dekui uz pagalba.
Nojus
Nojus
Rašyti privačią žinutę

4089 žinutės
( +294 / -312 )

Tai gal tada Lietuvoje juos turėsi sumokėti. Tada už 2008 m. yra 15%.
Nojaus laivą pastatė mėgėjas, O Titaniką - profesionalas...
artas71
artas71
Rašyti privačią žinutę

633 žinutės
( +149 / -44 )

Roleksai, užpildęs deklaraciją (GPM305 P priede) ir nurodęs, kad dividendai yra su 15%, gausi kad turi susimokėti LT ( rezultatas GPM305 2 puslapyje 33 eilutėje)
The hardest thing in the world to understand is the income tax. Albert Einstein
tomasg
tomasg
Rašyti privačią žinutę

1373 žinutės
( +132 / -65 )

Na, man irgi tas pats klausimas buvo iškilęs, tik dar pastebėjau, kad VMI pažymoj tarp trečių asmenų pateiktų duomenų, užsieninių dividendų kažkodėl nėra, nors visi VP pardavimai yra. Gal tie tretieji asmenys jų ir nebepateiks?
Beje, kodėl visko, kas su VP susiję, neperkelia į preliminarią deklaraciją?
Azzz
Rašyti privačią žinutę

31 žinutės
( +3 / -5 )

Gal kas susidūrėte pildydami deklaraciją - kaip reikia deklaruoti dividendų pajamas iš užsienio įmonių, į kurias buvo investuota per ADR'us NASDAQ'e, NYSE, etc... Ar rodyti USA kaip šalį, ar bet kokias salas, kuriose registruota įmonė? Man VMI niekas nesugebėjo paaiskinti.. Ir dar mykė, kad kiekvieną atskirą šalį reikėtų pildyti atskirame lape.. Ir kad dar atskiruose lapuose identifikuoti tuos, nuo kurių sumokėtų dividendų išskaityti WHT mokesčiai ir kur ne... Pasidalinkit patirtim, jei turit!
Nojus
Nojus
Rašyti privačią žinutę

4089 žinutės
( +294 / -312 )

Azzz, jei nerasi, kas normaliai paaiškina, padaryk paprastai, surašyk, taip kaip tau atrodo. Vistiek VMI visus spekuliantus "ant kilimo" kviečiasi. O va ten inspektorė ar inspektorius turės jau pirštu parodyti, kaip teisingai turi būti. Nėr problemos, jei deklaracijoje yra klaidelė. Svarbu tik laiku pateikti ir susimokėti, kas priklauso.
Nojaus laivą pastatė mėgėjas, O Titaniką - profesionalas...
Ardas
Rašyti privačią žinutę

21 žinutės

Kietai čia Nojus pasiūlė "surašyk kaip tau atrodo". Labai sunku yra teisingai suskaičiuoti, užpildyti deklaracijos T11 ir T12laukus, o paskui pateikti VMI gerą ir lengvai suprantamą išaiškinimą.
Ardas
Rašyti privačią žinutę

21 žinutės

Pateiktos pažymos iš FMĮ tėra tik orientyras pačiam viską susiskaičiuoti. Atitinka tik pajamos gautos iš vertybinių popierių pardavimo tarpininkaujant FMĮ. Man kasmet iškyla klausimų iki absurdų, nė neįsivaizduoju kaip įmanoma pateikti teisingą ir lengvai suprantamą išaiškinimą VMI, kaip išvengti galimų netikslumų.
Juk jei 2008 metų pradžioje turėjai akcijų likutį, tai reikia rodyti už kiek įsigijai 2007 metais ir įsigijimo komisinius. Kaip teisingai nurodyti kad ir Ūkio banko akcijų įsigijimą (įsigytos 2007 metais per platinimą, o vėliau pervestos iš Ūkio banko maklerinės į manąją FMĮ), jei tavoji FMĮ šių Ūkio banko akcijų įsigijimo visiškai nerodo pažymoje?
Kaip teisingai nurodyti akcijų įsigijimą 2007 metais (pirkimą ir komisinius), jei 2007 metais esi pardavęs tik dalį akcijų, o likusias pardavei 2008 metais?
tomasg
tomasg
Rašyti privačią žinutę

1373 žinutės
( +132 / -65 )

Mane tai galutinai pribaigė Finasta. Negana to, kad pateikia info, kur nesugrupuotos pozicijos ir turi ieškoti per krūvą lapų, kada kokia buvo atidaryta, bet dar ir skirtingai pateikti duomenys iš Finastos banko ir maklerinės. Lyg sunku būtų kompe duomenis surūšiuoti.. Pasipiktinęs paskambinau, tai sakė "taip, taip, suprantam, kad esame nevykėliai, bet ką mes galim padaryti..gal kada nors.."
Iš LHV duomenys tai jokių problemų nekelia - kiekvienai pozicijai suskaičiuotas realizuotas pelnas minus komisiniai, nieko skaičiuot ir ieškot nereikia.
Ardas, jei pelno neturėjai, tai pirkimo išlaidas gali ir iš lempos parašyti, svarbu, kad per didelės nebūtų, o kažkokios smulkios klaidelės tai išvis niekam neįdomios.

Tik prisijungę vartotojai gali dalyvauti forume. Prisijungti.


Techninė analizė

Prekybos statistika realiu laiku

Ekonominis kalendorius

Privatumo politika Reklama Kontaktai Paskolos RSS RSS
© 2006-2024 UAB All Media Digital